کد خبر: ۵۳۵۷۴
زمان انتشار: ۱۰:۵۹     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱

چهل و نهمین شماره هفته نامه 9 دی امروز دوشنبه هیجدهم اردیبهشت ماه 91 منتشر شد. تیتر یک 9 دی با عنوان «هوای تازه در بهارستان» به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره دارد و در تحلیلهایی از اعتماد مردم به گزینه گفتمان پایداری و تصمیم معنادار ملت در تغییر 200 نماینده مجلس هشتم سخن گفته و همچنین یادآور شده که انتخابات تمام شد و اکنون باید مجلس تولید ملی تشکیل گردد.

یادداشت اول این هفته 9دی را دکتر علی اصغر زارعی با عنوان «و اینک ... بسم الله الرحمن الرحیم...» درباره بایسته های بعد از انتخابات در مجلس و لزوم پایداری بر اصول، پیگیری مسأله مهم تولید ملی و طرحهای برزمین مانده و مهم مجلس قبل نوشته است.
 
به مناسبت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، گروه فرهنگ 9دی ویژه نامه ای را در چهار صفحه با عنوان «جشن نامه ای برای 25 سالگی یک نمایشگاه» به این موضوع اختصاص داده است. گفتگو با مهندس میثم نیلی مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی درباره گذشته، حال و آینده این تشکل انقلابی که با عنوان «قرارگاهی برای بالندگی و رشد نشر انقلابی» منتشر شده از مطالب اصلی این ویژه نامه است. همچنین گزارشی از حضور سالیانه رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب با عنوان «شمع محفل کتابخوان ها» به همراه بیاناتی از رهبر انقلاب درباره کتاب و کتابخوانی؛ مروری بر معایب و محاسن 25 دوره برگزاری نمایشگاه کتاب با عنوان «گل بی خار کجاست؟!»؛ گزارشی از برخی ناشران فعال جبهه فرهنگی انقلاب به همراه معرفی مختصری از آنان با عنوان «به این غرفه ها سربزنید» و گزارشی از ناشران جریان شبه روشنفکری و غربگرای پیاده نظام دشمن در جنگ نرم با عنوان «کلاشینکف هایی که پشت صفحات کتاب پنهان شده اند» از دیگر مطالب این ویژه نامه فرهنگی هستند.
 
هفته نامه 9دی در صفحه هنر و رسانه، یادداشتی را در نقد برنامه هفت و اظهارات تامل برانگیز مجری این برنامه سینمایی در قسمتهای اخیر و تریبون شدن سیما برای اقلیت شبه روشنفکر سینما با عنوان «وقتی هفت شمشیر از رو می بندد» ارائه داده است؛ همچنین یادداشتهایی با عنوان «شبکه ناتنی سیما» در نقد شبکه دیجیتالی نمایش؛ بخش پایانی مقاله «موج ضدقصاص در سینمای ایران چگونه شکل گرفت؟»؛ متن نامه حدود بیست رسانه جبهه فرهنگی انقلاب به رئیس صدا و سیما برای امکان حضور در سیما و مناظره نمایندگان جبهه فرهنگی انقلاب با دست اندرکاران هفت و نمایندگان طیف شبه روشنفکر سینما و یادداشتی در تحلیل و نقد فیلم سیب و سلما با عنوان «چه یک سیب، چه صد سیب» دیگر مطالب این صفحه 9دی هستند.
 
«آقای لاریجانی تئوری ساکتین فتنه از حسینیه اما خمینی نازل شد» عنوان یادداشتی است در نقد سخنان تأسف بار چندی پیش علی لاریجانی که گفته بود تئوری ساکتین فتنه از کدام کره نازل شده؟! که در صفحه سیاست منتشر شده است. «تقویت پایداری، ناکامی مصلحت سازان» در تحلیل آرای مردم به کاندیداها؛ «عاقبت پای لغزان در برابر کانون های ثروت و قدرت» و «آیا سازمان بازرسی به وظیفه اش عمل می کند؟» دیگر یادداشتهای صفحه سیاست 9دی چهل و نهم را تشکیل می دهند. علاقه مندان اخبار سیاسی نیز می توانند برخی خبرهای مهم هفته گذشته را در صفحه آخر 9دی مطالعه نمایند.
 
در شماره جدید 9دی علاقه مندان مطالب تاریخی تحلیلی که سلسله یادداشتهای بازخوانی فتنه 88 را دنبال می کنند می توانند بخش دیگری از کالبد شکافی فرهنگی فتنه 88 و بخش دوم از آسیب شناسی فرهنگی شهر تهران را با عنوان «از تذبذب هویتی تا هیجان زدگی سیاسی» در صفحه بازخوانی مطالعه کنند که به تحلیل فرهنگی - جامعه شناختی از تهران و طبقه متوسط و فتنه تابستان 88 تهران پرداخته است.
 
صفحه جبهه مقاومت این هفته 9دی گزارشی از استانها و مناطق مختلف عربستان که این روزها شاهد تظاهراتهای مردمی علیه آل سعود هستند با عنوان «روزهای سخت آل سعود» ارائه داده است. یادداشت دیگری نیز درباره ارتباط تحولات اخیر مصر و عربستان با عنوان «توقف دیپلماسی عربستان در ایستگاه قاهره» در این صفحه منتشر شده است.
 
دوستداران فضای مجازی می توانند در صفحه فضای مجازی 9دی این یادداشتها و تحلیلها را مطالعه کنند: گفتگو با مدیر جوان میهن میل با عنوان «ایمیل ملی؛ آرزویی شدنی»؛ بخش دیگری از «بازخوانی مواضع امام خامنه ای درباره اینترنت» و اخبار سایبری
 
صفحه اقتصاد 9دی چهل و نهم یادداشتی را درباره برگزاری دادگاه پرونده فساد بزرگ مالی با عنوان «عقب رفت اعتماد مردم با تأخر زمانی در محاکمه دانه درشت ها» منتشر کرده است. دیگر یادداشتهای این صفحه «انتخابات تمام شد؛ مجلس تولید ملی تشکیل شود» و «کنترل تورم؛ پیش شرط ادامه هدفمندی یارانه ها» هستند.
 
علاقه مندان صفحه پرمخاطب جریان شناسی هم می توانند این هفته بخش پانزدهم از سلسله مقالات در جستجوی چریکهای پنهان استکبار و بخش نهم از معرفی گروه ضربت را با عنوان «تکثیر و بازتولید گروه ضربت در حوزه علمیه» مطالعه نمایند.
 
یاران جبهه فرهنگی انقلاب می توانند شنبه ها 9دی را روی پیشخوان مطبوعات ببینند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها