کد خبر: ۵۳۵۷۵۷
زمان انتشار: ۱۰:۲۹     ۲۵ فروردين ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری 598، مشرق نوشت: سعید حجاریان، تئوریسین تحریم انتخابات و از فعالان فتنه 88 در یک توییت نوشته است:

"راهبرد اصلاح طلبان، صلح طلبی در بیرون و دموکراسی و حاکمیت قانون در داخل است. صلح مسلح منفعتی برای ایران ندارد زیرا بنیه ی دفاع، مادی و معنوی کشور را تحلیل می برد و ما بدل ما یتحلّل نداریم. بالعکس، اسرائیل مستظهر به حمایت آمریکاست و می تواند کسری های خود را جبران کند.

*منظور حجاریان از این توییت این است که ایران نباید انتقام حمله به مراکز دیپلماتیک خود که جزئی از خاک کشور هستند را از اسرائیل بگیرد و اجازه دهد این سگ هار به فعالیت های سوء خود ادامه دهد!

جدای از اینکه همین منظور ساده و معنی آن اثبات می کند که حجاریان تا چه حد در مدار بی منطقی و بی اصولی قرار دارد لکن باید در اشاره به توییت حجاریان، موارد دیگری را نیز ذکر کرد.

از جمله اینکه حجاریان در حالی بر حاکمیت قانون در داخل کشور تأکید می کند که سابقه او چیز دیگری می گوید...

آیا کسی که بر حاکمیت قانون تأکید دارد دست به تحریم انتخابات که بارزترین منصه قانون است، می زند؟

آیا یک فرد قانون مدار می تواند علیه نتیجه یک انتخابات شمشیر بکشد؟  و همینطور اینکه حجاریان از کدام قانون حرف می زند در حالی که سمت اشاره های او همواره به سمت خیابان است نه قانون!

پس از این نمایش مضحک البته می رسیم به ضعیف نمایی حجاریان از قدرت هژمونی ایران اسلامی.

قدرت بی مثالی که طی 45 سال گذشته در تمام جنگ های مستقیم و نیابتی با ابرقدرتهای جهان؛ پیروز بلامنازع میدان بوده و در عین حال توانسته با زیر چتر بردن همپیمانان خود در اقصی نقاط جهان با انواع حمایت های اقتصادی، دیپلماتیک، نظامی و... گامهای هژمونی ایران را نیز تثبیت کند.

جالب است که حجاریان نتوانسته در درون و بیرون این سابقه آشکار و بیّن به بدل ما یتحلل برسد و درک کند که اگر این بدل به مدد امداد الهی، ولایت فقیه، پشتیبانی اکثریت مردم و امکانات داخلی وجود نداشت؛ تنها یکی از رخدادهای صدر انقلاب (کودتای نوژه، ترورها، حمله عراق و...) می توانست نظام جمهوری اسلامی ایران را از پای در بیاورد. پس بدل وجود دارد و به حد وفور و بی همتا هم وجود دارد.

در عین این ضعیف نمایی از ایران اما بزرگنمایی حجاریان نسبت به قدرت پوشالی اسرائیل و آمریکا نیز به شدت قابل تأمل است.

دقت شود که تحلیل بالا در قبال سخنان حجاریان در منتهای خوشبینی نوشته شده است وگرنه اینکه حجاریان در توییت فوق هیچ اعتراضی به آمریکا و اسرائیل ندارد، تقلا کرده است پالس ضعف به آمریکا بفرستد و ما به ازایی هم برای شهادت سرداران ایرانی ارائه نداده است؛ معانی به شدت خطرناکی را در ارزیابی های امنیتی ایجاد می کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها