کد خبر: ۵۷۵۸۷
زمان انتشار: ۰۹:۵۷     ۰۹ خرداد ۱۳۹۱

سياست آمريكا بر پايه دروغ بنا شده و عادي سازي دروغ پردازي ها درباره جنگ ها با تهاجم و قشون كشي به نقاط مختلف ادامه يافته است.

به گزارش کیهان، اين مطلبي است كه پايگاه خبري گلوبال ريسرچ طي گزارشي منتشر كرده و از دروغ ها و پيامدهاي جنگ هاي آمريكا پرده برداشته است. اين مقاله به قلم ديويد سوانسون تصريح كرده است كه اسامه بن لادن در واقع توجيهي براي طولاني ترين جنگ در تاريخ آمريكا بوده است و هرگز از حمايت سابق آمريكا از بن لادن سخني به ميان نيامد.

گلوبال ريسرچ با طرح اين پرسش كه اگر جنگ طولاني آمريكا در افغانستان با ادعاي بهبود دموكراسي، حقوق بشر و اوضاع اقتصادي افغانستان صورت گرفته چه نتيجه اي به بار آورد؟ مي نويسد: خيلي دشوار است كه با بمباران مردم و حملات شبانه به آنها بتوان براي آنها آزادي را به ارمغان آورد و حقوق آنها را محترم شمرد. در حالي كه رسانه هاي آمريكايي تنها به آمار تلفات و مجروحان نظاميان اين كشور در افغانستان اشاره دارند، هرگز رنج افغان ها از اين جنگ طولاني به تصوير كشيده نمي شود. آمريكا حتي نمي خواهد آماري از شمار تلفات غيرنظاميان افغانستان ارائه كند.

اين مقاله با اشاره به اينكه جنگ افغانستان برپايه دروغ آغاز شد ادامه مي دهد: جنگ عراق نيز با وعده عملياتي آسان آغاز شد و جرج دبليو بوش رئيس جمهور وقت آمريكا تصميم به آغاز آن گرفت كه منجر به مرگ يك ميليون نفر شد و بيش از چهار ميليون بي خانمان برجا گذاشت. اين فاجعه براي آمريكا نيز چندين تريليون دلار هزينه در بر داشت و تأثيرات زيادي بر اقتصاد اين كشور برجا گذاشت. اين جنگ همانند ساير جنگ ها از سال 1945ميلادي منشور سازمان ملل متحد را نقض كرد و بوش حتي به ارائه اطلاعات نادرست به كنگره دست زد. در اين جنگ نيز همانند جنگ افغانستان، غيرنظاميان، خبرنگاران، بيمارستان ها و حتي آمبولانس ها هدف قرار گرفتند، از تسليحاتي نظير بمب هاي خوشه اي در مناطق شهري و فسفر سفيد به عنوان سلاح استفاده شد، بمب در زمين هاي كشاورزي كار گذاشته شد و مردم با قطع آب و برق، مسدود كردن جاده ها و تخريب خانه ها مجازات شدند و با بازداشت هاي خودسرانه، زندان كودكان، شكنجه، تجاوز و قتل بازداشت شدگان مواجه شدند.

گفتني است اين روزها، مخصوصاً بعد از آغاز جنبش وال استريت، حجم انبوهي از جنايات دولتمردان آمريكايي و اسرار پشت پرده آنها به محافل و برخي رسانه ها راه يافته است. از جمله آن كه نشريه فوربس نيز در اواخر آوريل 2012 فهرستي از جنايات آمريكا در عراق و افغانستان را فاش كرده بود.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها