کد خبر: ۵۳۶۰۷۶
زمان انتشار: ۱۰:۴۱     ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
براساس اسناد افشا شده، دولت بریتانیا در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی اقدام به واردات خون‌های آلوده کرده است که بخشی از این خون‌ها برای آزمایش‌ روی کودکان بیمار استفاده شده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از شفقنا؛ بی‌بی‌سی نوشت: براساس این اسناد، این آزمایش‌های بالینی به مدت ۱۵ سال ادامه پیدا کرد که در آن صدها نفر خون آلوده به هپاتیت نوعی سی و ویروس اچ‌آی‌وی دریافت کردند.

به گفته گروه‌های حقوق بشری، این یکی از بدترین رسوایی‌های دولتی در انگلیس است که در آن دولت بریتانیا برای دریافت فرآورده‌های خونی «با قیمت پایین‌تر» حاضر شد جان و سلامتی بیماران را به خطر بیاندازد.

چهار دهه پس از آن که وزارت بهداشت و درمان انگلیس شروع به تجویز خون و فرآورده های خونی – از جمله از مصرف کنندگان مواد مخدر، زندانیان و کارگران جنسی – کرد، تحقیقات عمومی در مورد مرگ حدود 2900 نفر مبتلا به بیماری هایی مانند HIV و هپاتیت، گزارش نهایی خود را در ماه مه منتشر خواهد کرد.

کمبود محصولات و مشتقات خونی در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی در بریتانیا باعث شد تا دولت برای جبران کمبود به واردات خون اقدام کند که این واردات از آمریکا صورت گرفت. داوطلبان خون‌دهی از گروه‌های پرخطر جامعه از جمله در زندان‌ها و معتادان بودند که پلاسمای خون اهدا کردند. این پلاسماها که به احتمال زیاد حاوی ویروس های مختلفی بود و موجب سیروز یا سرطان کبد می‌شد، برای هدف‌های درمانی در انگلیس مورد استفاده قرار گرفتند.

حالا پرونده واردات این خون‌های آلوده در دادگاه در جریان است. گروه‌های حقوق بشری می‌گویند دولت بریتانیا در این برنامه از کودکان بعنوان موش آزمایشگاهی استفاده کرده و اکنون باعث بیماری لاعلاج برای همان کودکانی شده که اکنون بیش از ۴۰ سال سن دارند. تنها در یک مورد یک مدرسه مخصوص کودکان معلول در همپشر که بیشترشان هموفیلی بودند این خون‌ها را توسط یک پزشک محلی دریافت کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها