کد خبر: ۶۱۳۰۲
زمان انتشار: ۱۸:۰۶     ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
به گزارش 598، تیتر یک 9 دی با عنوان «هشدارهای پدرانه رهبر انقلاب به مجلس نهم» گزارشی است از سخنان و انتقدات شدید رهبر معظم انقلاب در اولین دیدار با نمایندگان مجلس نهم و گلایه های ایشان از مجلس هشتم که در صفحه آخر 9دی منتشر شده است.

عکس یک این شماره 9دی به مناسبت سالگرد شهادت شهید دکتر مصطفی چمران به این چریک دانشمند تعلق گرفته و در یادداشتی با عنوان «اسطوره ای که ذوب در امام بود» به شخصیت این شهید عزیز پرداخته شده است.

یادداشت اول این هفته را مدیر مسئول با عنوان «چند پیشنهاد عملی برای تحقق مجلس زنده و سالم» نوشته و در آن سعی کرده راهکارهایی عملی را برای تحقق مطالبات رهبری از مجلس که در سخنان اخیرشان مطرح شد ارائه دهد.

هفته نامه 9دی در صفحه هنر و رسانه، یادداشتی را در تجلیل و نقد بر سینمایی «شور شیرین» با عنوان «توانا در بازنمایی فضا؛ ناتوان در بازنمایی قهرمان» منتشر کرده است؛ همچنین یادداشتی با عنوان «چرا شبکه قرآن شبکه زندگی نیست؟» در نقد سیمای قرآن؛ «وصلت نامبارک سینما و فوتبال» در بررسی اکران مسابقات فوتبال در سینما و آخرین بخش از تحلیل سه گانه اصغر فرهادی با عنوان «جدایی نادر از سیمین چه اخلاقی را ترویج می دهد؟» دیگر مطالب این صفحه 9دی هستند.

صفحه گزارش 9دی پنجاه و پنجم به بهانه تغییر و تحولات اخیر در دادگاه ویژه روحانیت یادداشتی تحلیلی تاریخی را با عنوان «دادگاه ویژه روحانیت؛ جایی برای دفاع از اسلام، نه عمامه!» منتشر کرده و در آن به بررسی سابقه و عملکرد این دادگاه و روسای آن و میزان تحقق مطالبات حضرت امام و رهبر انقلاب از این نهاد قضایی پرداخته است.

مهمان این هفته صفحه گفتگوی 9دی زوجی از مبارزان بحرینی هستند که حرفهای تکان دهنده ای از جنایات آل خلیفه را در این گفتگو که با عنوان «روایتی دست اول از کربلای بیداری اسلامی بحرین!» منتشر شده، بیان نموده اند.

«تزریق آرامش، نماد بصیرت و صلابت» عنوان یادداشتی است تحلیلی درباره خطبه های تاریخی نمازجمعه بیست و نهم خردادماه 88 رهبر انقلاب که در صفحه سیاست منتشر شده است. «گزینه های حداقلی و حداکثری هاشمی» در تحلیل برنامه های هاشمی رفسنجانی برای انتخابات آینده ریاست جمهوری و «قحط الرجال در دولت دهم» در نقد ادامه روند انتصابات مسئله دار در دولت دهم دیگر یادداشتهای صفحه سیاست 9دی پنجاه و پنجم را تشکیل می دهد.

9دی به مناسبت ایام شهادت دکتر چمران صفحه ای به نام اسطوره و به یاد این شهید بزرگ منتشر کرده است. «الگوی کامل شکستن مرزهای دانش» عنوان یادداشتی است که به بررسی اجمالی رساله دکترای شهید چمران می پردازد. این مقاله تحلیلی علمی به همراه گزارشی از کتابهای این دانشمند چریک با عنوان «کتابهای آسمانی یک دانشمند هسته ای» مطالب صفحه اسطوره را تشکیل می دهند.

علاقه مندان صفحه پرمخاطب جریان شناسی هم می توانند این هفته بخش بیستم از سلسله مقالات در جستجوی چریکهای پنهان استکبار و بخش پنجم از گارد سری بهائیت را با عنوان «تبارشناسی و پیوندهای خویشاوندی شبه نظامیان بهایی» مطالعه نمایند.

صفحه بازخوانی 9دی پنجاه و پنجم به مناسبت سالروز رأی مجلس اول به عدم کفایت سیاسی بنی صدر، در مطلبی با عنوان «عبرتهایی برای همیشه تاریخ» به بازخوانی نطق حضرت آیت الله خامنه ای در مجلس در دفاع از عدم کفایت سیاسی بنی صدر پرداخته است.

صفحه جبهه مقاومت 9دی تحلیلی را در خصوص تلاشهای اخیر آمریکا و دولتهای وابسته عربی برای به انزوا و ضعف کشاندن دولت نوری مالکی با عنوان «شکست توطئه ارتجاع عربی؛ مالکی با قدرت ماند» منتشر کرده است. دیگر تحلیل این صفحه در مورد دلایل تیرگی رروابط ایران و آذربایجان است که با عنوان جولان صهیونیستها در آذربایجان» منتشر شده است.

صفحه تحلیل این هفته به تأمل درباره مذاکرات بغداد پرداخته و تحلیلی تفصیلی در سه بخش را با عنوان «تهاجم به خانه عنکبوتها» منتشر کرده است. خنثی سازی سلفیون با مدل عراق؟، در برابر فدراسیون پادشاهی عرب و رودر روی تئوریسین تجزیه عناوین بخشهای این تحلیل هستند.

دوستداران فضای مجازی این هفته می توانند گزارشی از سایتها و خبرگزاریهای سازمان تبلیغات اسلامی را با عنوان «بیم ها و امیدها» که به مناسبت سالروز تشکیل این سازمان فرهنگی دینی نوشته شده در صفحه فضای مجازی 9دی بخوانند که به بررسی خبرگزاری مهر و سایت تبیان می پردازد. یادداشت دیگر این صفحه «مواظب باشید شعله به رایانه تان نیفتد» نام دارد که در مورد بزرگترین ویروس دنیا یعنی «شعله» مطالبی را عنوان کرده است.

به مناسبت سالروز صدور فرمان حضرت امام برای تشکیل جهاد سازندگی، صفحه اقتصاد 9دی گزارشی تحلیلی از محسنات این سازمان جهادی و چگونگی انحلال آن در دولت اصلاحات با عنوان «جهاد سازندگی، قربانی تفکرات اقتصاد لیبرالی دولت اصلاحات» منتشر کرده است. دیگر یادداشت این صفحه «از محاکمه دانه درشتها خبری نشد» نام دارد که درباره انتظارات مردم از دادگاه فساد بزرگ بانکی و اختلاس بیمه است.

یاران جبهه فرهنگی انقلاب می توانند شنبه ها 9دی را روی پیشخوان مطبوعات ببینند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها