کد خبر: ۵۳۵۵۵۴
زمان انتشار: ۱۱:۰۱     ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
عملکرد لژیونرهای فوتبال ایران؛
لژیونرهای ایرانی پس از پایان دیدار تیم های ملی ایران و ترکمنستان و به دنبال بازگشت به تیم های باشگاهی عملکردهای متفاوتی به نمایش گذاشتند اما در این بین ۲ لژیونر درخشش قابل توجهی داشتند.

به گزارش پایگاه خبری 598، با پایان رقابت‌های انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا و ۲ پیروزی پیاپی برای تیم ملی فوتبال ایران، لژیونرهای کشورمان راهی تیم‌های باشگاهی خود شدند و هرکدام عملکردهای متفاوتی از خود به نمایش گذاشتند. در این میان محمد محبی و مهدی قایدی بیش از هر بازیکن دیگری توانستند خوش بدرخشند.

تداوم بحران برای مهدی طارمی

مهاجم تیم فوتبال پورتو که روزهای تیره ای را در فصل اخیر در تیم پورتو سپری کرده است شرایطش در بازگشت از اردوی تیم ملی به ورزشگاه «دراگائو» سخت‌تر هم شد و در دو دیدار پیاپی حتی در لیست ۲۳ نفره تیمش هم قرار نگرفت در بازی برابر «استوریل» در لیگ برتر پرتغال و دیدار برابر «ویتوریا گیمارش» در جام حذفی غایب بود و بازی را از روی سکوهای ورزشگاه دنبال کرد و به نظر می‌رسد دیگر «کونسیسائو» تمایلی به استفاده از او ندارد و همه منتظر فرا رسیدن پایان فصل و پیوستن طارمی به تیم «اینتر» هستند.

نکته قابل توجه این است مهدی طارمی در ۲ دیدار برابر ترکمنستان هم سهمی در ۶ گل تیم ملی ایران نداشت.

مصدومیت نابهنگام سردار آزمون

سردار آزمون در در واپسین دقایق نیمه اول دیدار ایران برابر ترکمنستان، دچار مصدومیت شد و نتوانست به بازی ادامه بدهد و وقتی دید شرایط ادامه بازی را ندارد به نیمکت اشاره کرده و از امیر قلعه‌نویی خواست او را تعویض کند که همین اتفاق هم رخ داد تا تیم رم مجموعاً چهار بازیکن خود را به دلیل مصدومیت در تعطیلات «فیفا دی» از دست بدهد. آزمون در این دیدار موفق شد یکی از گل‌های ایران را به ثمر برساند.

اولین گزارش‌ها در‬ خصوص‬ مصدومیت‬ آزمون‬ حاکی‬ از‬ آن بود که‬ او‬ از‬ ناحیه همسترینگ‬ دچار‬ مصدومیت‬‬ نسبتاً جدی ‏شده است‬ اما روزنامه ایتالیایی «کوریره دلو اسپورت» گزارش داد رم بعد از بررسی‌های پزشکی به این ‏نتیجه رسید که آسیب‌دیدگی همسترینگ سردار کمتر از آنچه ابتدا تصور می‌شد جدی است و «ده‌روسی» امید دارد سردار تا دو هفته آینده به ترکیب تیم برگردد. ‏

این مصدومیت در حالی برای آزمون رقم خورد که او با خروج «مورینیو» از «رم» و آمدن «ده روسی» جایگاه بهتری در تیم کسب کرده بود.

وضعیت وخیم طارمی و پایان کار جهانبخش/ هفته رویایی برای دو ملی‌پوش

کار بزرگ مهدی قایدی برابر العین

قایدی که در دیدار برگشت ایران برابر ترکمنستان موفق شده بود تک گل پیروزی بخش تیم ملی را به ثمر برساند در بازگشت به «الاتحاد کلبا» در ۲ بازی به میدان رفت و خوش درخشید.

تیم‌های فوتبال «الاتحاد کلبا» و «عجمان» در هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال امارات در ورزشگاه خانگی الاتحاد به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه ۴ بر ۲ به سود عجمان به پایان رسید. مهدی قایدی در این مسابقه از ابتدا ترکیب تیمش حضور داشت و به طور کامل بازی کرد. در دقیقه ۴۱ و در حالی که بازی با نتیجه تساوی یک به یک دنبال می‌شد قایدی با یک ارسال دقیق از روی نقطه کرنر، توپ را مقابل دروازه حریف فرستاد و «اسپاداسیو» گل دوم الاتحاد کلبا را به ثمر رساند.

در تک دیدار مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ریاست جمهوری امارات هم تیم اتحاد کلباء در ورزشگاه زعبیل که استادیوم خانگی الوصل است به مصاف تیم قدرتمند العین رفت و توانست با درخشش مهدی قایدی با نتیجه ۲ بر یک به برتری برسد.

او در این دیدار از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت و موفق شد ۲ بار و در دقایق ۱۰ و ۲۶ دروازه العین را باز کند. گل نخست او در حالی به ثمر رسید که با هوش و پیگیری خود موفق شد در میانه‌های میدان توپ بازیکن العین را برباید و با یک فرار دیدنی در موقعیت تک به تک قرار گرفت و با یک ضربه دقیق دروازه را باز کرد.

وضعیت وخیم طارمی و پایان کار جهانبخش/ هفته رویایی برای دو ملی‌پوش

کار جهانبخش و فاینورد رو به اتمام است

جهانبخش که جز دعوت شده‌ها به اردوی اخیر تیم ملی بود ولی به دلیل آسیب دیدگی نتوانست در دو دیدار برابر ترکمنستان به میدان برود در بازگشت به هلند جایی در ترکیب فاینورد نداشت. جهانبخش در این فصل به دلیل اردوهای تیم ملی و مصدومیت‌های پیاپی نتوانست جایگاه ثابتی در ترکیب به دست بیاورد و قرار است در پایان فصل با این تیم هلندی خداحافظی کند. باشگاه فاینورد در خصوص وضعیت آینده فاینورد اعلام کرده است که تصمیمی برای تمدید قرارداد با این بازیکن ایرانی ندارد.

زخم سامان قدوس بر پیکر شیاطین سرخ

سامان قدوس که تا پیش از جام ملت‌های آسیا جایگاه خوبی در تیمش به دست آورده بود پس از پایان رقابت‌های جام ملت‌ها نتوانست روند حضورش در این تیم را تداوم بخشد و پس از بازی‌های انتخابی جام جهانی هم در ۲ دیداری که برنتفورد انجام داده است در یک دیدار و به مدت ۳ دقیقه فرصت حضور در زمین را به دست آورد که البته عملکرد خوبی به جا گذاشت.

در دیدار تیم‌های برنتفورد و منچستریونایتد از هفته سی‌ام لیگ برتر انگلیس قدوس در دقیقه ۸۷ وارد زمین شد و در حالی که تیمش فاصله‌ای با شکست نداشت در دقیقه ۹+۹۰ با ارسالی دقیق از میانه‌های میدان توپ را به ایوان تونی در درون محوطه جریمه منچستر رساند و این بازیکن با یک پاس در عرض بهکریستوفر آیر مهاجم برنتوفورد را در موقعیت گل قرار داد و ضربه این بازیکن تبدیل به گل تساوی شد تا برنتفوردی‌ها از یک شکست خانگی فرار کنند.

اما در دیدار هفته سی و یکم برابر برایتون که با تساوی بدون گل به پایان رسید فرصت حضور در زمین را پیدا نکرد.

وضعیت وخیم طارمی و پایان کار جهانبخش/ هفته رویایی برای دو ملی‌پوش

یک هفته رویایی برای محبی

محمد محبی در نخستین مسابقه روستوف پس از فیفا دی نمایش درخشانی در ترکیب تیمش مقابل دینامو مسکو در لیگ برتر روسیه داشت و در جریان برتری چهار بر یک مقابل تیم سوم جدول، دو گل تماشایی به ثمر رساند و یک پاس گل داد تا نقش مهمی در سه امتیاز برای زرد پوشان داشته باشد.

مهاجم ایرانی روستوف که در آخرین مسابقه قبل از فیفا دی هم دو گل مقابل کراسنودار صدرنشین به ثمر رسانده و به جمع ۱۱ بازیکن برتر لیگ برتر روسیه رسیده بود، با درخشش برابر دینامو مسکو هم در تیم منتخب هفته که هر هفته از سوی فدراسیون فوتبال روسیه اعلام می‌شود جای گرفت.

اما در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی روسیه محمد محبی جایی در ترکیب تیم روستوف برابر تیم دسته دومی «خیمکی» نداشت تیم خیمکی که صدرنشین لیگ دسته دوم فوتبال روسیه است در طول ۹۰ دقیقه روستوف را به دردسر انداخت تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود. در این دیدار که در وقت‌های قانونی با نتیجه تساوی به پایان رسید محبی در آخرین دقایق بازی به میدان آمد تا در ضربات پنالتی به کمک تیمش بیاید و موفق ظاهر شد.

در شرایطی که پنالتی‌ها پس از چهارمین ضربه برای هر دو تیم با نتیجه ۳ بر ۳ در جریان بود، محمد محبی پنالتی حساس پنجم را با شوت محکم به سمت چپ خود تبدیل به گل کرد. روستوف در ضربات پنالتی موفق شد در نهایت به برتری ۷ بر ۶ دست پیدا کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی روسیه شود.

تداوم حضور اللهیار صیادمنش در وسترلو

اللهیار صیادمنش که به دلیل شرایط بدی که در تیم هال سیتی انگلیس تجربه کرده بود و فرصتی برای بازی به او داده نمی‌شد مدت‌ها از لیست تیم ملی هم خط خورده بود اما پس آنکه این تیم چمپیونشیپی انگلیس را ترک کرد و راهی وسترلو در لیگ برتر بلژیک شد شرایط متفاوتی برای رقم خورد و توانست خیلی زود خودش را در ترکیب اصلی این تیم جا بدهد. به دنبال این اتفاق، امیر قلعه نویی او را به تیم ملی دعوت کرد و در دیدار برگشت برابر ترکمنستان هم ۲۰ دقیقه فرصت بازی به او رسید.

پس از بازگشت به تیم وسترلو و در هفته نخست از مرحله پلی‌آف انتخابی لیگ کنفرانس اروپا در ژوپیر لیگ بلژیک، این تیم در حالی که اللهیار صیادمنش را در ترکیب داشت در استادیوم دایو واسابی استاین مقابل سنت‌ترویدن قرار گرفت و با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد. صیادمنش در این مسابقه ۷۹ دقیقه بازی کرد تا هشتیم بازی خود را در بلژیک برای وسترلو انجام دهد.

وضعیت وخیم طارمی و پایان کار جهانبخش/ هفته رویایی برای دو ملی‌پوش

رؤیای محمد قربانی کلید خورد

محمد قربانی پس از پیوستن به تیم فوتبال «اورنبرگ» در لیگ برتر روسیه از سوی قلعه نویی به تیم ملی دعوت شد و این بازیکن ۲۲ ساله برای نخستین بار در یکی دیدار ملی برابر ترکمنستان به میدان رفت.

او پس از بازگشت به «اورنبرگ» در دیدار این تیم برابر «فاکل وورونژ» بازی را از روی نیمکت آغاز کرد و در دقیقه ۸۴ وارد زمین شد. این دیدار در پایان با تساوی بدون گل به پایان رسید.

جایگاه ثابت سعید عزت اللهی در شباب

سعید عزت اللهی بازیکن تیم «شباب الاهلی» امارات که در هر ۲ دیدار ایران برابر ترکمنستان در ترکیب اصلی قرار داشت پس از بازگشت به لیگ امارات در یک دیدار حساس برابر یاران احمد نورالله‌ی در تیم الوحده از ابتدا در ترکیب تیمش قرار گرفت. این دیدار در پایان با تساوی ۲ به ۲ به پایان رسید.

در مرحله یک چهارم نهایی جام ریاست جمهوری امارات (حذفی) هم دو تیم شباب الاهلی و الشارجه به مصاف هم رفتند که این مسابقه با پیروزی یاران سعید عزت‌اللهی به پایان رسید. عزت‌اللهی در این مسابقه از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت که در پایان این مسابقه با نتیجه چهار بر سه به سود شباب به پایان رسید. این مدافع در دقیقه ۴۵ با کارت زرد جریمه شد.

وضعیت وخیم طارمی و پایان کار جهانبخش/ هفته رویایی برای دو ملی‌پوش

میلاد محمدی یک مدافع مورد اعتماد

دیدار دو تیم فنرباغچه و آدانا دمیراسپور به میزبانی فنرباغچه در ورزشگاه «شوکرو ساراج‌اوغلو» برگزار شد که این دیدار با نتیجه ۴ بر ۲ به سود میزبان به پایان رسید. در این مسابقه میلاد محمدی از ابتدا در ترکیب آدانادمیر اسپور قرار گرفت. این مدافع ملی پوش آدانا دمیر اسپور ۹۰ دقیقه در زمین حضور داشت اما نتوانست مانع از شکست تیمش بشود.

حزباوی مدافع بدون جایگزین در السد

این مدافع جوان هم که در تیم السد قطر عملکرد درخشانی در این فصل از خود به نمایش گذاشته است در دیدار برابر ترکمنستان نخستین بازی ملی خود را تجربه کرد. حزباوی در جریان این بازی دچار مصدمیت جزئی از ناحیه کتف شده بود.

او پس از بازگشت به قطر و در دیدار تیم‌های السد و المرخیه در هفته نوزدهم لیگ ستارگان در ترکیب ابتدایی تیمش قرار نداشت اما از همان دقیقه ۲۶ نیمه اول که دروازه السد گشوده شد، وسام رزق سرمربی السد از حزباوی خواست تا خودش را گرم کرده و آماده‌ی حضور در میدان گردد و از ابتدای نیمه به میدان رفت و طی ۴۵ دقیقه حضورش در میدان نمایش بسیار خوبی در کارهای دفاعی داشت. این دیدار در پایان با برتری ۲ بر یک السد به پایان رسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها