کد خبر: ۵۳۵۶۴۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۲     ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
برنامه جهانی غذا:
رئیس برنامه جهانی غذا با اشاره به گرسنگی فاجعه‌بار مردم غزه گفت غذای ۳ ماه بیش از یک میلیون نفر از مردم غزه در پشت گذرگاه‌های مسدودشده تلنبار شده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، سیندی مک کین رئیس سازمان برنامه جهانی غذا با به صدا درآوردن زنگ خطر در غزه اعلام کرد که مردم در این منطقه در آستانه یک قحطی بزرگ هستند.

وی در مصاحبه با شبکه سی ان ان افزود، «ما به معنای واقعی کلمه در آستانه عبور از لبه پرتگاه با قحطی هستیم و شرایطی به وجود آمده غیرقابل بازگشت است».

ماه گذشته برنامه جهانی غذا با انتشار گزارشی گفته بود که قحطی در بخش شمال نوار غزه قریب الوقوع است.

همچنین گزارش طبقه بندی یکپارچه فاز امنیت غذایی می‌گوید که حدود ۱.۱ میلیون نفر در غزه تمام ذخایر غذایی خود را تمام کرده و با گرسنگی فاجعه بار روبرو هستند.

مک کین با اشاره به اهمیت گذرگاه‌های مرزی تاکید کرد که غذای سه ماه ۱.۱ میلیون نفر پشت گذرگاه‌ها تلنبار شده است و فقط نیازمند مجوز برای ورود به غزه است. وی با اشاره به خروج بخشی از نیرو‌های اسرائیلی از مناطق جنوبی غزه گفت که مطمئن نیست این مساله به تسهیل کمک رسانی و ارسال غذا به غزه کمک کند.

نهاد‌های حقوق بشری معتقدند که اسرائیل با جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه از گرسنگی به عنوان یک سلاح علیه فلسطینی‌ها استفاده می‌کند.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارج یاتحادیه اروپا اخیرا با انتقاد از "سیاست گرسنگی" اسرائیل گفت، کامیون‌ها در مرز منتظرند در حالی که مردم از گرسنگی می‌میرند. با چتر کمک فرستاده می‌شود، اما یک فرودگاه در آن نزدیکی وجود دارد؛ چرا به فرودگاه ارسال نمی‌کنیم؟ چون اجازه نمی‌دهند. اسرائیل از سیاست گرسنگی به عنوان سلاح استفاده می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها