کد خبر: ۵۳۶۰۸۹
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری 598، مشرق نوشت: علی ربیعی، فعال اصلاح طلب و سخنگوی دولت روحانی، طی یادداشتی در اشاره به تنش های بین ایران و اسرائیل نوشته است: این روزها همراه با بحران‌های منطقه‌ای، تداوم تحریم، تهدید حاکم شدن ترامپیست‌ها و جسارت یافتن جدید رژیم اسراییل، نهادهای حاکمیتی خود هر روز با ایجاد یک تنش جدید، به‌طور مداوم با اظهارنظرها، تهدیدهای لفظی و مصوبات پرتنش اجتماعی، جامعه را متشنج می‌کنند. نگاه کنید به ماجرای پارک قیطریه، سیزده به در، تهدید و تحدید کسب و کارها به خصوص در فضای مجازی و مباحث پیرامون حوزه فرهنگ و جامعه هنری.

به گزارش اعتمادآنلاین، او در ادامه تصریح می کند: تنش در دانشگاه‌ها همچنان ادامه دارد. تصفیه مدیران میانی و ورود افراد کم تجربه به‌طور افقی به نظام اداری و ناامید کردن کارمندان کماکان ادامه دارد و به‌طور کلی تهدید جامعه به اشکال مختلف را شکل می‌دهد. من بر اساس فهم اجتماعی و سیاسی خود معتقدم، امروز اتخاذ سیاست‌های کم‌تنش به مصلحت کشور است. یک دولت هوشمند باید کمیته‌هایی برای آرام‌بخشی و التیام‌بخشی با هدف نزدیک کردن دولت- ملت تشکیل دهد. اما متاسفانه من چنین چشم‌اندازی را نمی‌بینم.

ربیعی نوشته است: امروز این یک مطالبه جدی از نهادهای حاکمیتی است که در این روزهای سخت، نه تنها زمینه‌سازی برای جولان بدخواهان ایجاد نکنند، بلکه در جهت امنیت و منافع ملی، سیاست‌های متناسب را دنبال کنند. [1]

 

*از آنجا که موارد مورد اشاره ربیعی مبنی بر تهدید جامعه(!) تماما مقولات توییتری و هشتگ های فضای مجازی بعلاوه تحلیل های محفلی اصلاح طلبان تندرو هستند که برای اکثریت جامعه ایرانی هیچ اهمیتی ندارند؛ لذا باید به آقای ربیعی توصیه کرد که برای ارائه یک ارزیابی دقیق سیاسی و امنیتی از فضای روز جامعه و کشور؛ کمتر تحت تأثیر فضای مجازی و مجازهای آن باشد و از دوستان تندروی خود هم دوری کند!

بماند که از ربیعی بعنوان یک رجل سیاسی با سابقه امنیتی رده بالا؛ بعید بود که اینچنین تحت القا قرار بگیرد و بر اساس هشتگ های مجازی؛ این حد از بیخردی را به نظام اسلامی نسبت بدهد.

جالب آنکه ما انتظار داشتیم ربیعی از قوانین کشور دفاع کند و مثلا در مقابل هشتگ های مذکور؛ لزوم رعایت قانون را به جامعه یادآوری کند.

و اما کمیته های آرام بخش و التیام بخشی که دولت هوشمند باید آنها را راه بیاندازد!

از باب طعنه باید به آقای ربیعی گفت که دولت فعلی در بحث کمیته های آرام بخش و التیام بخش؛ باید از دولت آقای روحانی الگو بگیرد!

دولتی که شخص آقای ربیعی بعنوان سخنگوی کابینه آن؛ پس از اغتشاشات آبان 98 به صحنه آمد و به جای سخن گفتن از لزوم ایجاد کمیته های آرام بخش؛ به اغتشاشات اشاره کرد و صراحتا گفت: "حکایت همچنان باقیست..."

گفتنیست، حلقه ایکس، اصطلاحی سیاسی بود که در بحبوحه فتنه 88 به حلقه ستادی اصلاح طلبان و بانیان رخدادهای آن روزها اطلاق می شد.

 

***

 

1_https://www.etemadonline.com/tiny/news-656928

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها