کد خبر: ۵۳۵۵۸۱
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی روز قدس از آمادگی برای همه سناریوهای ممکن خبر داد؛
دبیرکل حزب‌الله لبنان همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، دیروز مهم‌ترین بخش سخنرانی خود به مناسبت روز قدس را به موضوع پاسخ سخت ایران به رژیم صهیونیستی اختصاص داد. 
به گزارش پایگاه خبری 598، دبیرکل حزب‌الله لبنان همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، دیروز مهم‌ترین بخش سخنرانی خود به مناسبت روز قدس را به موضوع پاسخ سخت ایران به رژیم صهیونیستی اختصاص داد.  سیدحسن نصرالله عصر آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از همه کسانی که در راهپیمایی روز جهانی قدس - که نامگذاری آن را مرهون امام خمینی(ره) دانست -  شرکت کردند، تشکر کرد.
 
سپس سخنان خود را به جنایت وحشیانه اخیر رژیم اشغالگر قدس علیه ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق اختصاص داد و در وصف شهدای این واقعه گفت: «این فرماندهان بزرگ شهید برای ما در مسیر مقاومت ارزش تاریخی دارند. شهادت این رزمندگان عزیز را خدمت امام خامنه‌ای و مسؤولان شریف ایران بویژه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس و خانواده‌های شریف شهدا تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. ما روز دوشنبه ساعت 4 مراسمی برای یادبود این شهدا برگزار خواهیم کرد».
 
وی ادامه داد: «شهادت این عزیزان بویژه ژنرال شهید محمدرضا زاهدی به خاطر لطف بزرگی که طی سال‌های طولانی به مقاومت لبنان داشته است، برای ما موضوع بزرگی است. تجاوز دشمن اشغالگر به کنسولگری ایران در دمشق حادثه‌ای است که قبل و بعد آن بحث مفصلی دارد». رهبر معنوی مقاومت در وصف فداکاری‌های زیاد ایران برای آرمان فلسطین از زمان امام خمینی(ره) ، این موضوع را دلیل مهم قرار گرفتن کشورمان در معرض توطئه‌ها و جنگ‌های دشمنان خواند.
 
نصرالله دیدگاه کسانی را که هر آنچه در منطقه می‌گذرد، یک نمایش آمریکایی - ایرانی و توزیع نقش بین آنها می‌خوانند، بسیار مسخره و مضحک خواند و تاکید کرد: «این افراد نمی‌توانند چیزی را درباره پیروزی‌های مقاومت در منطقه باور کنند. آنها متوهم هستند و نمی‌توانند باور کنند اسرائیل در منطقه شکست خورده است اما واقعیت این است که عقب‌نشینی از جنوب لبنان و نوار غزه به معنای شکست اسرائیل است».
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان با ذکر این نکته که ایران هرگز مظلومان را رها نمی‌کند، کشورمان را مرجع حقیقی و اصلی برای همه کسانی دانست که در فلسطین و لبنان و کل منطقه با رژیم اشغالگر می‌جنگند و تاکید کرد: ایران بسیاری از معادلات را تغییر داده و بسیاری از پروژه‌های سلطه‌جویانه را ساقط و نابود کرده است.  
 
وی سپس با اشاره به اینکه ملت ایران روز جمعه با راهپیمایی باشکوه قدس بر تعهد خود به آرمان فلسطین ایستادگی کرد، ایران  را قلعه راسخ و استواری دانست که هرگز تسلیم نمی‌شود و هرگز ایمان و دین و دوستان خود و مظلومان را رها نخواهد کرد. 
 
نصرالله در مقابل رژیم‌های مرتجع منطقه را به خاطر خیانت به فلسطین مایه شرمساری دانست.
 
از نگاه سیدحسن نصرالله، عملیات توفان الاقصی (15 مهرماه سال گذشته) که به گفته اسرائیلی‌ها از 1948 میلادی بی‌سابقه بوده، بقای رژیم صهیونیستی را در دایره خطر قرار داده و شکنندگی و ضعف آن را آشکار کرده است. وی یکی از دلایل شکست اسرائیل در جنگ اخیر غزه را «بی‌عقلی صهیونیست‌ها در مدیریت جنگ» برشمرد؛ چنانکه ادامه جنایات و کشتارها همراه با بمباران و ویرانی ساختمان‌ها و گرسنگی دادن به مردم بی‌گناه غزه را نشانه این دانست که صهیونیست‌ها هیچ دستاوردی در میدان نداشته‌اند و می‌خواهند از این طریق فشارهای خود را افزایش دهند.
 
وی نتانیاهو را ناکام بزرگ جنگ 6 ماه اخیر خواند که از نابودی حماس و مقاومت در غزه ناتوان ماند، ضمن اینکه اسرای صهیونیست را هم نتوانست از غزه برگرداند، در حالی که رژیم اشغالگر هیچ طرحی برای روز بعد از جنگ ندارد.
 
رهبر مقاومت لبنان سپس به کارآمدی ضربات واردشده حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی پرداخت که بر اثر آن 80 درصد شهرک‌نشینان نمی‌خواهند به محل زندگی خود بازگردند.
 
وی فشار بر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در سطح بین‌المللی و در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را مشابه وضعیت نتانیاهو دانست. 
 
نصرالله با تاکید بر اینکه عملیات‌های حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در مرز با لبنان متوقف نمی‌شود، پیروزی بزرگ محور مقاومت را پیش‌بینی کرد.
 
دبیرکل حزب‌الله در پایان، مجددا به بحث تجاوز رژیم اشغالگر به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق پرداخت و تاکید کرد: «پاسخ ایران به این تجاوز صهیونیست‌ها قطعی و حتمی است و اسرائیل از ترس واکنش ایران به حالت آماده‌باش درآمده است. این بخشی از نبرد ما است که دشمن را در سطح مادی و روانی در وضعیت فرسایشی قرار دهیم. پاسخ ایران قطعی است... البته ما زمان پاسخ ایران به جنایت رژیم اشغالگر را نمی‌دانیم اما همه ایرانی‌ها درباره لزوم این پاسخ اتفاق نظر دارند». وی در نهایت اعلام کرد مقاومت برای هر سناریویی از جمله جنگ با اسرائیل کاملا آماده‌ است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها