کد خبر: ۵۵۷۷۰
زمان انتشار: ۱۱:۱۰     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
برخی نمایندگان شاخص و با نفوذ مجلس همچون احمد توکلی و الیاس نادران که در عرصه اقتصادی و سیاسی صاحب نظر هستند، به دلایل نامعلومی در صداوسیما ممنوع التصویر شدند.

به گزارش بولتن نیوز، صداوسیما که یک رسانه ملی است و بايد متعلق به کل مردم ایران باشد، بدون دلیل و ضابطه خاص، برخی از نمایندگان مجلس را ممنوع التصویر کرده و به هیچ وجه نه تنها چهره این نمایندگان در مجلس نشان داده نمی شود بلکه از این نمایندگان برای برنامه های تلویزیونی و یا میزگردها دعوت بعمل نمی آید و مصاحبه‌ای هم با آنها نمی شود!



در اين رابطه شايد اولين بار الياس نادران، نماينده مردم تهران بود كه واكنش نشان داد. نادران چند روز پيش با انتشار نامه‌اي خطاب به مردم ايران، پرده از  اين واقعيت بر داشت و نوشت:

«حدود دو سال پیش پس از برنامه دیروز، امروز، فردا که در آن به اتهامات فساد مالی برخی مسئولان اجرایی پرداخته شد، یکی از مسئولان عالیرتبه صدا و سیما که بنده به ایشان ارادت تام دارم تلویحا اعلام نمود که شما در صدا و سیما ممنوع التصویر شده اید. قبل از آن مسائلی پیش آمده بود که جدی تلقی نکرده بودم. پس از این اطلاع پیگیری شد و معلوم شد که شخص اقای ضرغامی این تصمیم را گرفته است.

از آنجا که رفتن یا نرفتن به صدا و سیما از منظر شخصی برای بنده اهمیتی نداشت، هیچوقت پیگیر رسانه ای شدن مسئله نشدم تا اینکه هفته گذشته همزمان با طرح بودجه 91 در مجلس شورای اسلامی از طرف برنامه "نگاه 2" شبکه 2 سیما برای توضیح پیرامون بودجه دعوت شدم به فال نیک گرفتم و گفتم شاید ضرغامی پیام انتخابات 15 اردیبهشت را دریافت کرده باشد اما وقتی جلوی ساختمان رسیدم مدیر برنامه که دستپاچگی از رفتارش پیدا بود بهانه ای آورد به او گفتم چرا با مسئولان ذیربط هماهنگ نمی کنید. همزمان برای برنامه دیگری در همین شبکه دعوت شدم و در هر تماس به تهیه کننده محترم عرض کردم لااقل شما چک کنید تا شرمنده نشوید.»




نادران در بخش ديگري درباره مديريت گزينشي آقاي ضرغامي نيز اعتراض كرد و نوشت:

«این چند خط را نوشتم تا شما ملت رشید و ولایی این کشور بدانید که کاری که کرده اید یک مجاهده است. من بر پیمانی که در مبارزه با مفاسد و افراد وابسته با شما و شهدا بسته ام بحول و قوه الهی خواهم ایستاد و به این محدودیت ها کمترین اعتنایی نمی کنم و متاسفم از اینکه ضرغامی مثل منی را تحمل نمی کند و ادعای چند صدایی هم دارد. لابد فهم ایشان از منافع ملی، حقوق ملت، آزادیهای مطرح در قانون اساسی، حفظ چایگاه قانونی افراد و اختیارات رئیس صدا و سیما غیر از این است.»

در همین رابطه یکی از نمایندگان مجلس که خواست نامش فاش نشود نيز به خبرنگار پارلمانی بولتن نیوز گفت: خبرنگاران صداوسیما در راهروهای مجلس با نمایندگان خاصی مصاحبه می کنند و با برخی از نمایندگان مجلس هشتم حتی یک بار هم مصاحبه نشده است!

وی گفت: از این نمایندگان حتی یک بار هم در برنامه های تلویزیونی از جمله میزگرد و یا برنامه دیروز، امروز فردا و یا برنامه های مختلف دیگر هم دعوت نشده است.

این نماینده منتقد عملکرد صداوسیما اضافه کرد: بسیاری از نمایندگان مجلس هشتم نسبت به این امر معترض بوده و معتقدند که رسانه ملی ملک شخصی نیست تا هر فردی هر نوع تصمیمی در آن بگیرد.

وی افزود: هفته گذشته باخبر شدیم که احمد توکلی و الیاس نادران که در عرصه اقتصادی صاحب نظر و از نمایندگان بانفوذ مجلس هم هستند، به دلایلی نامعلومی ممنوع التصویر هستند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه صداوسیما حق ندارد به خاطر سلیقه شخصی، نماینده ای را ممنوع التصویر کند، تصریح کرد: آقای دکتر توکلی رئیس مرکز پژوهشهای مجلس مدتهاست که ممنوع التصویر است و دلیل آن هم جز سلیقه شخصی، چیزی نیست.

وی اضافه کرد: آقای نادران هم مطلبی در خصوص ممنوع التصویر بودن خود منتشر و در آن مطلب اشاره کرد که 2 بار به رغم دعوت خود مسئولین رسانه ملی و حضور وی تا دم درب صداوسیما، به دلیل ممنوع التصویر بودن، امکان حضور وی در آن برنامه فراهم نشد.

این نماینده مجلس افزود: مصاحبه نکردن با نماینده های شهرستانی از یک طرف و ممنوع التصویر کردن چهره های شاخص مجلس از طرف دیگر باعث شده تا بسیاری از نمایندگان از عملکرد رسانه ملی ناراضی باشند.

این نماینده گفت: عملکرد بد صداوسیما تا آنجا پیش رفت که ما می دیدیم که در ایام انتخابات مجلس نهم، رسانه ملی از برخی نامزدهای انتخابات دعوت می کرد تا در برنامه های تلویزیونی حضور یابند که این کار برخلاف قانون بوده  و تبعیض و بی عدالتی آشکار در خصوص نامزدهای انتخابات بود.

گفتني است در همين رابطه، تا به حال بيش از 20 رسانه جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي نيز به آقاي ضرغامي نامه نوشته اند. نامه هايي كه تا به امروز جوابي از سوي ايشان و يا مسئولين رسانه ملي منتشر نشده است. در دومين نامه سرگشاده رسانه هاي جبهه فرهنگي انقلاب كه بولتن نيوز يكي از امضاكنندگان آن مي باشد چنين آمده است:

جناب آقای ضرغامی!

چگونه است که در معدود برنامه‌های فرهنگی‌ رسانه‌ی ملی- رسانه‌ای که قرار بود یک دانشگاه عمومی باشد- شبه‌روشنفکران نور چشمی به صورت کاملاً یکطرفه و بدون حضور نمایندگان جریان‌های دیگر، اجازه‌ی این را می‌یابند که با بدترین لحن افکار طرف مقابل را آماج حملات خود قرار ‌دهند و ایدئولوژی پوشالی خود را به جامعه حقنه کنند؟ و بدتر از آن، چرا درست زمانی که شرایط گفتگو فراهم می‌شود، با ترفند تغییر عوامل تنها تریبون سینمایی تلویزیون، جامعه‌ی روشنفکری را -که بعد از دو سال در اختیار داشتن آنتن دیگر حرف ناگفته‌ای ندارد- از جواب دادن به سوالات اساسی جریان ارزشی نجات می‌دهید؟


جناب آقای ضرغامی!

این اولین باری نیست که عوامل برنامه‌ای به سلیقه و مصلحت شما و به نام اعتراض جریانات انقلابی تعویض می‌شوند. فراموش نکنید که افکار عمومی هنوز بهانه‌های تعطیلی یا تغییر عوامل برنامه‌هایی نظیر «پارک ملت» و سری نخست «دیروز، امروز، فردا» را از یاد نبرده‌اند. راستی چه ارتباطی بود بین آن نامه‌ی رسانه‌ها با آنچه شما کردید؟ و سوال مهم‌تر اینجاست که چرا رسانه‌ی ملی نمی‌خواهد به همان مقدار که به جریان شبه‌روشنفکر فرصت بیان عقایدش را می‌دهد، تریبونی هم در اختیار گفتمان جریانات ارزشی در حوزه‌ی فرهنگ قرار دهد؟ یعنی رسانه‌ی شما تا این حد از شنیده شدن گفتمان جبهه‌ی فرهنگی انقلاب ترس دارد؟ آیا ممنوع التصویر کردن بسیاری از فعالین انقلابی مویدی بر این امر نیست؟

جناب آقای ضرغامی!

بیانیه‌ی نخست رسانه‌های جبهه‌ی فرهنگی انقلاب تنها سنگ محکی بود برای نشان دادن عیار روحیه‌ی محافظه‌کاری حاکم بر سازمان تحت امرتان و همچنین میزان پایبندی و اعتقاد شما به حضور گفتمان انقلابی در بزرگترین دستگاه تبلیغی نظام اسلامی به بهانه‌ی یک برنامه‌ی سینمایی به عنوان مشتی از خروار. و اگرنه ما نه به برنامه‌ی قبلی و نه به سری جدید برنامه‌ی «هفت» با حضور عوامل جدید امیدی نداشته و نداریم. اما متأسفانه آنچه در اقدام اخیر صدا و سیما ذبح شد، همان دغدغه‌ای بود که منجر به صدور بیانیه‌ی قبلی گردید؛ منطق گفتگو و حضور گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی در رسانه‌ی ملی.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها