کد خبر: ۵۷۵۵۰
زمان انتشار: ۰۱:۰۳     ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
کیهان: روزنامه شرق در شماره ديروز خود خواستار خريد و بازسازي خانه پدر «مهدي بوشهري» همسر اشرف پهلوي از سوي سازمان ميراث فرهنگي شده است.
«مهدي بوشهري» پسر معين التجار-تاجر معروف ترياك- بود كسي كه پس از يك بار شكست اقتصادي به دليل ارث بردن از عمه اي كه بلاوارث شناخته شد به ثروت زيادي رسيد و از آن پس در كشورهاي خارجي به فعاليت اقتصادي پرداخت و از رهگذر واردات كالا به ايران به ثروتي افسانه اي رسيد.
چنانكه با پرداخت پول سفر اول مظفرالدين شاه قاجار به فرنگ، امتياز خاك سرخ جزيره هرمز را خريد تا هر روز بر ثروتش افزوده شود. ضمن آنكه به دليل دريافت درجه سرتيپي سالانه هزار تومان از بيت المال دريافت مي كرد.
وي در جريان مشروطيت بخشي از ثروت خود را در اختيار مخالفان شيخ شهيد فضل الله نوري نهاد چرا كه با عناصري همچون تقي زاده ها همداستان شده بود. وي در دوران اقامتش در اروپا به نام تجارتخانه با عوامل اطلاعاتي غرب خاصه انگليسي ها همكاري مي كرد و به همين دليل بود كه سالها بعد پسرش به عنوان شوهر سوم اشرف وارد دربار شاهنشاهي شد تا از اين رهگذر صاحب دهها شركت سينمايي و تجاري شود و عناصري مانند «بهمن فرمان آرا» را به خدمت بگيرد.
بوشهري كليه درآمدهاي فيلم كاروانها كه با هزينه ايران ساخته شده بود را هم پس از انقلاب به جيب زد زيرا نام خود را به عنوان تهيه كننده فيلم به ثبت رسانده بود. روزنامه شرق يادآور مي شود جنبه نوستالژيك ديگر خانه بوشهري اين است كه لوكيشن سريال «دايي جان ناپلئون» بوده كه براي مردم خاطره انگيز است!!
سريالي كه توسط محفل بهائيان و در جهت توهين به ساحت مقدس ائمه معصوم«ع» و روحانيت مبارز ساخته شد و به روي آنتن رفت. تا ركيك ترين الفاظ را به جامعه آن روز تزريق كند!
حال معلوم نيست روزنامه «شرق» به كدام اعتبار به «معين التجار» لقب پدر خليج فارس بخشيده است؟
در حاليكه سرداران صفوي با وجود دليل تارومار كردن بيگانگان در جزاير ايراني خليج فارس و علي رغم موقعيت برجسته حكومتي كه از آن برخوردار بودند، خود را شايسته چنين لقبي ندانستند!
حتي رزمندگاني كه در طول هشت سال دفاع مقدس با نثار جان هاي تابناك خويش دست بيگانگان متجاوز را از خليج هميشه فارس قطع كردند هم، امروز با خضوعي مومنانه خود را تنها يك سرباز مي دانند و بس.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها