کد خبر: ۵۷۸۸۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۶     ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
روانبخش در هفتمین روز «دهه خط امام» با اشاره به اینکه امام احیاگر اسلام بود، گفت: پاپ ژان پل دوم در دیدار با آیت‌الله مصباح گفته بود که امام خمینی(ره) نه تنها احیاگر اسلام بود بلکه احیاگر دین در جهان بود.
فارس، قاسم روانبخش شب گذشته در هفتمین روز «دهه خط امام» با موضوع «امام، احیاگر اسلام ناب» در تالار عمار، قرارگاه عمار سخنرانی کرد.

بنابر این گزارش، وی در سخنان خود با اشاره به رگه‌های ضددینی در غرب گفت: این رگه‌ها در سخنان بزرگان تمدن غرب چون نیچه و مارکس که خدا را مرده و دین را افیون توده‌ها می‌دانستند دیده می‌شود.

روانبخش با بیان اینکه مسیحیت دین ناقصی است اما اسلام مشکلی با علم ندارد و زگهواره تا گور به آن توصیه می‌کند، افزود: وقتی غرب دین را افیون توده‌ها خواند تلاش کرد آن را حذف کند.

لیبرالیسم خدا را خالق می‌داند اما رب تکوینی و تشریعی قلمداد نمی‌کند

وی گفت: کسانی که کمی نتوانستند این فطرت را دور بریزند، اساس سکولار را پایه گذاشتند و دین را به دین فردی و حوزه کلیسا و مسجد محدود کردند و از مارکس تا دیگران همه معتقد بودند که در قرن 20 اثری از دین نمی‌ماند.

روانبخش با بیان اینکه آنها اجازه دخالت خدا در حکومت را نمی‌دادند با اشاره به سخن نیچه درباره ضرورت ارزش‌گذاری‌های بشری، افزود:  در این راستا دو مکتب لیبرالیسم و مارکسیسم به وجود آمد که هر کدام به نوعی خدا را رد کردند.

وی با اشاره به تفکرات لیبرالیسم و مارکسیسم درباره دین و خدا، تاکید کرد: مارکسیسم که بر اساس ماتریالیسم دیالکتیک خدا را منکر می‌شد و لیبرالیسم نیز خدا را ساعت سازی می‌دانست که آن را کوک کرده و رفته است و حق دخالت ندارد و این بشر است که برنامه‌ریزی می‌کند.

روانبخش افزود: لیبرالیسم عملا خدا را خالق می‌دانستند اما رب تکوینی و تشریعی قلمداد نمی‌کردند و بر این مبنا هم مارکسیسم هم لیبرالیسم مکاتب الحادی است.

وی با اشاره به تقسیم جهان به دو بخش مارکسیسم و لیبرالیسم، تصریح کرد: به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردند که اگر کسی از مارکسیسم خسته شد به لیبرالیسم مجبور پناه ببرد و اگر از لیبرالیسم خسته شد به مارکسیسم پناه ببرد و امروز می‌بینید در فرانسه و یونان با روی کار آمدن سوسیالیست‌ها همین اتفاق در حال رخ دادن است.

 امام خمینی(ره) تمام معادلات را به نفع دینداری عوض کرد

قاسم روانبخش در ادامه سخنان خود با اشاره به سخن جدید امام خمینی(ره) در ده‌های پایانی قرن 20، گفت: حضور انقلاب اسلامی در میان دو ابرقدرت شرق و غرب و در میان دو مکتب مارکسیسم و لیبرالیسم به مانند ظهور اسلام در میان دو ابرقدرت ایران و روم بود.

وی افزود: امام خمینی(ره) نیز خودشان می‌گویند اسلام در زمانی آمد که ایران و روم به استبداد و اشرافیت محکوم بودند و حکومت مردم نبود و در چنین فضایی قوانینی آمد که جامع بود و انسان را به شگفتی آورد.

روانبخش با بیان اینکه امام خمینی(ره) اسلام ناب را احیا کرد، تاکید کرد: آیت‌الله فاضل لنکرانی می‌گفتند اگر امام خمینی(ره) هیچ کار نکرده بود و تنها شیعه را به دنیا شناسانده بود کافی بود.

وی افزود: غربی‌ها خود اعتراف می‌کنند که مارکس و دیگران تلاش کردند که همه چیز ضددینی شود اما فرآیند جهان پس از دهه هشتاد برعکس شد.

روانبخش به دیدار آیت الله مصباح با پاپ ژان پل دوم اشاره کرد و گفت: پاپ در این دیدار به آیت‌الله مصباح گفته بود که امام خمینی(ره) نه تنها احیاگر اسلام بود بلکه احیاگر دین در جهان بود و تمام معادلات را به نفع دینداری عوض کرد.

وی با اشاره به موفقیت حرکت امام خمینی(ره) و نگرانی غرب و شرق از این جریان افزود: این شد که در جنگ تحمیلی هر دو مکتب مارکسیسم و لیبرالیسم از عراق حمایت کردند.

این کارشناس حوزوی ادامه داد: بی بی سی در سال 63 اعتراف می‌کند که جنبه غیرمعمول جنگ ایران و عراق این است که بر خلاف جنگ‌های گذشته هر دو از یک طرف جنگ حمایت می‌کنند و امام بدون اتکا به ابرقدرت‌ها و تنها با اتکا به خدا جنگید.

وی با اشاره به پیروزی امام و ایران در جنگ هشت‌ساله تاکید کرد: یکی از سران اسرائیل در سال 65 می‌گوید اگر خمینی بغداد را بگیرد وای بر آمریکا و وای بر اسرائیل و امروز شاهد هستید که بغداد در دست دوستان ایران است.

روانبخش افزود: اصرار ایران بر مذاکرات بغداد و سخنان آقای جلیلی در آن که بر سالروز فتح خرمشهر اشاره کردند و گفتند که شما از صدام حمایت کردید و امروز در کاخ‌های صدام با ما مذاکره می‌کنید؛ نشانه پیروزی ماست.

امام خمینی(ره) ایران را دژ عقیدتی و مبارزاتی مبارزان راه اسلام می‌داند

قاسم روانبخش در بخش دیگری از این سخنرانی با اشاره به تاکید امام بر اسلام، گفت: امام خمینی(ره) 31 هزار و 500 بار نام اسلام را آورده است و به قول آیت‌الله مصباح از دهان امام نان می‌افتاد اما اسلام نمی‌افتاد.

وی با اشاره به نامه امام خمینی(ره) به گورباچف، افزود: امام به گورباچف می‌گویند شما اگر می‌خواهید گره‌های سوسیالیزم باز شود اگر به سمت لیبرالیسم بروید نه تنها حل نکرده‌اید بلکه به آن افزوده‌اید و تنها راه دینداری است.

روانبخش ادامه داد: امام به او گفتند که آیا مذهبی که ایران را چون کوه نگهداشته است و خواستار دوری انسان‌ها از قیود است مخدر و افیون است.

وی با اشاره به تاکید امام خمینی(ره) بر صدور انقلاب اسلامی، تصریح کرد: امام می‌فرمودند که ایران دژ محکم برای تامین نیاز مبارزان راه اسلام است و به آنها اصول عقیدتی و روش مبارزه را می‌آموزد و این در قانون اساسی ایران نیز وجود دارد.

ارائه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در بیداری اسلامی موثر است 

روانبخش با اشاره به روند حرکت دولت‌های پس از امام خمینی(ره) افزود: همه دولت‌های اصلاحات و سازندگی مدل‌های دیگر را دنبال می‌کردند و حتی برخی اصولگراها مدل ژاپنی، چینی و مالزی را ارائه کردند اما امام و رهبری هر دو بر مدل بومی تاکید دارند.

وی با اشاره به بیداری اسلامی شکل گرفته در جهان اسلام، آن را پمپاژ تفکرات امام خمینی(ره) از حزب‌الله دانست و گفت: امروز دنیا خسته است و چون ما نتوانستیم الگو ارائه دهیم از مارکسیسم به لیبرالیسم و بالعکس حرکت می‌کند و برای همین است که رهبری به دنبال الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هستند.

روانبخش افزود: اگر ما بتوانیم الگوی درست را به جوانان عربی و اروپایی ارائه کنیم آنها به سمت سوسیالیسم نمی‌روند و یکی از مصادیق انتظار فرج این است که بهترین الگو و موفق‌ترین و درخشان‌ترین آنها را معرفی کنیم چراکه وقتی مکاتب بشری تعطیل شد زمینه ظهور فراهم می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها