کد خبر: ۵۳۵۹۵۷
زمان انتشار: ۱۳:۲۵     ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیاینه‌ای ضمن حمایت از آغاز طرح اجرای قانون حجاب و عفاف توسط فراجا تصریح کرد: فرماندهی انتظامی و مجریان قانون، مورد حمایت قطعی مردم، حوزه‌های علمیه و رسانه‌ها هستند.

 به گزارش سرویس دین و فرهنگ پایگاه تحلیلی خبری 598؛ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی آغاز طرح اجرای قانون حجاب و عفاف توسط فراجا، در بیانیه ای حمایت خود را از اجرای این قانون اعلام کرد. 

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

واجب شرعی حجاب، یکی از مهمترین موضوعاتی است که استحکام خانواده و در پی آن استحکام جامعه را تأمین می‌کند و از جمله مواردی است که برای همه لازم الاتباع است.

خدشه دیدن این ضرورت شرعی، بی‌شک تبعات سنگین و تأسف آوری را ایجاد می‌کند و بر همه مؤمنین لازم است برای صیانت از این پرچم افتخار و نشانه مسلمانی، مجاهدت کنند.

گرچه تبیین ضرورت حجاب و ترویج آن در بستر کار فرهنگی یک اولویت است؛ اما نمی‌توان از اقدامات قانونی و حقوقی در مقابله با متعرضان به این واجب الهی صرف‌نظر کرد. اکنون که دور تازه‌ای از برنامه‌های صیانت از عفاف و حجاب در مرحله اجرا قرار گرفته است، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر ضرورت اجرای دقیق این قانون، موارد ذیل را مورد تأکید قرار می‌دهد:

1.بد پوششی و عدم التزام به حجاب اسلامی، علاوه بر اینکه به فرد بی‌حجاب آسیب می‌رساند، جامعه را نیز در معرض فساد قرار می‌دهد، بنابراین نظام اسلامی نمی‌تواند و نباید در مقابله با این پدیده شوم بی‌تفاوت باشد. لذا لازم است همه دستگاه‌ها در اجرای کامل و فراگیر قوانین مربوطه، هماهنگ عمل کرده و بدون اعمال سلیقه، مرّ قانون را اجرا کنند.

2.دشمنان دین و اندیشه اسلامی، حجاب را یک نماد و پرچم اسلامی می‌دانند و با طرح‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی، فکری و امنیتی به جنگ با آن آمده‌اند. شناخت محورهای جنگ ترکیبی دشمن و داشتن برنامه‌های منسجم در مقابله با فتنه انگیزی‌ها و استفاده قوی و مستحکم از رسانه در تبیین و تأیید اقدامات مجریان قانون بسیار ضروری است.

3.فرماندهی انتظامی و مجریان قانون، مورد حمایت قطعی مردم، حوزه‌های علمیه و رسانه‌ها هستند و امیدواریم در مواجهه با برخی کاستی‌ها، نقدها منصفانه و مصلحانه باشد تا این قانون الهی به بهترین وجه اجرا شود.

4. از همه مؤمنین و مؤمنات و ملتزمان به امر حجاب که قاطعانه تلاش‌های دشمنان را ناکام گذاشته‌اند و در مقابله با هجمه سنگین معارضان انقلاب اسلامی در صحنه تبیین و ترویج حجاب و عفاف، فعالانه حضور داشته‌اند، کمال تقدیر و تشکر را داریم و امیدواریم همه مسئولان فرهنگی و اجرایی، این هسته‌های فکری و فرهنگی مجاهد را حمایت کرده و مردمی بودن جریان ترویج پوشش اسلامی را قوّت بخشند.

5. حجاب، علاوه بر اینکه در اندیشه دینی ما مورد تأکید و وفاق همه مراجع، علماء و اندیشمندان متعهد است و ضروری شریعت بودن آن غیر قابل انکار است ،در هویت فرهنگی و تاریخی ما نیز ریشه‌ی عمیقی دارد و در حوادثی چون حادثه گوهرشاد، خون‌های بسیاری در حفظ و صیانت از آن ریخته شده است. از این رو باید در محافظت از این میراث دینی و هویتی، قاطعانه، عالمانه و مستمر گام برداشت و از اقدامات مقطعی و سطحی اجتناب کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها