کد خبر: ۶۰۴۵۲
زمان انتشار: ۱۹:۱۰     ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
وي با بيان اين‌كه ضرر حضور نداشتن در مکه و مدینه بيش از منفعت آن است، تصريح كرد: دائم به مسؤولان حج گفته‌ام و بارها بر اين موضوع تأکید کرده‌ام که ما حج را به هیچ عنوان تحریم نمی‌کنیم، حتا اگر آن‌ها بگویند شما نیایید، ما باز هم به آنجا می‌رویم.
آيت‌الله صافي‌گلپايگاني با اشاره به استفتائي مبني بر اين‌كه با توجه به برخورد نامناسب با زائران ايراني در مكه و مدينه، آيا بايد به عمره برويم؟ تأكيد كرد: حج را به هيچ عنوان تحريم نمي‌كنيم و حتا اگر آن‌ها بگويند شما نياييد، باز هم به آنجا مي‌رويم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج وابسته به بعثه‌ي مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی از مراجع تقلید، در دیدار با حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ بر خدمت به بندگان خدا، تعظیم شعائر و انجام صحيح وظايف تأكيد كرد و دقت و نظم در ابعاد تربيتي آن را سبب آبرو و عزتمندي شيعه دانست.

وي با اشاره به اهميت كار سازمان حج و زيارت و خدمت‌رساني به زائران حرمين شريفين و عتبات عاليات، بر استفاده‌ي صحيح از فرصت به‌دست آمده و حضوري فعال در اماكن مقدس تأكيد كرد و از رييس سازمان حج و زيارت خواست كه با توجه به قداست اين مسؤوليت،‌ جنبه‌ي معنوي آن را همواره لحاظ كند.

اين مرجع تقليد با بيان اين‌كه امروز صبح استفتائات را مطالعه می‌کردم و به اين استفتاء برخورد كردم كه به چه مناسبت باید به عمره برویم در حالی که برخورد با زائران ايراني مناسب نيست؟ گفت: در پاسخ به آن استفتاء جواب دادم كه حضور ما در مكه و مدينه ضروري است.

وي با بيان اين‌كه ضرر حضور نداشتن در مکه و مدینه بيش از منفعت آن است، تصريح كرد: دائم به مسؤولان حج گفته‌ام و بارها بر اين موضوع تأکید کرده‌ام که ما حج را به هیچ عنوان تحریم نمی‌کنیم، حتا اگر آن‌ها بگویند شما نیایید، ما باز هم به آنجا می‌رویم.

آيت‌الله صافي‌گلپايگاني گفت: اگر در مكه و مدينه حضور نداشته باشيم و به آنجا نرويم، مشکلاتی پیش می‌آید که بسیار زیاد است. آنجا اظهار وجود می‌كنیم که ما هستيم و ولایت اهل بیت‌ (ع) آنجا هست، پس بايد دائم آنجا حضور داشته باشيم و اين حضور را حفظ كنيم.

وي همچنين با اشاره به مرقدهای مطهری كه در كشور مصر وجود دارند و مدتی است به فراموش سپرده شده بودند، بيان كرد: در مصر، مشهد زینبیه، مشهد رأس‌الحسین و مسجد امام حسین‌ (ع) وجود دارد، در آنجا مي‌توان برنامه‌های وسیعی را پياده كرد و اين به مصلحت است كه آنجا نيز حضور داشته باشيم.

اين استاد خارج فقه حوزه‌ي علميه‌ي قم بر حفظ حرمین شریفین تأكيد كرد و با اشاره به آثار سیاسی و معنوی حضور یک‌میلیارد و 500ميليون مسلمان در مكه و مدينه، نسبت به تخريب مشاهد مشرفه و مواريث تاريخي مسلمانان هشدار داد و گفت: اين مسأله‌اي كه اكنون در كشور عربستان در حال انجام است، از مسأله‌ي شيعه و سني بالاتر است.

وي اضافه كرد: تخريب مشاهد مشرفه و مواريث تاريخي مسلمانان و اوضاعي كه اكنون در حرمین شريفين ديده مي‌شود، خسارتی را به اسلام وارد مي‌كند كه اگر در دنیا، مشاعر مشرفه و مواریث تاریخی مسلمانان از بین برود و شیعه هم وجود نداشته نباشد، بعدها پشتیبانی تاریخی نداریم.

او ادامه داد: اسلام تا ابد باقي است؛ اما اگر بگوييم اسلام ده هزار سال دیگر هم هست و بخواهیم ثابت کنیم که عبدالمطلب، ابوطالب، عبدالله و مشاهدي وجود داشته‌اند، نخواهیم توانست و به‌تدريج ابن اثیر و تاریخ طبری هم مورد انکار قرار خواهد گرفت.

وي با بيان اين‌كه با ساخت‌وسازی که در عربستان به پیش می‌رود، همه‌ي آثار اسلامي از بین خواهد رفت، افزود: برخي مورخان از روي دشمني وجود حضرت موسی‌ (ع) را انکار می‌کنند یا شک دارند، حالا بايد بیشتر غصه بخوریم که اين‌ها اسلام را بی‌پشتوانه کرده‌اند و اصل دين در معرض خطر است.

اين مرجع تقليد در بخش پاياني سخنان خود با تقدير از خدمات حجت‌الاسلام سيدعلي قاضی‌عسكر ـ نماینده‌ي ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ عملكرد او را در اين عرصه مثبت ارزيابي كرد و افزود: امیدواریم عملکرد حجت‌الاسلام موسوي در سمت رياست بر سازمان حج و زيارت مناسب باشد و آثار مثبت آن به گوش ما برسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها