کد خبر: ۵۴۲۷۰
زمان انتشار: ۱۳:۲۸     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
سازمان بسیج جامعه زنان کشور برای نخستین بار 150 عنوان کتاب با موضوع «بانوان شهید» را در بیست‌ و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مخاطبان ارائه کرده است.
فارس، یکی از شاخص‌ترین بانوی شهیدی که تمثال آن به بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حال و هوای معنوی داده است، شهیده «ناهید فاتحی‌کرجو» است.

به گفته مریم حسن‌پور کارشناس ارتباطات بسیج جامعه زنان کشور همه آثاری که در غرفه سازمان بسیج جامعه زنان کشور برای مخاطبان درنظر گرفته شده است به کتاب‌هایی با موضوع بانوان شهید بوده که برخی از این آثار به سفارش این سازمان به نگارش درآمده است.

وی معتقد است که برخی از 150 آثار مربوط به «بانوان شهید» از سوی انتشارات‌های مختلف اعم از انتشارات «سوره مهر»، «فاتحان»، «روایت فتح» و «هزاره ققنوس» منتشر و در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روانه بازار نشر شده‌اند.

حسن‌پور با بیان اینکه سازمان بسیج جامعه زنان کشور تاکنون 7 هزار «زن شهیده» را شناسایی کرده است، بیان می‌کند: از میان این آمار  110 نفر به شهدای ترور و مابقی را شهدای دوران هشت سال دفاع ‌مقدس‌ تشکیل می‌دهند که بیشتر شهدای دوران دفاع‌مقدس امداد‌گر بشمار می‌روند.

به گفته وی، هر ساله یک شهید زن به عنوان شهید شاخص به جامعه معرفی می‌شود که باید گفت که سازمان بسیج جامعه زنان کشور «طرح معرفی زنان شهید» به جامعه را از 3 سال پیش آغاز کرده که  امسال «ناهید فاتحی کرجو» به عنوان شهید شاخص بسیج جامعه زنان انتخاب شده‌ است.

دو کتاب به عنوان «عروس خاموش شهر» نوشته «علی آقا غفار» و اثری دیگر با عنوان «مستوره‌ آسمانی» نوشته «محمدفائق فرجی» به سفارش معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین با موضوع شهید «ناهید فاتحی کرجو» به نگارش درآمده و در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مخاطبان ارائه شده است.

غرفه سازمان بسیج جامعه زنان کشور در راهروی 19 شبستان مصلای تهران بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران واقع شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها