کد خبر: ۶۰۳۷۰
زمان انتشار: ۱۲:۲۷     ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
پرواز جنگنده‌های اف 16 برفراز آسمان پايتخت اردن، آن هم در سطح بسیار پایین نه‌تنها ساکنان این مناطق را به وحشت انداخت بلکه بيانگر تدوین سناریویی جدید برای سوریه توسط آمریکا و غرب است.
مشرق، ساکنان مناطق غربی اردن و به‌ویژه منطقه "الرابیه" در غرب و همچنين عَمان، پايتخت این کشور، ديروز شاهد پرواز جنگنده‌های اف 16 بر فراز مناطق مسکونی خود، آن هم در ارتفاع بسیار پایین بودند.

گفته شده سطح پرواز این جنگنده‌‌ها آن‌قدر پایین بود که ساکنان این مناطق را واداشت تا با پایگاه‌های خبری اردني تماس گرفته و علت را جویا شوند.

اهالی مناطق غربی اردن می‌‌گویند، پرواز این هواپیماها به قدري در سطح پایین صورت می‌گرفت که موجب لرزش شیشه‌‌های منازل و ایجاد ترس و وحشت بین مردم منطقه به‌ویژه در "الرابیه" شد.

جنگنده‌های اف 16 بعد از ظهر ديروز در سطح پایین بر فراز شهرها و مناطق مسکونی به پرواز درآمدند و برخی دلیل این امر را به رزمایشی ارجاع می‌دهند که در اردن برگزار شد.

این در حالی است که برخی منابع خبری از جمله پایگاه تحلیلی صهیونستی "دبکا" اعلام کرده‌ اند که "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا به نیروی دریایی و هوایی این کشور دستور داده است تا به آماده‌سازی‌‌های خود برای حمله هوایی محدود علیه نظام "بشار اسد" رئیس‌جمهوری سوریه و همچنین تحمیل مناطق "پرواز ممنوع" بر فراز آسمان سوریه سرعت بخشند.

بنابر ادعای این سایت اسرائیلی، مأموریت نیروهای دریایی و هوایی آمریکا از بین‌بردن مرکزيت دولت بشار اسد و مراکز فرماندهی نظامی سوریه است تا از این طریق، ثبات نظام سوریه را متزلزل کنند و فعالیت‌ های ارتش و نیروی هوایی سوریه نیز براي کنترل اقدامات شورشیان سوری را محدود سازند.

دبکا می‌گوید که رئیس‌جمهوری آمریکا پس از شنیدن اظهارات مقامات روس مبنی بر اینکه "مسکو در صورت توافق مردم سوریه از کناره‌گیری بشار اسد رئیس جمهوری این کشور حمایت خواهد کرد" درباره صدور فرمان آماده‌باش به نیروهای هوایی و دریایی آمریکا تصمیم گرفته است.

خبر دستور اوباما به نیروهای هوایی و دریایی این کشور برای آماده‌باش براي تهاجم هوایی محدود به سوریه و یا اعمال مناطق "پرواز ممنوع" بر فراز این کشور در شرایطی گزارش می شود که "استفان لندمن" تحلیلگر آمریکایی اعلام کرده است که سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) و "آم آی 6" انگلیس پشت پرده حوادث مرگبار جاری در سوریه هستند و گروه های مخالف مسلح در سوریه را برای انجام قتل عام در داخل این کشور هدایت می کنند.

این تحلیلگر آمریکایی اعلام کرده است که نیروهای ویژه "سیا" و "ام آی 6" در سوریه حضور دارند و گروه‌های شورشی مسلح در این کشور را تشویق به اعمال خشونت‌بار می‌کنند؛ لندمن در این رابطه گفته است: آنها (نیروهای ویژه سیا و ام آی 6) به دنبال طرفداران "بشار اسد" رئیس‌جمهوری سوریه هستند؛ هیچ تردیدی وجود ندارد که جنگ سوریه جنگی است که از سوی واشنگتن هماهنگ می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها