کد خبر: ۵۳۵۹۸۲
زمان انتشار: ۰۸:۰۶     ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
طبق اطلاعات برخی منابع، ۸ موشک به جبل الشیخ اصابت داشته است.

به گزارش پایگاه خبری 598، بر اساس اطلاعات منابع اسرائیلی، سنگین ترین آسیبی که در خلال حمله تلافی جویانه ایران به رژیم اسرائیل وارد شد مربوط به حمله موشکی به پایگاه اطلاعاتی سری رژیم صهیونیستی در شمال بلندیهای جولان اشغالی واقع در جبل الشیخ (یا به عبری کوهستان هرمون) است.

ایران در عملیات وعده صادق کدام مرکز سری اسرائیل را هدف قرار داد؟!

طبق اطلاعات برخی منابع، ۸ موشک به جبل الشیخ اصابت داشته است.

میزان اهمیت و حساسیت این مکان به اندازه‌ای است که ارتش اسرائیل سانسور و ممنوعیت کامل رسانه ای برای این منطقه ایجاد کرده است و اجازه هرگونه ارزیابی خسارت و اعلام عمومی آن داده نمی‌شود.

ایران در عملیات وعده صادق کدام مرکز سری اسرائیل را هدف قرار داد؟!

 لازم به ذکر است این پایگاه اطلاعاتی جاسوسی در حمله اخیر رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق نقش داشت و به‌صورت کلی در طول سالهای اخیر هم نقش بسیار مهم و پررنگی در عملیات های اطلاعاتی علیه سوریه و ایران ایفا کرده است.

گفتنی است، کوه جبل الشیخ، که در بلندی‌های جولان واقع شده است و به عربی به معنی "کوه رئیس" است، از نظر استراتژیکی اهمیت زیادی دارد و به عنوان "چشم‌ها و گوش‌های اسرائیل" شناخته می‌شود به دلیل تجهیزات پیشرفته نظارتی که در آن نصب شده است. این مکان شاهد فعالیت‌های نظامی قابل توجهی بوده است، به ویژه در جریان جنگ یوم کیپور در سال ۱۹۷۳ که به دلیل ارتفاع بالا و دید واضح بر مناطق اطراف، مکان کلیدی برای عملیات نظامی اسرائیل بود.

با این حال، اطلاعات خاصی در دسترس عموم درباره وجود پایگاه اطلاعاتی محرمانه در این مکان وجود ندارد. به طور کلی، پذیرفته شده است که کوه جبل الشیخ یک پست نظامی حیاتی برای اسرائیل است، به ویژه با توجه به موقعیت نزدیک آن به سوریه و لبنان، که آن را به یک نقطه نظامی استراتژیک تبدیل می‌کند.

این ویدئو توضیح یک خبرنگار درباره اصابت به مرکز سری اطلاعاتی رژیم در بلندی های جولان و جبل الشیخ است
و در آخر ویدئو لحظه اصابت را نشان میدهد

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها