کد خبر: ۵۸۰۶۱
زمان انتشار: ۰۷:۳۰     ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
توصيه هاي ترافيكي مراسم ارتحال امام(ره) از سوي رئيس پليس راهور تهران اعلام شد.
بنابر اظهارات سردار رحيمي پليس 10پاركينگ براي 30 تا 50 هزار خودرو در مراسم ارتحال امام(ره) در نظر گرفته است.
وي با اعلام اينكه تردد تمامي وسايل نقليه ساعت 24 سيزدهم خرداد در مسير جنوب به شمال اتوبان تهران- قم از پل حسن آباد ممنوع است، ادامه داد: تردد كاميون و وسايل نقليه سنگين در محور جاده قديم قم تهران از سه راهي سلفچگان به سمت تهران تا پايان مراسم ممنوع بوده و رانندگان مي توانند از محور سلفچگان آزادراه تهران- ساوه به عنوان مسير جايگزين استفاده كنند. ضمن اينكه تردد كاميون ها در طول جاده قديم قم مسير شمال به جنوب و بالعكس ممنوع است.
به گفته رئيس پليس راهور تهران، محدوديت تردد همچنين براي كاميون ها در محور آزادگان از سه راهي افسريه در شرق و جاده مخصوص كرج در غرب اعمال مي شود. ضمن اينكه در بلوار علامه عسگري از سه راهي باقرشهر شرق به غرب و رمپ و لوپ هاي پل حرم از آزادراه خليج فارس به سمت بلوار علامه عسگري ممنوع است.
رحيمي در خصوص جدول مسير حركت شركت كنندگان نيز گفت: زائران استان هاي اصفهان و مركزي بايد از آزادراه قم- تهران پل حسن آباد، جاده حسن آباد، جاده قديم قم، جاده سايت به پاركينگ شماره 1 مراجعه و از زيرگذر قطعات طرح توسعه جاده سايت، جاده مجيدآباد، كمربندي ورامين و آزادراه تهران- قم خارج شوند. همچنين استان هاي هرمزگان، كرمان، سيستان و بلوچستان، لرستان، چهارمحال، فارس، كهگيلويه و سمنان نيز بايد از آزادراه قم- تهران، پل حسن آباد، جاده حسن آباد، جاده قديم، درب گلدسته بهشت زهرا وارد و از مسير برعكس خارج شوند.
رئيس پليس راهور تهران ادامه داد: نواحي بسيج استان تهران، كرج، شهريار، ساوجبلاغ، هشتگرد، نظرآباد، ناحيه قدس، فيروزكوه و دماوند بايد از غرب و شرق آزادگان، پل شهيد رجايي به سمت جاده قديم سه راهي باقرشهر درب 250 بهشت زهرا وارد و از مسير برعكس خارج شوند همچنين زائران استان خراسان جنوبي نيز بايد از كمربندي ورامين جاده قديم سه راهي كهريزك، سه راهي باقرشهر درب 250 وارد شوند.
رحيمي افزود: موتورسيكلت ها و ميني بوس هاي شركت واحد از شمال، شرق و غرب تهران بايد از مسير بزرگراه آزادگان، پل شهيد صنيع خاني، بزرگراه شهيد هاشمي، پاركينگ متروي شهدا وارد شوند. همچنين استان هاي آذربايجان شرقي، غربي، خراسان رضوي، خراسان شمالي و قزوين نيز از همين مسير پس از راست گرد پل اخلاقي مي توانند وارد پاركينگ شماره 5 شوند.
رئيس پليس راهور از كاروان هاي زائران خواست در طول حركت به سمت حرم از مسيرهاي تعيين شده حركت كنند و مسئولان كاروان ها از اتوبوس هايي با ضريب ايمني بالا استفاده كنند. همچنين در صورت امكان زائران از حركت پياده در مسيرهاي سواره رو به ويژه محورهاي بزرگراهي خودداري كنند. ضمن اينكه در مسيرهايي كه بيش از هشت ساعت نياز به رانندگي دارد بايد از دو راننده استفاده شود.
برنامه هاي شهرداري
در مراسم ارتحال امام(ره)
معاون خدمات شهري شهرداري تهران برنامه هاي ويژه بيست و سومين سالگرد ارتحال حضرت امام خميني(ره) را اعلام كرد.
مجتبي عبداللهي ديروز از استقرار 300 دستگاه تاكسي ون، 150 تاكسي در ستاد گمشدگان و بيش از 4 هزار و 200 دستگاه اتوبوس براي جابجايي زائران خبر داد.
وي با بيان اينكه شركت مترو در روز 13 و 14 به صورت 24 ساعته و رايگان به زائرين خدمت رساني مي كند، گفت: همچنين مناطق 21 گانه در پهنه هاي مختلف در اطراف حرم حضور دارند و منطقه يك نيز در جماران در حال فعاليت هستند.
عبداللهي با تاكيد بر آماده باش كامل نيروهاي خدمات شهري گفت: دست فروشان در اطراف حرم جمع آوري مي شوند.
وي از استقرار 6 ايستگاه فرهنگي در اطراف حرم خبر داد و گفت: شركت شهر سالم نيز به صورت كامل حضور دارد.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران از ساخت سوله اي در اطراف حرم خبر داد و گفت: بخشي از اين سوله به عنوان بهداري است و بيش از 40نفر كادر پزشكي در آن مستقرند.
وي با بيان اينكه 500 هزار بسته پذيرايي در بين زائران توزيع مي شود، گفت: 110 هزار پرس غذا به ميهماناني كه از شب قبل مستقر شده اند با همكاري نهادها توزيع مي كنيم و امكان دارد تعداد پرس هاي غذاها افزايش يابد.
عبداللهي با بيان اينكه بيش از دو ميليون زائر در اين مراسم شركت مي كنند گفت: آمادگي لازم براي انجام كار وجود دارد.
وي از ايجاد 1350 سرويس بهداشتي در اطراف حرم خبر داد و گفت: حدود 700 سرويس بهداشتي ظرف چند روز آينده آماده بهره برداري مي شود و الباقي در آينده نزديك آماده خواهد شد.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران از نصب دو پرچم در اطراف حرم خبر داد و گفت: آبنما نيز در اطراف حرم نصب كرده ايم.
برنامه هاي سازمان هاي امدادي در سالروز ارتحال امام(ره)
پنج فروند بالگرد براي پوشش امداد هوايي در مسيرهاي منتهي به حرم حضرت امام(ره) مستقر خواهند شد و 800 امدادگر وظيفه پوشش امدادي مراسم ارتحال را برعهده مي گيرند.
بنابر گزارش رسيده از جمعيت هلال احمر ايران، در روز 14 خرداد 800 امدادگر زن و مرد داخل صحن حرم به زائران ارائه خدمات امدادي و كمك هاي اوليه مي دهند.
همچنين 100 دستگاه آمبولانس و 50 موتورسوار امدادي در محورهاي پاكدشت-افسريه، سه راه افسريه- آزادگان تا حرم، اتوبان صالح آباد، اتوبان قم، اتوبان ساوه و اتوبان تهران- كرج كه مسيرهاي پرتردد هستند، مستقر مي شوند.
پنج فروند بالگرد نيز براي پوشش امداد هوايي در مسيرهاي منتهي به حرم حضرت امام(ره) مستقر خواهند شد.
استقرار واحدهاي فعال خونگيري در سطح شهر
اداره كل انتقال خون استان تهران برنامه فعاليت مراكز اهداي خون در روزهاي 14 و 15 خرداد را به شرح زير اعلام كرد:
برنامه واحدهاي فعال خونگيري در چهاردهم خردادماه:
- پايگاه مركزي وصال شيرازي، از 8 صبح تا ساعت 22
- پايگاه انتقال خون مترو شهرري، از 8صبح تا ساعت 20
- پايگاه انتقال خون آزادي، از 8 صبح تا ساعت 20
- پايگاه انتقال خون نارمك، از 8 صبح تا ساعت 20
- پايگاه انتقال خون شيفت صبح حرم امام خميني(ره)، از 8 صبح تا ساعت 17
- پايگاه انتقال خون شيفت عصر حرم امام خميني(ره)، از ساعت 16 تا پايان مراسم
برنامه واحدهاي فعال خونگيري در پانزدهم خردادماه:
- پايگاه مركزي وصال شيرازي از 8 صبح تا ساعت 22
- پايگاه انتقال خون مترو شهرري از 8 صبح تا ساعت 20
- پايگاه انتقال خون آزادي از 8 صبح تا ساعت 20
- پايگاه انتقال خون نارمك از 8 صبح تا ساعت 20
در تاريخ 13خرداد كليه مراكز اهداي خون طبق روال عادي فعال بوده و علاوه بر آن شيفت عصر واحد مستقر در حرم مطهر امام خميني(ره) از ساعت 16 عصر تا پايان مراسم فعال خواهد بود.
تجهيز 10 ايستگاه مترو
به مسيرياب معلولان
مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران از مناسب سازي تمامي ايستگاه هاي جديد براي استفاده معلولان و تجهيز 10 ايستگاه مترو به مسيرياب معلولان خبر داد.
علي محمد قلي ها گفت: ايستگاه هاي در دست احداث مجهز به آسانسور و رمپ هاي ويژه معلولان و جانبازان است.
قلي ها با اشاره به پيشنهاد انجمن دفاع از حقوق معلولان ايران براي اختصاص واگني ويژه معلولان و سالمندان گفت: اين طرح در دست بررسي است و بعد از اضافه شدن واگن ها مي توانيم در خصوص آن تصميم گيري كنيم.
وي ادامه داد: اگر با كاهش سرفاصله ها حجم مسافر در ساعات پيك كاهش پيدا كرد مي توان برنامه ريزي هاي لازم را در اين خصوص انجام داد و در غير اين صورت به دليل حجم مسافر و نحوه ورود و خروج آنها استفاده از اين فضا براي خود معلولان نيز مشكلاتي به وجود مي آورد.
قلي ها با اشاره به افزايش جايگاه بانوان در واگن هاي مترو گفت: براي اجرايي شدن اين طرح نيز زمان زيادي را صرف كرديم و با وجود مشكلات ابتدايي با فرهنگ سازي اين موضوع پذيرفته شد كه اميدواريم به زودي شاهد آسايش و رفاه معلولان در مترو باشيم.
توصيه هاي ترافيكي در محورهاي مواصلاتي مازندران
ساري- خبرنگار كيهان:
فرمانده پليس راه استان مازندران از اعمال محدوديت هاي ترافيكي به مناسبت در پيش بودن مراسم بيست و سومين سالگرد ارتحال حضرت امام خميني در محورهاي مواصلاتي استان خبر داد.
سرهنگ جعفر محمدنژاد با اعلام اين خبر افزود: با توجه به گراميداشت بيست وسومين سالگرد ارتحال ملكوتي بنيانگذار كبير انقلاب، حضرت امام خميني و تعطيلات ايام 14 و 15 خرداد ماه، محدوديت هاي ترافيكي از ديروز تا روز سه شنبه 16 خرداد ماه در محورهاي مواصلاتي استان مازندران اعمال خواهد شد.
فرمانده پليس راه مازندران يادآور شد: تردد موتورسيكلت از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه مورخ 10 خرداد ماه تا ساعت 24 روز سه شنبه 16 خرداد ماه از محور «كندوان» «چالوس- كرج»، هراز، فيروز كوه و بالعكس ممنوع است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس وي افزود: در محور «كرج- چالوس» تردد انواع تريلي و كاميون ها كماكان ممنوع بوده و تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 14 تا 24 پنجشنبه 11 خرداد ماه از «مرزن آباد به سمت كرج» ممنوع و از ساعت 16 و 30 دقيقه تا 24 از «كرج به سمت مرزن آباد» يك طرفه خواهد بود.
فرمانده پليس راه مازندران به محدوديت ترافيكي در اين محور در روز دوشنبه 15 خرداد ماه اشاره كرد و افزود: تردد انواع وسايل نقليه در اين محور از ساعت 14 تا 24 در اين روز از «كرج به سمت چالوس» ممنوع و از ساعت 16 و 30 دوشنبه 15 خرداد ماه تا ساعت 2 بامداد روز سه شنبه 16 خرداد ماه از «مرزن آباد به سمت كرج» يك طرفه خواهد بود.
«محمدنژاد» همچنين به محدوديت هاي ترافيكي در محور «هراز» اشاره كرد و افزود: تردد كليه تريلي ها از اين محور كماكان ممنوع است و تردد كليه كاميون ها به استثناي كاميون هاي حامل مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 12 تا 24 روزهاي چهارشنبه، جمعه، شنبه و يكشنبه 10، 12، 13 و 14 خرداد ماه و از ساعت 6 صبح تا 24 روزهاي پنجشنبه و دوشنبه 11 و 15 خرداد ماه ممنوع است.
وي اظهار داشت: تردد كليه وسايل نقليه از ساعت 21 روز شنبه 13 خرداد ماه تا ساعت 6 صبح روز يكشنبه 14 خرداد ماه از «رودهن» (انتهاي بلوار كريتون) به سمت آمل ممنوع و از ساعت 23 روز شنبه مورخ 13 تا ساعت 6 صبح روز يكشنبه 14 خرداد تردد از «آمل به سمت رودهن» يك طرفه است.
فرمانده پليس راه مازندران تصريح كرد: تردد كليه وسايل نقليه از ساعت 13 روز دوشنبه 15 خرداد ماه تا ساعت 1 بامداد روز سه شنبه 16 خرداد ماه از «رودهن به سمت آمل» ممنوع بوده و از ساعت 15 روز دوشنبه تا ساعت 1 بامداد روز سه شنبه تردد كليه وسايل نقليه از «آب اسك به رودهن» بصورت يكطرفه خواهد بود.
وي افزود: در محور فيروز كوه تردد كليه تريلي ها به استثناي تريلي هاي حامل مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 12 تا 24 روز چهارشنبه، جمعه، شنبه و يك شنبه 10، 12، 13 و 14 خرداد ماه و همچنين از ساعت 6 الي 24 روزهاي پنجشنبه و دوشنبه 11 و 15 خرداد ماه از «تهران به طرف قائم شهر» و بالعكس ممنوع است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها