کد خبر: ۵۴۵۶۰
زمان انتشار: ۱۸:۳۵     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در همایش بین المللی رسالت جهانی اسلام با تاکید بر مسائل حوزه قفقاز که در سالن ولایت شهر اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: تداوم روند اسلام‌ستیزی در برخی کشورهای حوزه قفقاز در حالیست که بیداری اسلامی تا قلب اروپا پیش رفته است.

وی با بیان این که مواضع و تذکرات خیرخواهانه مراجع عظام تقلید، نسبت به اهانت به مقدسات در برخی کشورها مداخله در امور داخلی آنان نیست، افزود: توهین دولتمردان مرتجع این کشورها نسبت به مواضع علمای اسلام و مراجع عظام اوج کج‌فهمی آنان از نقش مراجع در مکتب تشیع را نشان می دهد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به عدم اجازه فعالیت رسانه های ایرانی در برخی کشورهای اسلامی منطقه ادامه داد: این کشورها رسانه های جمهوری اسلامی ایران را به صرف اطلاع رسانی به مداخله در امور داخلی خود متهم و استکبار جهانی نیز به دلیل استیصال در برابر اندیشه ناب انقلاب اسلامی در پخش رسانه های ما در ماهواره ها ایجاد اختلال می کنند.

وی با تاکید بر این که مشکل اصلی دولتمردان این کشورها با اسلام ناب و تشیع است، خاطرنشان کرد: چگونه است که این کشورها با وقاحت تمام در امور داخلی ایران دخالت و اظهار نظر می کنند و اقدام خود را به حقوق بشر ربط می دهند، اما موضع گیری مراجع و علما که به مصلحت تمامی بشریت است، را حقوق بشر نمی دانند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که اسلام دینی جهانی و شعارش جهانی و مخاطب آن کل بشریت هستند، تصریح کرد: عموم مسلمانان مسؤولیت و رساتی جهانی بر عهده دارند و بایستی با تفرقه افکنان، اسلام ستیزان و دول زورگو و نظام سلطه مقابله کنند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به این که غرب به دنبال ترویج اسلام آمریکایی در جوامع اسلامی است، خاطر نشان کرد: دول غربی طرفدار اسلامی بی خاصیت، بی تفاوت و بدون امر به معروف و نهی از منکر هستند، اسلامی که منافع دولت های مستکبر و زورگوی عالم ا به خطر نیندازد.

وی ماموریت اصلی اسلام را حراست از صلح جهانی دانست و اظهار داشت: در این ماموریت مرزی وجود ندارد، معیار کرامت انسانی است و حدود و ثغور اعتباری بشر نمی تواند در این زمینه محدودیت ایجاد کند، این ماموریت نورانی اسلامی در جاهایی وارد خط قرمز حکام ناصالحی شده که خود را به جای خدا قرار داده و از مردم می خواهند که به جای اطاعت محض از خدا تنها او را عبادت کرده و به مسایل دیگر کاری نداشته باشند .

وی ادامه داد: سکولاریزم با نام مردم سالاری و با بهره گیری از امپراطوری رسانه ای خود کرامت انسانی بشریت را به خطر انداخته است، سیاست دوگانه کشورهای استکباری و تفسیر به رأی از مسائل بین المللی عامل اصلی اشغالگری ها، قتل و خونریزی مسلمانان شده است، حقوق بشر تا زمانی مورد احترام غرب است که منافعش را تأمین کند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی انقلاب اسلامی ایران را احیاگر مکتب اسلام ناب محمدی دانست و اظهار داشت: ما به اصل عدم مداخله در امور داخلی کشورها احترام می گذاریم؛ اما در این میان امر به معروف و نهی از منکر دخالت در امور داخلی هیچ کشوری نیست، چنانکه امام خمینی (ره) در نامه خود به گورباچف در باره مسائل شوروی سابق اظهار نظر و نصایحی مطرح کردند، چگونه است که آن زمان نامه نگاری امام مداخله در امور شوروی سابق محسوب نشد؟

وی در پایان با انتقاد از سیاست های ضداسلامی دولت جمهوری آذربایجان و برگزاری مسابقات رقص و آواز یورویژن گفت: دولت باکو با برگزاری این مسابقات به جنگ دین آمده و با رژه همجنس بازان به جنگ خدا رفته است، آیا سکوت دولت باکو انتظار دارد علما و مراجع در برابر این وقاحت سکوت کند، آیا مرجعیت می تواند نظاره گر این بی آبرویی در یک کشور مسلمان و شیعه باشد، به یقین این اقدام یک فتنه صهیونیستی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها