کد خبر: ۵۸۶۰۸
زمان انتشار: ۰۹:۵۲     ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
منتخب مردم تهران در مجلس نهم نسبت به اعتراض برخی منتخبان به اعتبارنامه منتخبین تهران بدون مبنای حقوقی و عقلی انتقاد کرد و گفت که یک حالت لجبازی در مجلس درست شده است.

فارس، حجت‌الاسلام حمید رسایی منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز، سه شنبه طی تذکری آئین‌نامه‌ای نسبت به اعتراض یکی از نمایندگان مجلس به اعتبار‌نامه 30 نفر از نمایندگان تهران انتقاد کرد و اظهار داشت: بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس منتخبینی که اعتبار‌نامه‌شان به تصویب نرسیده، نمی‌توانند در رای‌‌گیری شرکت کنند.

وی با بیان اینکه طبق آئین‌نامه گویا حتی این افراد نمی‌توانند کاندیدای هیئت رئیسه مجلس نیز شوند چراکه اعتبار‌نامه‌شان به تصویب نرسیده است، گفت: ‌یکی از نمایندگان تهران نسبت به اعتبارنامه‌ یکی از منتخبین شهرستان‌ها اعتراض کرده و او نیز به همه نمایندگان تهران معترض شده است که این اعتراض مبنای حقوقی و عقلی و عرفی ندارد، چراکه همین ابتدای مجلس موجب شده حقوق بخشی از منتخبان مانع ‌تحقق حقوق بخشی از نمایندگان دیگر برای شرکت در انتخابات هیئت رئیسه ‌شده است.

رسایی با بیان اینکه شاید گفته شود این حق آن نماینده است، گفت: بنده می‌خواهم بگویم این سوء‌استفاده از آئین‌نامه داخلی مجلس است چرا‌که نماینده معترض به اعتبار‌نامه‌های نمایندگان تهران دلیل و مدرکی ارائه نداده و اگر کسی به اعتبار‌نامه آن نماینده معترض نمی‌شد، او هم نسبت به اعتبار‌نامه نمایندگان تهران اعتراضی نمی‌کرد.

حجت‌الاسلام رسایی در بخش دیگری  از سخنانش خطاب به لاریجانی که ریاست جلسه را بر عهده داشت، متذکر شد: شما وظیفه‌ ویژه‌ای داشتید تا این موضوع را قبل از رسیدن به شرایط فعلی حل و فصل می‌کردید.

رسایی همچنین گفت: برخی می‌گویند نمایندگان تهران نماینده‌ترند که باید به این پرسش پاسخ داده شود که این موضوع از کجا درست شده است؟‌ همه نمایندگان مجلس یکسان هستند و تفاوتی با یکدیگر ندارند.

منتخب مردم تهران در خانه ملت با بیان اینکه یک حالت لجبازی در مجلس درست شده است، افزود: ما دست روی قرآن گذاشتیم و سوگند یاد کردیم، 4 سال قرار است در این مجلس حضور داشته باشیم و رای دهیم، بنابراین با این کارها نمی‌توانیم این اقدامات را انجام دهیم.

در ادامه علی لاریجانی رئیس موقت مجلس در پاسخ به این تذکر رسایی گفت: ما به دوستان توصیه کردیم که تلاش کنند تا این موضوع تمام شود و فکر می‌کردیم شعبه امروز تشکیل جلسه می‌دهد و گزارش خود را ارائه می‌کند اما این گزارش تکمیل نشد.

لاریجانی همچنین گفت: اگر شعبه امروز گزارش خود را ارائه ندهد، منتخبینی که اعتبار‌نامه‌های آنان به تصویب نرسیده، حق رای ندارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها