کد خبر: ۵۳۵۸۱۵
زمان انتشار: ۰۷:۰۸     ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
تحلیلگر مسائل بین‌المللی و عضو هیأت‌علمی دانشگاه تهران با اشاره به پاسخ نیروی هوافضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، اظهار کرد: اگر کشوری بخواهد از خود دفاع کند در منشور سازمان ملل و هیچ قانون بین‌المللی، هیچ محدودیتی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ایسنا، فواد ایزدی، تحلیلگر مسائل بین‌المللی در برنامه‌ای تلویزیونی درباره پاسخ نیروی هوافضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، گفت: رژیم صهیونسیتی مدتی است که یک بندی را علیه ایران شروع کرده است و شهادت سردار زاهدی و همراهان‌شان و همچنین عملیات‌هایی که در گذشته و در جاهای دیگر علیه ایران انجام شده بود و و روند گسترده‌تر شدن عملیات رژیم صهیونسیتی علیه ایران کاملا مشهود بود.

وی اظهار کرد: اگر ایران پاسخ قابل‌توجهی به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق به عنوان خاکش نمی‌داد، این عملیات گسترده‌تر می‌شد و صهیونیست‌ها احساس می‌کردند، می‌توانند در داخل مرزهای ایران هم عملیات‌های بستری را انجام دهند.

این تحلیلگر مسائل بین‌المللی با بیان این‌که «درون رژیم صهیونیستی و آمریکا اختلاف‌نظر وجود دارد و سوالی که مطرح است این است که آستانه تحمل ایران چقدر است؟»، عنوان کرد: با توجه به مشکلاتی که نتانیاهو دارد، او علاقه‌مند است که جنگی را که علیه مردم غزه شروع کرده، گسترش دهد و پای ایران را به میان بکشد و به نوعی فرافکنی کند و از این‌جهت عده‌ای در درون رژیم صهیونسیتی می‌خواهند وارد درگیری گسترده‌ای با ایران شوند. ایران نیاز داشت این پاسخ را به طرف مقابل بدهد که آستانه تحمل ایران تمام شده و بیش‌از این حاضر نیست فعالیت‌های تروریستی رژیم صهیونسیتی را تحمل کند و پاسخی جدی خواهد داد و بدون رودربایستی نیز اعلام خواهد کرد که این عملیات متعلق به سپاه و ارتش جمهوری اسلامی است و این حق ایران است.

ایزدی همچنین تصریح کرد: بر اساس منشور سازمان ملل، اگر کشوری بخواهد به کشور دیگری حمله کند، نیاز به مصوبه سازمان ملل دارد اما اگر کشوری بخواهد از خود دفاع کند در منشور سازمان ملل و هیچ قانون بین‌المللی، هیچ محدودیتی وجود ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها