کد خبر: ۵۶۰۱۴
زمان انتشار: ۲۰:۲۰     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

مسئول بسیج دانشگاه پیام نور قم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ضرورت وجود فضای نقد در دانشگاه‌ها ابراز داشت: دانشجویان تمایل دارند مسائل مربوط به فرهنگ عمومی جامعه و سیاست‌های کلان دستگاه‌های دولتی را در فضای آزادی که در دانشگاه برای آنها فراهم می‌شود، نقد کنند.

وی ادامه داد: این انتقاد آزادانه سبب شکل‌گیری فضای مطالعه و تفکر در موضوعات اساسی جامعه در دانشگاه‌ها می‌شود و دانشجویان را نسبت به اتفاقات جامعه مسئولیت‌پذیر می‌کند.

محمدمهدی حبیبی خاطرنشان کرد: در اینگونه فضاها دانشجویان که مدیران آتی جامعه هستند با مشکلات اساسی موجود در جامعه آشنا شده و گاهی نیز با تفکر خلاقانه خود راه‌های مفیدی برای غلبه بر مشکلات پیدا می‌کنند.

وی عنوان داشت: یکی از پرسش‌هایی که در جامعه دانشجویی پیرامون آن بحث می‌شود، موضوع عملکرد صدا و سیما در زمینه ایجاد فضای مناسب فرهنگی در جامعه است.

مسئول بسیج دانشگاه پیام نور قم اضافه کرد: صدا و سیما به عنوان نهادی که مسئول پیدایش بخش عظیمی از پارادایم‌های فرهنگی در جامعه است همواره از سوی افراد و گروه‌های مختلف با انتقادهایی روبه‌رو بوده که این انتقادها به دلیل حساسیت کاری است که این نهاد پر اهمیت به عهده دارد.

وی افزود: در دانشگاه پیام نور قم به دلیل نیازهایی که از سوی دانشجویان احساس می‌شد، جلسه‌ای در رابطه با نقد یکی از سریال‌هایی که از شبکه سوم سیما پخش شده است، برگزار خواهد شد.

حبیبی گفت: در این جلسه فیلم مستندی به نام «ضلع غربی ساختمان پزشکان» در رابطه با مفاهیم فرهنگی که در سریال ساختمان پزشکان ترویج می‌شود، پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از اکران این فیلم مستند سه کارشناس مسائل فرهنگی و مذهبی این فیلم را نقد خواهند کرد.

مسئول بسیج دانشگاه پیام نور قم ابراز داشت: این فیلم با دغدغه نقد سازنده درباره سریال تلویزیونی ساختمان پزشکان و با توجه به ساختار فرهنگی جامعه ایران، توسط سید احسان باقری ساخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسانی که در این برنامه دعوت شده‌اند از چهره‌های شاخص مسائل مذهبی مانند فریبا نیلچی‌زاده هستند که در زمینه آسیب‌های فرهنگی و رسانه‌ای تبحر دارند.

حبیبی ادامه داد: در این جلسه همچنین رویکرد فرهنگی سازمان صدا و سیما با حضور مدیرعامل دفتر هنر و ادبیات دانشجویی و مشاور معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نقد خواهد شد.

وی افزود: در این نشست دانشجویی عملکرد سازمان صدا و سیما در ادوار مختلف مدیریتی آن تحلیل و بررسی می‌شود.

این نشست دانشجویی با موضوع نقدی بر عملکرد صدا و سیما، فردا از ساعت 14 و 30 دقیقه در سالن فرشباف دانشگاه پیام نور قم برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها