کد خبر: ۵۴۶۴۱
زمان انتشار: ۱۰:۵۴     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱
 در فوتبال ايران اقدام‌هايي صورت مي‌گيرد كه شايد نمونه‌اش را نتوان در جاي ديگري سراغ گرفت! مثل اين‌كه بازيكنان استقلال با اشاره كاپيتان تيم‌شان ديروز تمرين را تحريم كردند تا كادر فني آبي‌ها بدون آن‌كه كاري از دستشان برآيد، تنها نظاره‌گر خروج بازيكنان از كمپ تمريني استقلال باشند.

تمريني كه به قول پرويز مظلومي از اهميت خاصي برخوردار بود و بازيكنان بايد با ريكاوري لازم بعد از آخرين بازي‌شان در ليگ برتر، براي ديدار با تيم نسف قارشي ازبكستان در ليگ قهرمانان آسيا آماده مي‌شدند، اما گويا وقتي بحث پول در ميان باشد بايد به تمام تعهدات پشت پا زد تا استقلالي‌ها يك روز از برنامه تمريني‌شان را براي ديدار با حريف ازبك از دست داده باشند.

هر چند ديروز علي فتح‌الله‌زاده، مدير عامل باشگاه استقلال اعلام كرد كه مجتبي جباري را در اختيار كميته انضباطي باشگاه و فدراسيون فوتبال قرار داده است تا تنبيهات لازم را در رابطه با اين بازيكن مورد توجه قرار دهند، اما به هر جهت طي اين همه سال اهالي فوتبال متوجه شده‌اند كه چنين برخوردهايي از استحكام لازم برخوردار نيست و بنا بر مصلحت، امكان لغو يا كاهش دارد.

آنچه در اين رابطه قابل توجه است اين‌كه:

۱- كاپيتان هر چند به‌عنوان بزرگ‌تر تيم حق دارد از حق و حقوق بازيكنان دفاع كند، اما به هيچ‌وجه حق ندارد تمرينات تيمش را به تعطيلي بكشاند، آن هم در شرايطي كه استقلال ديداري مهم و سرنوشت‌ساز در آسيا را در پيش دارد.

۲- به‌طور طبيعي حركت جمعي استقلالي‌ها از قبل برنامه‌ريزي شده بود، چه اصولا هيچ زمان پيش نيامده بود كه استقلالي‌ها يا پرسپوليسي‌ها بابت عقب افتادن زمان پرداخت بخشي از مبلغ قراردادشان، تمرينات را يك‌جانبه لغو كنند.

۳- استقلال در اسرع وقت بايد سازماندهي بهتري از شرايط تيمش داشته باشد، چراكه اگر تيم جمع نشود ممكن است با كوچك‌ترين لغزشي در بازي با تيم نسف قارشي ازبكستان، آبي‌ها به حذفي زودهنگام از ليگ قهرمانان تن دهند.

در هفته پاياني ليگ قهرمانان، چهارشنبه استقلال با نسف قارشي و تيم الريان قطر با الجزيره امارات ديدار مي‌كنند.

اگر در نظر بگيريم كه با توجه به صعود تيم اماراتي، احتمال هر زد و بندي در بازي دوم هست، استقلال تحت هر شرايطي بايد تيم ازبك را شكست دهد تا تعيين‌گر سرنوشت خويش باشد.

تيم قطري دو امتياز از استقلال عقب بوده و اميدوار است با توقف آبي‌ها، به‌عنوان تيم دوم راهي مرحله حذفي شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها