کد خبر: ۵۳۵۵۱۱
زمان انتشار: ۱۱:۲۷     ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
یک فعال قرآنی گفت: ربای اینکه در همه سال مانند ماه رمضان زندگی با قرآن داشته باشیم می توانیم در کنار این که با خودمان قرار می‌گذاریم که در ماه رمضان همه قرآن را بخوانیم، همه نمازهای مستحبی را به جا آوریم و... قرار بگذاریم که یکی از اخلاق هایی که در قرآن توصیه شده است مانند عدم جدال، خشمگین نشدن، خوش خلقی، غیبت نکنیم و... را تا ماه رمضان بعدی در خودمان نهادینه کنیم.

به گزارش پایگاه خبری 598، خانم فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه عنوان کرد: برای اینکه در همه سال مانند ماه رمضان زندگی با قرآن داشته باشیم می توانیم در کنار این که با خودمان قرار می‌گذاریم که در ماه رمضان همه قرآن را بخوانیم، همه نمازهای مستحبی را به جا آوریم و... قرار بگذاریم که یکی از اخلاق هایی که در قرآن توصیه شده است مانند عدم جدال، خشمگین نشدن، خوش خلقی، غیبت نکنیم و... را تا ماه رمضان بعدی در خودمان نهادینه کنیم.

مدیر و مربی خانه قرآنی در رابطه با چگونگی آموزش قرآن به کودکان گفت: به جای اینکه تعداد زیادی از سوره ها را آموزش بدهیم تعداد محدودی مانند ۱۰ سوره کوچک آموزش می دهیم همچنین سعی می‌کنیم که این آموزش به صورت جذاب و با شعر و داستان باشد.

وی ادامه داد: مثلا آیه الکرسی را به صورت اشاره و داستان آموزش می‌دهیم و این باعث می‌شود که کوکان با علاقه بیشتری یاد بگیرند یا مثلا بعد از حفظ هر سوره جشن سوره می گیریم و در سنین پایین تر خواندن سوره ها با شکلات و خوراکی همرا است؛ زیرا این شیوه ها باعث می‌شود آموزش و یادگیری با شیرینی و شادی همراه باشد.

فلاح بیان کرد: برنامه های تلویزیونی که اخیرا پخش می شود موثر و جذاب است؛ زیرا بر اساس سوره، نقاشی می کشد و داستان را به طنزآمیز تعریف می کند و در کنار آن معانی سوره ها و بعد از آن سور پخش می شود و به این صورت کودکان با سوره ها اشنا می‌شوند.

این فعال قرآنی اظهار کرد: این روش برای کودکان بسیار جذاب است؛ زیرا کودک بدون هیچ اجباری در حفظ کردن، در حالی کارتون می بیند و بازی می کند به صورت آهنگین به گوشش می خورد و ناخودآگاه حفظ می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها