کد خبر: ۶۱۱۶۶
زمان انتشار: ۰۳:۰۴     ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
وجود قوانين دست و پا گير در ارايه تسهيلات بانكي، وجود خشكسالي هاي متعدد، نبود اهرم هاي نظارتي مطلوب و ... دلايل اصلي نابساماني بازار گوشت قرمز كشور است.
علي خندان روجوان رئيس اتحاديه گوشت گاوي تهران در گفت وگو با ايسنا، ساختارهاي نامناسب دولتي را يكي ديگر از عوامل معضلات توليدكنندگان گوشت قرمز و مرغ اعلام كرد و افزود: اين امر باعث كاهش سرمايه گذاري در اين حوزه شده و به تبع آن بهره وري را نيز به ميزان قابل توجهي كاهش مي دهد.
اين فعال حوزه گوشت قرمز در ادامه نابساماني توليد و بازار گوشت قرمز را وجود خشكسالي هاي متعدد و همچنين عدم برنامه ريزي مناسب از سوي مسئولان براي برون رفت از معضل خشكسالي در سالهاي گذشته عنوان كرد و افزود: اين امر باعث شده تا به ميزان قابل توجهي طي سالهاي گذشته توليد كشور در زمينه گوشت قرمز كاهش يافته و نياز به واردات افزايش يابد. بنا بر اظهارات خندان رو جوان، نياز جمعيت كشور به گوشت قرمز در حال حاضر بسيار بيشتر از توليد فعلي كشور بوده و همين امر موجب شده تا در مقاطعي قيمت گوشت قرمز با نوسانهاي قيمتي مواجه شود.
وي گفت: واردات گوشت در ماه هاي گذشته به دليل نداشتن مجوز متوقف شده بود و حال با صدور مجدد مجوز از سوي وزارت جهاد كشاورزي واردات از سر گرفته شده است.
رئيس اتحاديه گوشت گاوي تهران درباره علت كاهش قيمت گوشت قرمز گفت: كاهش قيمت گوشت در خلال دو هفته اخير به اين دليل بود كه هم اكنون در فصل بره كشي و توليد دام قرار داريم. علاوه بر اين، جلوگيري از خروج دام از كشور نيز به نوبه خود بر كاهش قيمت تمام شده گوشت در بازار تاثير گذاشته است. رئيس اتحاديه گوشت گاوي خاطرنشان كرد: سيستم توزيع گوشت قرمز داراي نواقص زيادي است و اين سيستم قديمي و ناكارآمد در هزاره سوم ديگر جوابگوي نياز بازار گوشت نخواهد بود.
وي نبود اهرمهاي نظارتي مطلوب را يكي ديگر از دلايل اصلي نابساماني بازار گوشت قرمز عنوان كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها