کد خبر: ۵۵۸۷۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۳     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

پنجاه و یکمین شماره هفته نامه 9 دی امروز شنبه سی ام اردیبهشت ماه 91 منتشر شد. تیتر یک 9 دی با عنوان «آتش بحرین، عربستان را می سوزاند» به تحلیل حماقت آل سعود در پیشنهاد طرح الحاق جزیره بحرین به عربستان پرداخته و در ضمن اشاره ای به سابقه تاریخی این جزیره و جداشدنش از ایران دارد.



عکس یک این شماره 9دی به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر به شهید محمد جهان آرا اسطوره مقاومت خرمشهر اختصاص دارد و در یادداشتی با عنوان «زنده باد خرمشهر» به تحلیل مقاومت جانانه مردم این شهر پرداخته شده است.
 
«آیا رهبر معظم انقلاب از مجلس هشتم رضایت دارند؟» عنوان یادداشتی است که به بازخوانی بیانات رهبر انقلاب در خصوص عملکرد مجلس هشتم طی 4سال گذشته پرداخته و مواردی از تذکرات و انتظارات بر زمین مانده رهبری از مجلس هشتم را یادآور شده است.
 
هفته نامه 9دی در صفحه هنر و رسانه، یادداشتی تحلیلی در تجلیل و نقد سینمایی روزهای زندگی با عنوان «ستایش معنای زندگی در سایه جهاد فی سبیل الله» ارائه داده است؛ همچنین یادداشتهایی با عنوان «ش مثل شوق مردم به سریالهای ارزشی» درباره مجموعه س مثل سریال و نظر سنجی آن و «حکایت حیرانی رسانه ملی» درباره نقد سریال تلویزیونی حیرانی، دیگر مطالب این صفحه 9دی هستند.
 
یادداشت اول این هفته 9دی را حجت الاسلام روانبخش با عنوان «دغدغه های متفاوت مردم و برخی مسئولین» نوشته و به تفاوت خواست آقا و امام از مسئولان و دغدغه های مردم نسبت به دغدغه های برخی مدیران پرداخته است.
 
«موتلفه اسلامی؛ ضرورت پوست اندازی از محافظه کاری» عنوان یادداشتی است تحلیلی در نقد مواضع و رویکردهای اخیر حزب موتلفه و برخی اعضای آن که در صفحه سیاست منتشر شده است. «آیا تجربه تلخ دوم خردادی ها تکرار می شود؟!» در تحلیل ظهور جریان نوظهور نواصلاح طلبان؛ دیگر یادداشت صفحه سیاست 9دی پنجاه و یکم را تشکیل می دهد.
 
دوستداران فرهنگ می توانند در شماره جدید 9دی علاوه بر یادداشت «زنده باد خرمشهر!» این یادداشتها را مطالعه نمایند: «کتاب بخوانید حقوق بگیرید» درباره یک اقدام جهادی فرهنگی؛ قسمت دوم «کلاشینکف هایی که پشت صفحات کتاب پنهان شده اند» درباره انتشارات روشنگران و مطالعات زنان.
 
در صفحه آخر 9دی علاوه بر یادداشت «آتش بحرین عربستان را می سوزاند» یادداشتی از پیام فضلی نژاد پژوهشگر موسسه کیهان درباره سوابق خوانند هتاک به امام هادی (ع) و همچنین شعری از علیرضا قزوه به همین مناسبت منتشر شده است. دل نوشته ای با عنوان «رجب امسال وقف حضرت هادی (علیه السلام)» نیز در صفحه 15 شماره جدید 9دی منتشر شده است.
 
صفحه جبهه مقاومت این هفته 9دی ویژه نامه ای برای انتخابات ریاست جمهوری مصر و کاندیداهای اسلام گرا و لیبرال این انتخابات با عنوان «کارزار اسلام گرایان و لیبرال ها» منتشر کرده است. «ردپای صهیونیستها در مرگ شیخ مبارزان تونس» و سخنان سفیر فلسطین در تهران با عنوان «پرچم مبارزه با فلسطین در دستان رهبر انقلاب اسلامی» دیگر یادداشتهای صفحه جبهه مقاومت 9دی است.
 
دوستداران فضای مجازی می توانند در صفحه فضای مجازی 9دی این یادداشتها و تحلیلها را مطالعه کنند: گفتگو با میثم محمدحسنی مدیر تلویزیون اینترنتی نصر تی وی با عنوان «صدور گفتمان انقلاب اسلامی زمان و مکان نمی شناسد»؛ گزارشی از اولین نشست مجمع فعالان فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی (فرا) با عنوان «مهندسی فرهنگ انقلابی در فضای مجازی»؛ استفتاء از رهبر انقلاب درباره استفاده از فیلتر شکن
 
صفحه اندیشه 9دی به مناسبت روز بزرگداشت ملاصدرا در یادداشتی با عنوان «فلسفه اسلامی باید امتداد سیاسی اجتماعی داشته باشد» به بازخوانی برخی دیدگاههای رهبر انقلاب درباره فلسفه اسلامی و صدرالمتألهین پرداخته است. همچنین علاقه مندان مباحث قرآنی می توانند دومین مقاله از سلسله یادداشتهای واکاوی قرآنی و روایی آیات نفاق را با عنوان «عمل نکردن به علم، منشأ نفاق»» در این صفحه مطالعه نمایند.
 
طرفداران مقالات کالبد شکافی فرهنگی فتنه، می توانند سومین مقاله از سلسله یادداشتهای آسیب شناسی فرهنگی تهران را با عنوان «شمال شهرنشینی و اتمسفر ضد فرهنگی» در صفحه بازخوانی 9دی بخوانند.
 
صفحه اقتصاد 9دی پنجاه و یکم در گزارشی به تبیین نقشه راه رهبر انقلاب برای اقتصاد ایران و مسأله تولید ملی با سه ضلع کار، سرمایه و تولید پرداخته است. «خواب خرگوشی تیم اقتصادی دولت با مقصر جلوه دادن دستگاه اطلاعاتی» و «باور خدمت رسانی در گازرسانی به روستاها» دیگر یادداشتهای این صفحه هستند.
 
علاقه مندان صفحه پرمخاطب جریان شناسی هم می توانند این هفته بخش هفدهم از سلسله مقالات در جستجوی چریکهای پنهان استکبار و بخش دوم از هژبر یزدانی و گارد سری بهائیت را با عنوان «فتنه گری یک درباری از کاستاریکا تا تهران» مطالعه نمایند.
 
یاران جبهه فرهنگی انقلاب می توانند شنبه ها 9دی را روی پیشخوان مطبوعات ببینند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها