کد خبر: ۵۴۵۳۳
زمان انتشار: ۱۷:۵۳     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

پنجاهمین شماره هفته نامه 9 دی امروز شنبه بیست و سوم اردیبهشت ماه 91 منتشر شد. تیتر یک 9 دی با عنوان «ضرورت های وحدت اصولگرایان مجلس نهم» به تحلیل جریاناتی که می خواهند مانع از تشکیل فراکسیون اصولگرایان و یا همان اکثریت شوند پرداخته و با اشاره به پایان یافتن رقابتهای انتخاباتی به ضرورت وحدت اصولگرایان در مجلس می پردازد.

 
عکس یک این شماره 9دی به جدیدترین اثر مفسر بزرگ قرآن آیت الله جوادی آملی اشاره دارد. «زندگی به رنگ خدا» یادداشتی است درباره کتاب ارزشمند مفاتیح الحیاه که امسال در نمایشگاه کتاب تهران عرضه و مورد استقبال کم نظیر مردم قرار گرفت.
 
هفته نامه 9دی در صفحه هنر و رسانه، یادداشتی تحلیلی را در نقد برنامه هفت و خط رسانه ای جدید اقلیت شبه روشنفکر سینما با عنوان «کمدی استالین های روشنفکر و سینمای انقلاب اسلامی» ارائه داده است؛ همچنین یادداشتهایی با عنوان «از مبدأ شریف تا سراب مقصد» درباره مستند میراث آلبرتا و مراسم اکران آن در دانشگاه شرف؛ یادداشتی در نقد نارنجی پوش با عنوان «نارنجی پوش در برابر سبزپوش؟» خلاصه ای از سخنان وحید جلیلی در جلسه نقد قلاده های طلا  و گزارشی از سخنان فراستی در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی دیگر مطالب این صفحه 9دی هستند.
 
«آقای لاریجانی تئوری نیست واقعیت است؛ تجارت نبود جنگ بود» عنوان یادداشتی است تحلیلی در نقد سخنان تأسف بار چندی پیش علی لاریجانی که گفته بود تئوری ساکتین فتنه از کدام کره نازل شده؟! که در صفحه سیاست منتشر شده است. «فرجام سهم خواهی کانونهای قدرت و ثروت» در تحلیل باطل شدن فرضیه محبوبیت برخی اشخاص سیاسی؛ دیگر یادداشتهای صفحه سیاست 9دی چهل و نهم را تشکیل می دهند. همچنین در این صفحه گزارشی از اظهارات برخی نمایندگان و منتخبان جدید مجلس و فعالان دانشجویی درباره ریاست مجلس نهم با عنوان «رئیس مجلس در بزنگاهها نباید انقلاب را تنها بگذارد» منتشر شده است.
 
دوستداران فرهنگ می توانند در شماره جدی 9دی مطالبی را به مناسبت سومین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله العظمی بهجت مطالعه نمایند: «روایت ناب شاگرد از استاد» خاطرات آیت الله مصباح یزدی از استاد خود آیت الله بهجت؛ «بهجت دل امام و آقا» خاطرات حجت الاسلام آقاتهرانی از آیت الله بهجت در گفتگو با 9دی و یادداشتی درباره عرفان ناب اسلامی و عرفان آیت الله بهجت با عنوان «العبد محمدتقی بهجت»
 
همچنین صفحه فرهنگ یادداشتی درباره جدیدترین اثر رحیم مخدومی نویسنده پرکار جبهه فرهنگی انقلاب با عنوان ««من، مادر مصطفی» کتابی از برادر مصطفی» منتشر کرده است. نقد رمان خنده شغال با عنوان «کابوسی بدون دلیل»؛ معرفی 5 کتاب ارزشمند در 5 حوزه مختلف و یادداشتی در نقد نحوه مواجهه مسئولین با تهاجم رسانه ای با عنوان «ملودی گوش خراشی که مسئولان فرهنگی نمی شنوند» دیگر مطالب این صفحه جذاب هستند.
 
در صفحه آخر 9دی گزارشی از بیانات رهبر انقلاب در بازدید از نمایشگاه کتاب با عنوان «فروشگاههای زنجیره ای کتاب راه اندازی کنید»؛ سخنان حجت الاسلام پناهیان درباره رقابت در تقوا با عنوان «وارد دوران مسابقه تقوا شده ایم»؛ سخنان دکتر لنکرانی در اولین نشست خبری بعد از انتخابات با عنوان «مجلس نهم باید مجلس عدالت باشد» و یادداشتی از محمد حسین جعفریان با عنوان «پاره سنگ می برد عقلی که به سنگ شهدا چنگ انداخت» منتشر شده است.
 
صفحه جبهه مقاومت این هفته 9دی یادداشتی از سعدالله زارعی درباره تحولات اخیر افغانستان با عنوان «کرزای افغانستان را شبانه فروخت!» ارائه داده است. یادداشت دیگری نیز درباره انتخابات پارلمانی سوریه و تحولات این کشور در این صفحه منتشر شده است.
 
این هفته همچنین به بهانه انتخابات فرانسه و شکست سارکوزی 9دی در صفحه بین الملل سه یادداشت تحلیلی ارائه داده است. «سارکوزی به اولاند؛ مدل فرانسوی بوش به اوباما» در تحلیل ارتباطات اولاند با صهیونیستها؛ «شکست سارکوزی شکست پروژه اسلام هراسی آشکار» و «مذاکرات بغداد و به حاشیه رفتن نقش مخرب فرانسه» یادداشتهای تحلیلی این صفحه هستند.
 
دوستداران فضای مجازی می توانند در صفحه فضای مجازی 9دی این یادداشتها و تحلیلها را مطالعه کنند: «تمرینی برای آدمکشی» درباره بازی یارانه ای که جان 67 فنلاندی را گرفته است؛ «فعالیت شبکه اینترنتی پایداری قانونی یا خلاف قانون؟» و «بلاغت اینترنتی مهم ترین مشکل ما در فضای مجازی» از دکتر ابراهیم فیاض.
 
صفحه تحلیل 9دی اولین مقاله از سلسله یادداشتهای واکاوی قرآنی و روایی آیات نفاق را با عنوان «چگونه سکوت در فتنه ها به نفاق می انجامد؟» منتشر کرده است. همچنین در این صفحه، تحلیلی درباره تلاش دولت برای راه اندازی هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی با عنوان «هیئت نظارت بر اجرای قانون یا کمیته صیانت از احراز صلاحیت ها» منتشر شده است.
 
صفحه اقتصاد 9دی چهل و نهم یادداشتی را درباره منع تبلیغ کالاهای خارجی مشابه داخلی در فضای شهری با عنوان «حمایت از تولید داخل؛ نیم گام به پیش» منتشر کرده است. دیگر یادداشتهای این صفحه «انتخابات بیداد گرانی؛ وعده های ارزانی»؛ «از نام سال برداشت های غلط نکنیم» و «تزلزل مجلس؛ سکوت دولت و سردرگمی مردم» هستند.
 
علاقه مندان صفحه پرمخاطب جریان شناسی هم می توانند این هفته بخش شانزدهم از سلسله مقالات در جستجوی چریکهای پنهان استکبار و بخش اول از هژبر یزدانی و گارد سری بهائیت را با عنوان «هژبر بهایی؛ گله داری که سرمایه دار شد» مطالعه نمایند.
 
یاران جبهه فرهنگی انقلاب می توانند شنبه ها 9دی را روی پیشخوان مطبوعات ببینند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها