کد خبر: ۵۳۶۰۵۵
زمان انتشار: ۱۱:۳۱     ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
تا پایان خرداد ماه امسال با همکاری بیمه مرکزی و فراجا،کاغذ به صورت کامل از فرآیند تهیه کروکی برای تصادفات و سوانح رانندگی حذف خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، مجید مشعلچی قائم‌مقام رییس بیمه مرکزی امروز اول اردیبهشت ماه با بیان اینکه ۵ تا ۶ استان حدود ۹۰ درصد تحت پوشش کروکی برخط هستند اعلام کرد که کروکی برخط حدود دو ماه است که به فاز نهایی خود نزدیک شده است.
      
او گفت: کروکی برخط، پروژه بین دستگاهی است که سال‌هاست موارد مختلف آن از جمله : عقد قرار داد، تهیه سخت افزار، آزمایش این پروژه در قم دنبال می‌شد.

او ادمه داد: در حال حاضرمراکز بزرگ به جز تعداد محدودی از قسمت‌ها که منتظر تبلت هستند ،عمدتا تحت پوشش کروکی برخط هستند.

به گفته این مقام مسوول، طرح کروکی برخط در حال عمومی شدن است بطوریکه حدود ۷۰ درصد کروکی برخط در کشور برقرار است.

مشعلچی  بیان کرد: اکنون امکان تبادل داده میان پلیس راهور و مرکز داده بیمه مرکزی وجود دارد و شرکت‌های بیمه هم کاملا ابزار‌ها و نرم افزار‌های خود را بروز کردند و مطابق با کروکی برخط ارزیابی و پرداخت خسارت صورت می‌گیرد یعنی تقریبا می‌توان گفت کروکی برخط عمومیت دارد و یکسری موارد نقص کوچک وجود دارد که به سبب کمبود سخت افزار‌ها است که بزودی آن را هم تکمیل خواهیم کرد.

او در پاسخ به اینکه چه زمانی کروکی برخط صددرصدی اجرا می‌شود هم تاکید کرد؛ این مسئله بستگی به خرید دستگاه‌ها دارد، ولی به طور قطع تا پایان خرداد ماه امسال به شکل کامل کاغذ را از فرآیند کروکی ها برای سوانحی که نیازمند کروکی است با همکاری فراجا حذف خواهیم کرد.

قائم‌مقام رییس بیمه مرکزی افزود: زمانی که کروکی کاغذی حذف و تمام موارد شفاف، ساختارمند و سامانه محور شود دیگر بحث‌های حاشیه‌ای و تقلب را نخواهیم داشت و کروکی برخط علا ه بر ویژگی‌های ذکر شده با توجه به داده محور بودن به شناسایی نقاط حادثه خیز، رانندگان پرخطر و... هم بسیار کمک خواهد کرد.

چندی پیش نیز رئیس بیمه مرکزی اعلام کرده بود که ماموران راهور به صورت برخط کروکی تصادفات را ثبت می‌کنند.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی سال گذشته وعده برخط شدن کروکی تصادفات را اعلام و ازحذف کروکی های کاغذی برای تصادفاتی که در جاده ها بوقوع می‌پیوندد خبر داده بود

وزیر اقتصاد در توضیح این‌طرح‌گفته بود؛ حذف کروکی های کاغذی، فعالیتی مشترک میان بیمه مرکزی و فراجا است که بزودی به مرحله اجرا گذارده می شود

 کروکی تصادفات همواره یکی از مشکلات چالش برانگیزی بوده که بدلیل ضرورت اعلام نظر کارشناس فنی در مورد مقصرین تصادفات خودرویی، موجب بروز اختلاف نظرهای متعدد میان مالکان خودروها می شود

همچنین اصرار طرفین تصادف بر جابجا نشدن خودروها در صحنه تصادف عموما باعث ایجاد ترافیک سنگین در معابر درون و برون شهری شده و در پاره ای موارد موجب شکل گیری تصادفات جدید می شود.

 با اجرایی شدن طرح دریافت آنلاین کروکی، بسیاری از مشکلات فعلی بویژه در تصادفات برون شهری برطرف خواهد شد و ضمن کاهش قابل ملاحظه هزینه های مستقیم و غیر مستقیم مربوط به رسیدگی به تصادفات خودرویی از تخلفاتی که بعضا در حوزه تشخیص نحوه تصادفات و برآورد خسارت وجود دارد جلوگیری می نماید


نورنیوز

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها