کد خبر: ۵۳۵۸۸۵
زمان انتشار: ۱۲:۵۴     ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
ضیاییان تاکید کرد: پیش‌بینی وقوع گرد و خاک یکی دو روز قبل انجام می‌شود ولی احتمال دارد وضعیت خوب بارش در جنوب کشور به‌ویژه در بهار موجب تثبیت خاک شده باشد و کمتر از سال‌های قبل شاهد گرد و غبار در بهار باشیم.

به گزارش پایگاه خبری 598، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور عراق و ورود آن به کشور طی امشب،‌ وقوع گرد و خاک را تنها در مناطق مستعد پیش‌بینی کرد.

در پی انتشار اخباری در فضای مجازی درباره ورود گرد و غبار زیاد از غرب کشور صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: گرد و خاک زیادی امروز در هوای عراق مشاهده نمی‌شود فقط در نجف شاهد این پدیده هستیم.

وی اضافه کرد: سامانه بارشی امروز در این کشور فعال است که پوشش گسترده ابر دارد و به علت وزش باد شدید در برخی نقاط، در مناطق مستعد موجب خیزش گرد و خاک موقت می‌شود البته پدیده غالب این سامانه بارش باران است که در اواخر امشب وارد کشور ما و باعث بارش می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور در ادامه گفت: عمده فعالیت این سامانه در ایران فردا و پس فردا (۲۸ و ۲۹ فروردین) خواهد بود. استان‌های چهار و محال و بختیاری، کهگیلوبه و بویراحمد، بخش‌هایی از خوزستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان بارش را تجربه خواهند کرد که در هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و جنوب فارس شدت خواهد داشت.

ضیاییان در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا وقوع گرد و خاک شدید و آلودگی زیاد هوای کشور در فصل بهار پیش‌بینی می‌شود؟ تاکید کرد: پیش‌بینی وقوع گرد و خاک یکی دو روز قبل انجام می‌شود ولی احتمال دارد وضعیت خوب بارش در جنوب کشور به‌ویژه در بهار موجب تثبیت خاک شده باشد و کمتر از سال‌های قبل شاهد گرد و غبار در بهار باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها