کد خبر: ۶۱۰۷۲
زمان انتشار: ۱۲:۵۱     ۲۶ خرداد ۱۳۹۱
کم کم به این نتیجه می رسیم که جبهۀ مخالف در واقع قصد دارد به هر قیمتی که شده مانعی بر سر راه تعالی و پیشرفت کشور باشد. عدۀ این محاربین هم بحمدالله کم نیست.

رویداد، پس از سال ها بحث بر سر امکان و امتناع فرایند اسلامی سازی و طرح این همه دلایل عقلی و نقلی و علمی در مورد نیاز و ضرورت هر چه سریع تر محقق شدن مهمترین دغدغۀ علمی و فرهنگی کشور به نظر می رسد برخی از دوستان مخالف با این امر مبارک قصد کوتاه آمدن ندارند و همچنان پا را در یک کفش کرده اند تا سیر غربزدگی و مرعوبیت نسبت به مبانی غربی در کشور ادامه یابد.

گویا مباحثه و جدل علمی هم در مورد آقایان راه به جایی نمی برد. چنان که ادبیات حضرات در طرح مخالفتشان گاهی به لفاظّی های غیر علمی و دور از شأن نیز نزدیک می شود. کم کم به این نتیجه می رسیم که جبهۀ مخالف در واقع قصد دارد به هر قیمتی که شده مانعی بر سر راه تعالی و پیشرفت کشور باشد. عدۀ این محاربین هم بحمدالله کم نیست و به طور کلی مراکز و انجمن هایی هستند که رویکردشان بر مبنای امتناع تحقق این حوزه استوار گشته است.

کسی هم پیدا نمی شود بگوید اگر مخالفید که تا کنون نظرات کم و بیش علمی و عمدتا غیر علمیتان را به فضای علوم کشور عرضه داشته اید. دیگر این همه کارهای پر زحمت و تشکیلاتی و اصرار و داد و هوار برای چیست؟ آیا مخالف افراطی با یک امر منجر به محاربت با آن نمی شود؟ و این چیزی است که از جان کلام دوستان بر می آید. به هر حیث بد نیست فضای علمی کشور این حضرات محارب را بشناسد.

از این رو لیست سیاه محاربین علم و دانشگاه اسلامی را ارائه می کنیم. البته باید این اسامی را جزء سران این جریان فتنه انگیز دانست و توجه کنیم که در ذیل هر یک مجموعۀ کثیری از تصدیق کنندگان آراء و طرفداران نیز حضور دارند. برای آنکه یک طرفه به قاضی نرفته باشیم آخرین نظریات این افراد را هم همراه با نامشان ذکر خواهیم کرد تا متهم به بی اطلاعی علمی نشویم.

1. عبدالکریم سروش: علم ایده آل باید از این تأثیرات به دور باشد. علم اسلامی امکان دارد امّا مطلوب نیست.

2. مصطفی ملکیان: دانش اسلامی مفهومی ناسازه است.

3. رضا منصوری: سوداگران به راحتی از طبل تو خالی علم بومی استفاده می کنند و اعتبارات اندک تحقیقاتی را به سوی خود سوق می دهند.

4. سید جواد طباطبایی: سنت های ما تا آن حد فعّال و قابل تغلیظ نیستند که بتوان تجدّدی را بر مبنای آن پی ریزی کرد.

5. رمضان البوطی: عقل نمی تواند علم را بسنجد و یا به تعدیل آن مبادرت ورزد. چرا که انجام همین کار نیز نیازمند یک روش است و تسلسل می انجامد.

6. زکی نجیب محمود: نظریه های علمی دارای عینیت و استقلال وجودی بوده و به صاحبان آن وابسته نیستند. از سویی نادیده گرفتن منابع غربی موجب عقب ماندگی مسلمین می شود.

7. برهان غلیون: معرفتی که تنها بر یک حالت و وضعیت منطبق می شود معرفتی علمی نیست؛ بلکه رویکردی گروهی و قومی است.

8. صادق زیبا کلام: وی همواره می گوید علل عقب افتادگی ایرانیان مهم تر از هر چیز است!!!

*مصطفی آقا محمد لو

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها