کد خبر: ۶۰۶۹۸
زمان انتشار: ۱۲:۳۱     ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
بازتاب خبر ساخت زیردریایی اتمی توسط ایران، ادامه نگرانی مقامات بحرینی از نقش منطقه‌ای ایران، اظهارات جدید وزیر خارجه آمریکا، کاهش بهای نفت با وجود مسأله تحریم‌های ایران و همچنین بازتاب احضار کاردار سفارت عربستان در ایران به دلیل موضوع اعدام‌ها، از مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
بازتاب خبر ساخت زیردریایی اتمی توسط ایران، ادامه نگرانی مقامات بحرینی از نقش منطقه‌ای ایران، اظهارات جدید وزیر خارجه آمریکا، کاهش بهای نفت با وجود مسأله تحریم‌های ایران و همچنین بازتاب احضار کاردار سفارت عربستان در ایران به دلیل موضوع اعدام‌ها، از مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، یکی از اخباری که در ۲۴ ساعت گذشته، بازتاب بسیار گسترده‌ای میان مطبوعات جهان داشته، خبر تصمیم ایران به ساخت نخستین زیردریایی با سوخت اتمی توسط ایران است.

امیر دریادار عباس زمینی، معاون فنی نیروی دریای ارتش، روز گذشته در این باره گفته بود: نخستین مراحل طراحی و ساخت سامانه‌های رانش زیردریایی‌های اتمی در ایران انجام گرفته است.

روزنامه «نشنال پست» کانادا ضمن بیان این خبر، نوشته، تنها کشورهای انگشت شماری در جهان دارای چنین زیردریایی‌هایی هستند. این روزنامه همچنین در مطلب خود به موضوع پرونده هسته‌ای ایران نیز اشاره کرده است.


روزنامه‌های «نیویورک تایمز»، «چاینا بیزنس دیلی»، «نیشن»، «تودی زمان» و «ژاپن تودی» نیز از دیگر مطبوعاتی هستند که امروز این خبر را منتشر کرده‌اند.

در همین حال،‌‌ همان گونه که انتظار می‌رفت، روزنامه‌های اسرائیلی نیز توجه خاصی به این خبر نشان داده‌اند که البته مطالب آنان به مانند همیشه، بدبینانه و در پی القای حس نگرانی از اقدامات ایران است.

روزنامه «گالف دیلی نیوز» بحرین در ادامه مطالبی که هرچند روز یک بار علیه ایران منتشر می‌کند، بار دیگر مدعی شده ایران در امور کشورهای حاشیه خلیج فارس مداخله می‌کند و از ایران خواسته «به سیاست مداخله جویانه خود پایان دهد».

در این مطلب که بازتاب دهنده دیدگاه‌های «محمد عبدالغفار»، مشاور دیپلماتیک پادشاه بحرین است، آمده ایران با بهره‌برداری از تفاوت‌های ایدئولوژیک و نیز تهدید ثبات کشورهای منطقه، در امور داخلی آنان مداخله می‌کند. عبدالغفار همچنین از طرح پیوستن بحرین به عربستان نیز حمایت کرده است.


سایت «رادیو اروپای آزاد» اظهارات جدید هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا را منتشر کرده که گفته در مذاکرات مسکو، راه کاملاً آشکار و روشنی پیش روی ایران گذارده خواهد شد تا بحران موجود بر سر برنامه هسته‌ای خود را حل و فصل کند.

وی همچنین گفته کشورهای عضو ۱+۵ موضع واحدی را در مسکو ارائه خواهند کرد که راهکاری دیپلماتیک در اختیار ایران می‌‌گذارد.

روزنامه «نیوز اینترنشنال» پاکستان با اشاره به فراخوانی کاردار سفارت عربستان در ایران، به موضوع اعدام شهروندان ایرانی در عربستان اشاره کرده است. در این مطلب، با بیان رویدادهای رخ داده در روابط دو کشور در روزهای اخیر، اظهارات و موضع گیری‌های مقامات ایرانی درباره این واقعه نیز مورد اشاره قرار گرفته است.

در خبری اقتصادی، سایت شبکه خبری «الجزیره» به موضوع قیمت‌های جهانی نفت و ارتباط آن با تحریم‌های نفتی ایران پرداخته است. الجزیره می‌نویسد با وجود مطرح بودن موضوع تحریم‌های ایران، بهای نفت در آمریکا رو به کاهش است.

در این مطلب با اشاره به سخنان اوباما مبنی بر اینکه ذخایر جهانی برای انجام تحریم‌های چندجانبه علیه ایران کافی است، آمده که این سخنان از سویی تلاش برای کشاندن کشورهای بیشتری به خط تحریم ایران و از سوی دیگر، تاکتیکی برای کاهش آرام بهای فراورده‌های نفتی در آمریکاست.


رونامه «حریت» ترکیه از تلاش دولت این کشور برای یافتن منابع جایگزینی به جای نفت ایران خبر داده و نوشته در همین راستا، ترکیه متوجه لیبی شده است.

به نوشته این روزنامه، ترکیه تحت فشار آمریکا برای کاهش وابستگی به نفت ایران،  یک قرارداد نفتی برای تأمین یک میلیون تن از نفت مورد نیاز خود را با لیبی بسته است.

در پایان، روزنامه «نیویورک تایمز» در مطلبی اجتماعی به بررسی وضعیت زندگی دختران مجرد در شهرهای بزرگ ایران، به ویژه تهران پرداخته است. در این مطلب با اشاره به باور‌ها و سنت‌های موجود و همچنین موارد حقوقی و قانونی، بیان شده که دختران و زنان برای زندگی به صورت مجردی مشکلات بسیاری دارند و پذیرش اجتماعی اندکی در این زمینه برایشان وجود دارد.  

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها