کد خبر: ۵۳۵۵۴۷
زمان انتشار: ۱۰:۴۹     ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا از شرایط معافیت سربازی و کسری خدمت در سال جدید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، سردار تقی مهری، رییس سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا در گفت وگو با خبرنگاران از شرایط معافیت سربازی و کسری خدمت وظیفه عمومی مشمولین در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: مشمولان دارای چهار فرزند کمتر از ۴۰ سال از خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شوند و همچنین مشمولان بالای ۴۰ سال سن که دارای سه فرزند باشند، از خدمت معاف هستند.

وی افزود: برابر قانون، افراد متاهل می‌توانند به ازای همسر از ۲ ماه کسری خدمت برخوردار باشند و همچنین افراد متاهل به ازای فرزند اول، دوم و سوم به بالا نیز می‌توانند به ترتیب از سه، چهار و پنج ماه کسر خدمت بهره ببرند.

رئیس سازمان نظام وظیفه ادامه داد: دوران خدمت برای سربازان مشمول در یگان‌های مستقر در شهرهای محل سکونت از ۲۴ ماه به ۲۱ ماه رسیده، در مناطقی که افراد به صورت غیربومی خدمت می‌کنند نیز دوران وظیفه آنان ۱۸ ماه شده است و در مناطق عملیاتی و برخی استان‌های دورتر و دارای شرایط سخت، به ترتیب دوران خدمت وظیفه عمومی ۱۴ و ۱۵ ماه است.

وی تصریح کرد: حقوق سربازان وظیفه نیز برابر قانون و با توجه به شرایط خدمتی، بین ۶۰ تا ۹۰ درصد حداقل حقوق کارکنان پایور است که انتظار داریم مجلس شورای اسلامی مصوبات اجرایی شدن این قانون را ابلاغ کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها