کد خبر: ۵۸۴۹۰
زمان انتشار: ۱۳:۳۱     ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
رژیم صهیونیستی به دلیل استقرار رادار ایکس-باند آمریکا،به تنهایی قادر به طرح مباحث نظامی مستقل از آمریکا نیست.
رویداد آنلاین، آمریکایی ها در موج جدیدی سعی دارند تا به افکار عمومی جهان القا کنند که خطر حمله نظامی ایران به سرزمین اشغالی بسیار بالاست و به همین خاطر ارتش این کشور بصورت آمده باش در رژیم صهیونیستی بسر می برد.

آنچه در ادامه می خوانید بخشی از گزارش پر آب و رنگی است که درباره ارتش سری 100 نفره آمریکایی در صحرای "نگو"به طرح اطلاعات قابل ملاحظه ای پرداخته است که صحت این اطلاعات نظامی در حاله ای از ابهام قرار دارد و بیش از یک برآورد نظامی بنوعی یک حرکت تبلیغات نظامی بازدارنده برای اشغالگران قدس در برابر هراسشان از ایران به شمار می آید.

تنها نیروهای خارجی مستقر در اسرائیل، آمریکایی ها هستند و وظیفه آن ها نظارت بر بخش استثنایی راداری است که قادر به حفظ جان هزاران اسرائیلی می باشد.

کارل ویک و آرون جی. کلین، پروفایلی را در خصوص ایستگاه رادار آمریکا در تایم به اشتراک گذاشته اند. این پروفایل، استدلال قانع کننده ای را خلاف این موضوع که دولت یهود بدون حضور آمریکا آغازگر جنگ علیه ایران است، مطرح می کند.

دور از انظار، در کوه کرن واقع در بیابان نگو، 100 عضو ارتش آمریکا، در تأسیسات نظامی بی نشان رژیم اسرائیل مستقر شده اند که در این مکان، رادار قوی ایکس-باند کاملاً عملیاتی و قابل استفاده است.

به گزارش بیزنس اینسایدر، رادار ایکس-باند که به واسطه شرکت ریتیون رسماً به عنوان رادار نظارتی قابل حمل و نقل نیروی دریایی ارتش (AN/TPY-2) شناخته شده است، استحکامات دفاع موشکی می باشد. گفتنی است شرکت ریتیون، شرکت فناوری و نوآوری است که به لحاظ بین المللی، در امور دفاعی، امنیت داخلی و دیگر بازارهای دولت تخصص دارد.

ویژگی های رادار ایکس-باند

ویک و کلین در این مطلب می گویند رادار ایکس-باند، راداری بسیار پیشرفته است که با آن می توان افق را مورد بررسی قرار داد و حساسیت آن تا اندازه ای است که قادر به تشخیص توپ سافت بال پرتاب شده از فاصله 2900 مایلی است. آن ها در ادامه مطلب می گویند تهران تنها هزار مایل آن طرف تر و به سمت شمال شرق است. رادار مذکور، در کوه کرن، در واقع به سمت شمال غرب یعنی به سمت ایران نشانه گیری شده است. نقطه هدف گیری شده، همان نقطه ای است که می تواند موشک شهاب 3 پرتاب شده به سمت اسرائیل را درست چند ثانیه پس از پرتاب، تشخیص دهد. رادار ایکس-باند 6 تا 7 دقیقه زودتر از رادار رژیم اسرائیل به نام گرین پاین قادر به تشخیص موشک پرتاب شده است.

ویک و کلین ادامه می دهند "پیش از این نیز استقرار نیروهای آمریکا و سیستم رادار در اسرائیل را گزارش داده ایم که در سال 2008 تا حد زیادی مورد بی توجهی واقع شد. آن چه در حال حاضر در بیابان نگو راه اندازی شده، سیستم پیچیده ای است که کاملاً و به دقت تحت نظارت و حفاظت آمریکا است" و جالب این جاست که "ارتش رژیم صهیونیستی به تمامی داده های جمع آوری شده آن دسترسی ندارد".

به گزارش بیزنس اینسایدر اساساً این مسئله رژیم اسرائیل را وادار می کند تا به پنتاگون و منابع آن وابسته باشد.

به گفته یکی از مقامات نظامی غربی دست اندر کار در برنامه تایم، این سیستم، سیستمی بسیار پیچیده و از نوع آی واترینگ با ظرفیت بسیار بالایی از دقت است"؛ آنقدر دقیق که وی قابلیت آن را به توانایی وارد کردن ضربه به یک نقطه از گلوله تشبیه می کند.

بر اساس گزارش منتشر شده، اطلاعات به دست آمده از این رادار، توسط تکنسین های آمریکایی سایت آنالیز شده و سپس به آژانس دفاع موشکی آمریکا در کالیفرنیا ارسال می شود.

فرماندهان اسرائیلی از هیچ یک از موارد باخبر نمی شوند؛ مگر آن که رایانه های آژانس دفاع موشکی آمریکا، موشک دشمن را از خوراک داده ها تشخیص دهند و این همان زمانی است که رهگیرها و سیستم های دفاعی زمین به هوا فعال می شوند.

پنتاگون به شدت تمایل دارد تا در برنامه های امنیت ملی اسرائیل، به ویژه در حوزه دفاع موشکی، مشارکت داشته باشد.

بخش اعظم سرمایه گذاری رهگیر گنبد آهنین "تغییر دهنده بازی" در اسرائیل، از سوی آمریکا است و رهگیر مذکور، امروزه برای مقابله با حمله های موشکی از نوار غزه مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش منابع خبری خارجی، احتمال دارد دلیلی که رژیم اسرائیل به تنهایی وارد جنگ با ایران نمی شود، این بخش از تجهیزات آمریکایی مستقر در اسرائیل باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها