کد خبر: ۵۳۵۹۴۲
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ستاره‌های زیادی در لیگ برتر انگلیس از شانس آقای گلی تا پایان فصل برخوردارند.

به گزارش سرویس ورزشی پایگاه تحلیلی خبری 598 : درخشش فصل گذشته ارلینگ هالند در این فصل در سایه مصدومیت و روزهای کم گل پس از آن تکرار نشد و همین موضوع زمینه‌ساز رقابتی جذاب بین ستاره‌های لیگ برتر انگلیس برای رسیدن به عنوان آقای گلی شده است. با ذکر این نکته که اصولا گلزنی در لیگ برتر کار آسانی نیست باید اعتراف کنیم، ستاره نروژی منچسترسیتی رقبای زیادی دارد و ماموریت دشواری برای دفاع از عنوان بهترین گلزن فصل لیگ انگلیس تا پایان فصل خواهد داشت. نگاهی به لیست گلزنان لیگ نشان می‌دهد شاید عنوان آقای گلی این فصل در انگلیس 10 مدعی داشته باشد؛ 10 بازیکنی که هر کدامشان می‌توانند بر اساس اتفاقات غیر منتظره همیشگی این میدان در صدر جدول گلزنان بایستند برای آقای گلی امید دارند. به این بهانه به مرور شرایط این 10 مدعی می‌پردازیم.

14 گل زده

دیگر برای کسی پوشیده نیست، بوکایو ساکا، ستاره اول تیم آرتتاست. او در تیمی که گلزنانش در همه جای ترکیب پخش شده‌اند و یکی از بهترین خطوط حمله این فصل قاره سبز را در اختیار دارد در لیگ با 14 گل زده از هم‌تیمی‌هایش جلوتر است. ساکا با توجه به بسامد گلزنی بالای آرسنال احتمالا در 7 بازی آینده گل‌های بیشتری به ثمر برساند. آرسنال به گل‌های او احتیاج دارد و این نیاز می‌تواند زمینه‌ساز بیشتر شدن تعداد گل‌های ستاره جوان توپچی‌ها و مدعی شدن او برای فتح عنوان آقای گلی باشد. در کنار ساکا، فیل فودن هم 14 گله است. فیل بارها در این فصل جور گلزنان اصلی سیتی را کشیده و جای همه آنها را پر کرده و یک مدعی به شمار می‌رود. فودن با هت‌تریک در مقابل منچستریونایتد ثابت کرد ظرفیت اوج گرفتن در گلزنی را دارد و بعید نیست در یک مسابقه دیگر به جای هالند و آلوارس برای تیم رو به جلو و بهترین خط حمله کنونی لیگ برتر انگلیس گلزنی کند و به هالند نزدیک شود. او هم یک مدعی برای عنوان آقای گلی به شمار می‌رود.

15 گل زده

بال 27 ساله انگلیسی وستهام یونایتد یکی از دلایل اصلی دوران درخشش تیم مویس در این فصل لیگ برتر انگلیس بود. بوون با 15 گل زده در این فصل بهترین گلزن تیمش و یکی از مدعیان آقای گلی است. در مورد بوون باید گفت تیمش رمق روزهای درخشش را ندارد و از همین نقطه‌نظر شاید شانس کمتری نسبت به رقبا برای رسیدن به صدر جدول گلزنان داشته باشد. در کنار او اما سون کره‌ای از تاتنهام در اولین فصل جدایی هری کین تبدیل به مهم‌ترین مهره سفیدهای لندنی شده و با 15 گل زده یک مدعی بالقوه برای فتح عنوان آقای گلی به شمار می‌رود. سون با توجه به نقش ویژه‌ای که در خط حمله تاتنهام دارد و با نظر به جایگاه و فرم تیمش، می‌تواند تهدیدی برای بالانشینان جدول گلزنان نام بگیرد. اگر تاتنهام در اوج باشد و نمایش‌های خوبی در بازی‌های باقی مانده ارائه کند، بدون تردید سون هم یک مدعی آقای گلی خواهد بود.

تک ستاره چلسی

هیچ کس از او انتظار درخششی در این سطح را نداشت. در بدترین روزهای چلسی، کول پالمر بهترین بازیکن این تیم و شاید تنها خرید این باشگاه لندنی بود که به بار نشست و نتیجه داد. پالمر با 4 گل دیشب و با نظر به اینکه اصلی‌ترین امید تیمش برای باز کردن دروازه‌هاست یقینا از شانس‌های آقای گلی این فصل خواهد بود. در چلسی همه نگاه‌ها برای گشودن دروازه رقبا به پالمر است و اگر این جوان انگلیسی بتواند این نگاه‌ها را راضی نگه دارد، بدون شک می‌تواند برای آقای گلی این فصل رقابت‌ها یک مدعی جدی به شمار بیاید.

17 گل زده

تیم بورنموث تا اینجای فصل یک رقیب زهردار و غیر قابل پیش‌بینی برای تیم‌های لیگ نشان داده و یکی از نقاط قوت این تیم حضور دومنیک سولانکه است. گلزنی که به شدت مورد توجه تیم‌های بزرگ لیگ قرار دارد و شاید آخرین فصل حضورش در بورنموث را تجربه می‌کند. سولانکه با 17 گل زده در کنار ستاره‌ای مثل محمد صلاح از مدعیان آقای گلی این فصل هستند و با صدر جدول فقط 3 گل و یا به عبارتی یک یا 2 مسابقه درخشش فاصله دارند. در کنار سولانکه، ستاره مصری لیورپول باید به داد تیمش در رقابت دشوار قهرمانی برسد. صلاح باید باز هم گلزنی کند تا اگر قرار شد در پایان فصل مثل سرمربی باشگاه اردوی قرمزهای آنفیلد را ترک کند با خاطره‌ای خوب بدرقه شود. در آنفیلد از او انتظار زیادی می‌رود و این انتظار اگر با درخشش صلاح همراه شود، می‌تواند زمینه‌ساز آقای گلی او در این فصل رقابت‌های لیگ برتر انگلیس باشد. صلاح قابلیت تغییر معادلات و به ثمر رساندن چند گل در یک بازی را بارها به اثبات رسانده و یکی از جدی‌ترین تهدیدها برای صدرنشین جدول گلزنان قلمداد می‌شود. این 2 بازیکن 17 گله یک رقیب جدید را هم در کنار خودشان می‌بینند. الکساندر ایساک، ستاره سوئدی نیوکاسل به رکورد گل‌های زده زلاتان ابراهیمویچ در یک فصل لیگ برتر دست یافته و با 17 گل زده و ارائه بهترین فرم خودش مستعد رسیدن به صدر جدول نشان داده است. ایساک در بازی آخر نیوکاسل هم با 2 گل دیگر به جمع بالانشینان جدول گلزنان لیگ پیوست و ثابت کرد قابلیت عبور از هر رقیبی را در این زمینه دارد.

طلای خط حمله استون‌ویلا

آرسنال، منچستریونایتد، چلسی و لیورپول برای تقویت خط حمله تیم‌های خود در فصل بعد به گلزن اول استون‌ویلا نظر دارند. اولی واتکینز در این فصل لیگ برتر درخشان ظاهر شده و 28 سالگی‌اش را سن شکوفایی خودش معرفی می‌کند. او در یک قدمی ارلینگ هالند ایستاده و با فرمی که در آخرین بازی استون‌ویلا دیدیم، می‌شود نتیجه گرفت این ستاره انگلیسی قادر است در یک مسابقه همه چیز را به نفع خودش تغییر دهد و با هدایت امری ظرفیت عبور از هالند را تمام و کمال دارد. واتکینس با 19 گل زده یکی از جدی‌ترین تعقیب‌کنندگان صدرنشینان جدول گلزنان لیگ برتر انگلیس به شمار می‌رود.

داستان غول نروژی

غول نروژی خط حمله سیتیزن‌ها به اندازه فصل قبل ترسناک نیست. ارلینگ هالند فصل گذشته را با 36 گل زده در 35 بازی به اتمام رساند و در پایان فصل تداعی یک پادشاهی طولانی در جدول گلزنان لیگ انگلیس را می‌کرد. با این حال در فصل جدید با مصدومیت مواجه شد و پس از مصدومیت هم وظایفی بیشتر از گلزنی را به دوش می‌کشد. او به سایر بازیکنان تیمش برای باز کردن راه دروازه رقبا، میدان و عرصه می‌بخشد و خودش با بسامد گلزنی کمتری نسبت به فصل قبل به کارش ادامه می‌دهد. با این حال هالند همان غول ترسناک کنار دروازه‌هاست که ممکن است عقده‌های گل نزدن در بازی‌های زیادی را بر سر یک تیم خراب کند و بتواند با تکیه بر توان هجومی بالای منچسترسیتی و بازی همیشه رو به جلوی تیم پپ گواردیولا، دوباره همه رقبا را از رسیدن به صدر جدول مایوس کند. گلزن اول سیتیزن‌ها تا اینجای فصل با به ثمر رساندن 20 گل در 26 مسابقه به طور مشترک صدرنشین این رقابت و در حال دفاع از عنوان آقای گلی فصل قبل است.‌‌

 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها