کد خبر: ۵۶۵۶۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۸     ۰۳ خرداد ۱۳۹۱

ژاپن در حال بررسي پذيرش مسئوليت بيمه نفتکش‌هايي است که نفت ايران را به آن کشور منتقل مي‌کنند تا بتواند پس از اجراي تحريم‌هاي اتحاديه اروپا به واردات نفت از ايران ادامه دهد. 

خبرگزاري رويترز روز سه‌شنبه (۲ خرداد، ۲۲ مه) به نقل از روزنامه اقتصادي "نيکي" ژاپن گزارش داد که بيشتر اين پوشش مسئوليتي از سوي "انجمن حفاظت و غرامت متقابل صاحبان کشتي‌هاي ژاپن" ارائه مي‌شود. 
 
بر اساس قوانين ژاپن، شرکت‌هاي کشتي‌راني بايد در برابر خسارات ناشي از حوادثی همچون نشت نفت و مرگ‌ومير بيمه مسئوليت دريافت کنند. 
 
اين در حالي است که شرکت‌هاي بيمه اتحاديه اروپا به عنوان ارائه دهنده اصلي بيمه‌هاي اتکايي، ممکن است در صورت اجرايي شدن تحريم‌هاي نفتي اين اتحاديه از ابتداي ماه ژوئيه، پوشش مسئوليت‌هاي بيمه‌اي مربوط به نفت خام ايران را نپذيرند.
 
اتحاديه اروپا سوم بهمن ۱۳۹۰ (۲۳ ژانويه ۲۰۱۲) تحريم ‌واردات نفت از ايران و مسدود کردن دارايي‌هاي بانک مرکزي جمهوري اسلامي در کشورهاي عضو اين اتحاديه را تصويب کرد.
 
افزون بر آن، اين تحريم شرکت‌هاي اروپايي را از انتقال، خريد و بيمه نفت خام و سوختي که از ايران به ساير کشورهاي جهان صادر مي‌شوند، منع مي‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها