کد خبر: ۵۹۶۴۶
زمان انتشار: ۱۸:۲۰     ۲۰ خرداد ۱۳۹۱

احمد امیرآبادی‌فراهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ویژگی‌های شهر قم در زمینه پذیرایی از زائران حضرت معصومه(س) اظهار داشت: به منظور پاسخگویی و رفع  کمبودهایی که در شهر قم وجود دارد، فراکسیون کریمه اهل‌بیت(ع) در مجلس شورای اسلامی تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: در این فراکسیون نمایندگان علاقه‌مند به مسائل مربوط به شهر قم و زائران حرم کریمه اهل‌بیت(ع) و مسجد مقدس جمکران در راستای رفع کمبودها تلاش خواهند کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئله کمبود زیرساخت برای پذیرایی از زائران موضوعی نیست که تنها به نمایندگان یک شهر مربوط شود افزود: با تشکیل این فراکسیون نمایندگان شهر قم دیگر تنها سه رأی در مجلس نخواهند داشت و می‌توانند با هم‌افزایی در این زمینه یک اراده جمعی برای حل مشکلات شهر قم رقم بزنند.

وی خاطر نشان کرد: در واقع از آنجا که استان قم در طول سال و به ویژه ایامی مانند عید نوروز و نیمه شعبان پذیرای تعداد زیادی از مردم از استان‌های مختلف است، مشکلات موجود در زمینه پذیرایی مناسب از زائران تنها به شهر قم مربوط نمی‌شود و نیاز به عزم ملی دارد.

امیرآبادی گفت: قم قطب توریسم مذهبی در کشور است اما کمترین نماینده را در مجلس دارد و این مشکل با تغییر نگاه به قم و مشکلات آن برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: به زودی رئیس این فراکسیون انتخاب خواهد شد و کار خود را در راستای ارتقای امکانات شهر قم برای زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران شروع می‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هیئت رئیسه این فراکسیون به زودی انتخاب خواهند شد اظهار کرد: به احتمال زیاد هیئت رئیسه این فراکسیون از نمایندگان شهر قم نخواهند بود.

اعلام آمادگی 60 نماینده مجلس برای عضویت در فراکسیون کریمه اهل‌بیت

وی افزود: تعداد زیادی از نمایندگان مجلس علاقه‌مند هستند که خدمتی به قم به عنوان ام‌القرای جهان اسلام و مرکز تشیع ارائه شود.

امیرآبادی عنوان داشت: در یک روز کاری بیش از 60 نماینده مجلس برای حضور در این فراکسیون اعلام آمادگی کرده‌اند که در آینده این تعداد بیشتر خواهد شد.

وی کمترین فایده تشکیل فراکسیون کریمه اهل‌بیت(س) در مجلس شورای اسلامی را ایجاد تعهد در نمایندگان مجلس برای اهتمام در زمینه مسائل مربوط به شهر قم دانست.

جلسات مجمع نمایندگان قم دو هفته یکبار برگزار می‌شود

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارهای دیگری که توسط نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی در راستای حل مشکلات استان دنبال می‌شود ادامه داد: تشکیل مجمع نمایندگان مردم قم در مجلس یکی از این راهکارها است که گامی در راستای تجمیع نیروها برای رفع مشکلات به شمار می‌رود.

وی افزود: در نخستین جلسه این مجمع قرار شد دکتر لاریجانی، رئیس و حجت‌الاسلام آشتیانی نایب رئیس این مجمع باشند.

امیرآبادی با اشاره به حضور مسئولان استانی در جلسات مجمع نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در نخستین جلسه شهردار قم و رئیس شورای شهر حضور پیدا کرده و مشکلات شهر قم در این جلسه مطرح شد.

وی گفت: این مجمع یک همدلی و همراهی میان سه نماینده استان قم در مجلس شورای ایجاد کرده و نخستین جلسه این مجمع منجر به حاضر شدن وزیر جهاد کشاورزی در صحن علنی مجلس و طرح شدن مشکلات کشاورزان در مجلس شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جلسات این مجمع هر دو هفته یکبار با حضور مسئولان استانی ادامه پیدا خواهد کرد و زمینه‌ای برای هم‌افزایی میان مسئولان را پدید خواهد آورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها