کد خبر: ۵۵۹۳۱
زمان انتشار: ۱۱:۰۰     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، در حالی که کمتر از دو هفته به آغاز رقابت‌های انتخابی المپیک باقی‌مانده و مسئولان فدراسیون والیبال با لغو شدن بازی‌های تدارکاتی چک، هلند و کوبا در تلاش برای برنامه‌ریزی و رایزنی جهت برگزاری حداقل 2 دیدار تدارکاتی برای تیم ملی والیبال هستند، روز پنجشنبه، 28 اردیبهشت بازهم شاگردان خولیو ولاسکو در تیم "الف" و "ب" در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی اقدام به برگزاری یک مسابقه دوستانه کردند که تیم "الف" در جدالی نزدیک 3 بر یک تیم "ب" را شکست داد.

 

* پیروزی شاگردان ولاسکو در دومین جدال "الف" و "ب"

تیم "الف" با هدایت ولاسکو بازی را با ترکیب ظریف، قائمی، زرینی، قرا، موسوی، نادی و معروف آغاز کرد که در ادامه بازیکنانی چون شاهینی، محمودی، فیاضی، کریمی، مصطفی‌وند و مهدوی نیز به میدان آمدند که موفق شدند گیم‌های اول، سوم و چهارم را با امتیازات 25 بر 29، 30 بر 28 و 25 بر 23 از آن خود کنند.

بازیکنان تیم "ب" نیز با هدایت سیچلو با ترکیب رحیمی، مباشری و سجادی، صنوبری، سلیمانی، جدیدی و وادی به میدان رفتند و قلی‌زاده، باقرزاده، فائزی، تشکری، سال‌افزون و ملابهرامی نیز در ادامه بازی کردند که تنها در گیم دوم با حساب 25 بر 19 پیروز شدند.

رضا قرا و محمدرضا سلیمانی نیز با 22 و 16 امتیاز، امتیاز آورترین بازیکنان دو تیم بودند.

به دستور ولاسکو این دیدار در گیم پنجم نیز ادامه پیدا کرد که این گیم را تیم "ب" با حساب 25 بر 17 از آن خود کرد.

در پایان این بازی و تمرین ولاسکو به بازیکنان دو روز استراحت داد  تا از روز یکشنبه، 31 اردیبهشت اردوی آمادگی و شبانه روزی  تیم ملی والیبال باردیگر آغاز شود و بازیکنان هر روز در دو نوبت صبح و عصر تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی پیگیری کنند.

 

* کوبا نیامد، سفر به چک لغو شد!

با توجه به اینکه تمام امور مربوط به دریافت ویزای ایران برای تیم ملی کوبا انجام شد و فدراسیون والیبال این کشور لیست اسامی صدور ویزا را به ایران ارسال کرده بود، پس از اینکه فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرد، تیم ملی کوبا برای شرکت در رقابت‌های انتخابی المپیک باید 19 خرداد به برلین آلمان رود و برای کسب سهمیه المپیک آخرین شانس خود را بیازماید، رئیس فدراسیون کوبا با ارسال نامه‌ای به همتای ایرانی خود از سفر به تهران عذرخواهی کرد.

وی اعلام کرد به علت مشکلات اخذ ویزای شینگن از سفارت آلمان در هانوی پایتخت کوبا، تیم ملی این کشور نمی‌تواند پس از مرحله اول لیگ جهانی برای برگزاری چند دیدار دوستانه در دهه اول خرداد به تهران سفر کند.

از طرفی جمهوری چک هم برای ملی‌پوشان ایران روادید صادر نکرد تا تیم ملی از رفتن به چک و پس از آن هلند هم باز بماند.

 

* از چک و کوبا تا "الف" و "ب"

جمهوری چک، هلند و کوبا کشورهایی بودند که قرار بود خواسته‌های ولاسکو را برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی برآورده کنند، چراکه مرد آرژانتینی والیبال ایران درخواست 10 بازی تدارکاتی تا زمان آغاز مسابقات انتخابی المپیک را داده بود. با این حال حتی کمترین خواسته ولاسکو هم بنا به دلایل مختلف اجرایی نشد که کادر فنی به بازی تیم‌های "الف" و "ب" قانع شود.

آیا اینکه بازی‌های تدارکاتی درون اردویی با بازی های تدارکاتی بین‌المللی قابل مقایسه است را باید از مسئولان تیم ملی پرسید.

 

* برنامه‌های ولاسکو با چاشنی غیرت مردان آریایی مقابل حریفان تا دندان مسلح

این اتفاقات در حالی رخ داده که این روزها شاهد هستیم حریفان ایران در رقابت‌‌های انتخابی المپیک، خود را در میدان بزرگی به نام لیگ جهانی آماده می‌کنند. اخباری که از لیگ جهانی به گوش می‌رسد کمی اهالی والیبال را نگران می‌کند؛ خبر‌هایی همچون پیروزی سخت لاجوردی‌پوشان المپیکی برابر کره‌جنوبی، چراکه در روز نخست مسابقات لیگ جهانی چشم بادامی‌ها شرایط سختی را برای ایتالیایی‌ها به‌وجود آوردند تا با وجود شکست 3 بر 2، زهرچشمی از سایر حریفان گرفته باشند.

با این شرایط اهالی والیبالی که این روزها توقعات را از این رشته بالا برده‌اند و انتظار کسب سهمیه این رشته تیمی را دارند، می‌توانند شرایط ایران با حریفانش را مقایسه کنند؟ آیا همچنان همان توقع را از والیبالیست‌های ایران دارند؟

حریفان ایران در میدان بزرگی به نام لیگ جهانی خود را آماده می‌کنند، اما شاگردان ولاسکو در این اوضاع کمبود حریف تدارکاتی به مسابقه با شاگردان سیچلو راضی هستند؛ اما این کجا و آن کجا؟!

اصلی‌ترین فردی که در این میان باید ناراحت باشد ولاسکو است، چراکه وی اصلا دوست ندارد آبرویش به خطر بیفتد.

حالا با این تدارکات و مقایسه آن با روند آماده‌سازی حریفان ایران فقط باید منتظر ماند و دید که برنامه‌های ولاسکو با چاشنی غیرت مردان آریایی می‌تواند در جنگ با حریفان تا دندان مسلح کارساز باشد یا اینکه اتفاق دیگری رخ خواهد داد و بازهم اهالی والیبال در حسرت المپیک خواهند ماند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها