کد خبر: ۵۸۸۷۷
زمان انتشار: ۱۰:۱۹     ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
عضو حزب اعتماد ملی درباره مطرح شدن کاندیداتوری عارف و کواکبیان گفت:عارف بیشتر شخصیتی اجرایی است تا سیاسی و بعید است که درباره او اتفاق نظربوجود آید. کواکبیان نیز حد و حدودش در اندازه ریاست جمهوری نیست.
باشگاه خبرنگاران، محمود رئوفی با اشاره به ضرورت حضور اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم،‌اظهار داشت: عدم حضور در انتخابات توسط اصلاح‌طلبان، خطا بوده و آنها باید حضور خود را در انتخابات، اعلام کرده و در آن شرکت کنند زیرا اصلاح طلبان،‌نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی و اصل انتخابات را قبول دارند.

عضو حزب اعتماد ملی افزود: اصلاح طلبی با انتخابات معنا پیدا می‌کند نه با قهرکردن، لذا وقتی ما در انتخابات شرکت نکنیم، فرآیند قانونی و اصلاحات را زیر پا گذاشته‌ایم،‌در حالی که اصلاح طلبان نباید مرتکب این خطا شوند.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان باید یک کاندیدای واحد را برای ریاست جمهوری مطرح کنند، درباره صلاحیت‌ها، شاخص‌ها و ویژگی‌های لازم برای این فرد گفت: تشکل‌های 18 گانه اصلاح طلب، باید به یک وحدت رویه درباره انتخابات شخص مورد نظر دست یابند و علاوه بر شرایط لازم در قانون اساسی مانند رجال سیاسی، متدین، معتقد به قانون اساسی، حاکمیت ملی،‌استقلال، آزادی و نظام جمهوری اسلامی، شاخص‌های مهمی مانند اعتقاد به حقوق شهروندی مردم را نیز دارا باشند.

رئوفی با تاکید بر  ایجاد تغییر و تحولات بنیادی و رفع ضعف‌های تشکیلاتی اصلاح طلبان، اظهار داشت: ضعف تشکیلات ناشی از فردگرایی منفی است، بنابراین یک بازنگری جدی بخصوص در جریان اصلاحات، ضروری است.

عضو حزب اعتماد ملی با تاکید بر تصحیح اشتباهات اصلاح طلبان در 15 سال گذشته افزود: جریان اصلاحات باید نقاط قوت خود را تقویب و نقاط ضعف را بپذیرد و برنامه‌هایی جدید در عرصه اقتصادی، فرهنگی،‌سیاسی و اجتماعی داشته باشد.

وی تاکید کرد: گروه های مختلف در جریان اصلاحات باید با وحدت رویه بر روی یک فرد واجد شرایط توافق کنند و با حضور در آزمون سیاسی  انتخابات، آن فرد را به امتحان مردم بگذارند.

رئوفی درباره احتمال شکل گیری مجمع عمومی نخبگان به منظور آسیب‌شناسی و بازسازی اصلاح طلبان، اظهار داشت:‌ بعید می‌دانم که این مجمع تشکیل شود،‌ زیرا سنگ بزرگ علامت نزدن است و از سوی دیگر از منظر جامعه شناختی، نخبگان در حوزه‌های مختلف علمی،‌فرهنگی،‌ سیاسی،‌دینی، اجتماعی،‌اقتصادی، عرصه عمومی، احزاب،‌مطبوعات و .... حضور دارند و محدود به یک مجمع نمی‌شوند، لذا با طرح آرمان‌های بزرگ نمی‌توان در کوتاه مدت به نتیجه رسید و باید گام‌های کوچک اما مداوم و پیوسته برداشته شود.

عضو حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه جریان اصلاحات بایددر کارهای خود تا امروز بازنگری انجام دهد،‌گفت:‌اصلاح طلبان باید با وحدت رویه، نقاط ضعف خود را اصلاح کنند.

وی درباره اینکه کدامیک از شخصیت‌های اصلاح طلب، امکان بیشتری برای کاندیداتوری ریاست جمهوری دارند، تصریح کرد: هاشمی رفسنجانی و خاتمی دو گزینه مورد نظر اصلاح طلبان هستند اما ها شمی رفسنجانی،‌شرایط سنی لازم در قانون را برای کاندیداتوری ندارد و تنها خاتمی در چارچوب‌های جریان اصلاحات و با توجه به امکان تایید صلاحیت او،‌گزینه باقیمانده اصلاح طلبان است.

عضو حزب اعتماد ملی، احتمالات مطرح شده درباره کاندیداتوری برخی افراد اصلاح طلب برای انتخابات ریاست جمهوری را دارای نقایصی دانست و افزود:محمدرضا عارف، بیشتر شخصیتی اجرایی است تا سیاسی و بعید است که درباره او اتفاق نظر و  همگرایی در میان نیروهای اصلاح طلب بوجود آید؛ مصطفی کواکبیان نیز حد و حدودش در اندازه ریاست جمهوری نبوده و دموکراسی به معنای کاندیدا شدن 5 هزار نفر نیست و متاسفانه حضور نخبگان تصادفی به عنوان یک مشکل در جامعه ما، موجب تنگ شدن عرصه برای نخبگان واقعی می‌شود،‌ لذا کاندیدای ریاست جمهوری باید واجد شرایط سیاسی، فرهنگی،‌دینی و علمی لازم باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها