کد خبر: ۵۳۶۰۲۳
زمان انتشار: ۱۰:۱۱     ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
آیت الله اعرافی با اشاره به عملیات وعده صادق، آن را یک جهاد بزرگ دانست و تأکید کرد: حوزه علمیه بر عهد دیرین خود در پاسداری از نظام اسلامی و خون شهدا استوار است و طبق قوانین بین المللی ما حق دفاع مشروع را داشته ایم.

به گزارش سرویس دین و فرهنگ پایگاه تحلیلی خبری598؛  آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد : حوزه علمیه، قم و فیضیه بر عهد دیرین خود در پاسداری از نظامی اسلامی و خون شهدا استوارانه ایستاده است؛ حوزه علمیه از سپاه غیور و نیروهای مسلح که با فرماندهی حضرت آیت الله خامنه ای وارد این جهاد مقدس شده اند تشکر کرده و مدافع این جهاد است.

وی با بیان اینکه حوزه در کنار مردم قرار داشته و مردم نیز مدافع جهاد بزرگ نیروهای مسلح هستند، تصریح کرد: ایران به صورت یکپارچه مدافع عملیات هستند و حضور ما در این جهاد یک حضور منطقی و منطبق با قوانین انسانی و جهانی است. امروز نیز مانند دوره دفاع مقدس، ملت ایران سرافراز خواهند بود.

آیت الله اعرافی در پاسخ به قاعده فقهی تنبیه رژیم صهیونیستی بیان داشت: ذات رژیم اشغالگر قدس تجاوز و ظلم است و مردم فلسطین و همه امت اسلامی مظلوم هستند که هر پاسخی به آن ها دفاع از مظلوم و پاسخ به ندای استغاثه ملت اسلام است. در منطق بین المللی نیز دفاع مشروع، به ما حق می دهد که پاسخ بدهیم زیرا منشور بین الملل و کنوانسیون ها نیز در متونی صراحتا این حق را به رسمیت شناخته است.

وی فایده این جهاد را پیشبرد گفتمان انقلاب اسلامی دانست و افزود: در ذهن ها نمی گنجید که قدرتی نو و نوین تولید شده است که تمام جهان را تکان می دهد و این امر زلزله بزرگی است که امت اسلام را دهه ها به پیش برد.

مدیر حوزه های علمیه در تشریح پیام عملیات وعده صادق به دوستان تصریح کرد: دوستان انقلاب اسلامی در جهان فراتر از محور مقاومت هستند و مقاومت فقط یکی از اضلاع همراهان انقلاب هستند؛ پیام این عملیات و جهاد بزرگ که بسیار دقیق و نظام مند بود، به همه جهان این است که ایران بر سر آرمان های خود ایستاده است. این عملیات پیام اطمینان به ام القرای جهان اسلام، رهبر معظم انقلاب و امید به ایستادگی در برابر ظلم است.

وی در پایان خطاب به دشمنان انقلاب اسلامی اظهار داشت: آنچه تصور نمی کردید برای شما رخ داد و در ذخائر معنوی و نظامی انقلاب اسلامی چیزهایی بزرگ تر نیز قرار دارد که اگر به حق برنگردند شمشیر بران انقلاب اسلامی بر سر آن ها فرود خواهد آمد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها