کد خبر: ۶۰۹۵
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۰۲ آبان ۱۳۸۹

به گزارش شبکه ایران، آیت‌الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با رسا، با اشاره به دیدار پیش از ظهر دیروز اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با مقام معظم رهبری، فضای حاکم بر این دیدار را بسیار صمیمی و با نشاط توصیف کرد و گفت: فضای حاکم بر این جلسه، صمیمی و توأم با عشق به ولایت و رهبری بود و از سویی دیگر مقام معظم رهبری نیز از نقش برجسته و بی بدیل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تجلیل کردند.

بیان دیدگاه‌های اعضای جامعه مدرسین
وی تصریح کرد: در این جلسه که در دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، ابتدا آیت الله محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات این نهاد مهم حوزوی ارائه کرد و سپس آیات مؤمن، خاتمی، شب زنده دار، لاریجانی، خائفی، ممدوحی و بنده و همچنین آیت الله مدرسی یزدی به بیان دیدگاه های خود پرداختند که این بخش از برنامه حدود 50 دقیقه طول کشید.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در این دیدار ابراز داشت: پس از بیان دیدگاه های اعضای جامعه مدرسین و گزارش آیت الله یزدی، مقام معظم رهبری به مدت سی دقیقه به ایراد سخن پرداختند.

هویت جامعه مدرسین در حوزه، یک هویت بی بدیل و یک نهاد ریشه دار و دیرپاست
وی با اشاره به فرازهایی از بیانات حضرت آیت الله خامنه ای، برداشت های خود از سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را تبیین کرد و ادامه داد: ایشان از برگزاری این دیدار ابراز مسرت و تاکید کردند که من راجع به جامعه مدرسین حرف های بسیار زیادی دارم و برنامه دیگری باید در این ارتباط باشد تا سایر آقایان هم بتوانند دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را بیان نمایند.
آیت‌الله کعبی تصریح کرد: ایشان هویت جامعه مدرسین در حوزه را به عنوان یک هویت بی بدیل و یک نهاد ریشه دار و دیرپا که امتحان خود را به خوبی پس داده است معرفی کردند.

لزوم تقویت ارتباط جامعه مدرسین با مراجع
این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خودشان جامعه مدرسین را از لحاظ قدمت و ریشه داری به یک درخت کهن و تنومند تشبیه کردند که این خط استمرار پیدا کرده و امتحان خود را در بحران ها و دوران های سخت و دشوار به خوبی پس داده است.
وی بیان داشت: مقام معظم رهبری همچنین با تجلیل از تاثیرگذاری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در عرصه های مختلف، بر ضرورت حفظ این جایگاه تاکید کردند و از لزوم تقویت ارتباط جامعه مدرسین با مراجع، اساتید و بدنه حوزه سخن به میان آوردند و تاکید داشتند که برای اینکه مرجعیت این نهاد بلا کلام باقی بماند و جایگاه محکمی پیدا کند، تقویت ارتباطات در همه عرصه‌ها لازم است.

ورود روحانیت آشنا به کا و هنر به صداوسیما
وی تصریح کرد: ایشان همچنین اشاره ای هم به پیشنهادات آقایان داشتند و از ورود روحانیت آشنا با کار به عرصه های صداوسیما که هم هنر را بفهمند و هم خوب بدرخشند سخن به میان آوردند.
عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی همچنین سخنان بسیار مهمی را در مورد نقش والا و جایگاه و شان و منزلت جامعه مدرسین در مجموعه دستگاه عظیم روحانیت داشتند و بر تقویت و تحکیم موقعیت جامعه مدرسین تاکید زیادی نمودند.
آیت‌الله کعبی بیان داشت: در پایان این جلسه و دیدار صمیمی اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نماز ظهر و عصر را به امامت مقام معظم رهبری اقامه کردند و ناهار مهمان ایشان بودند و در مجموع این جلسه، نشست بسیار صمیمی و ناشی از ارتباط مستحکم ولایت و علمای حوزه بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها