کد خبر: ۶۱۳۷
زمان انتشار: ۱۸:۰۹     ۰۳ آبان ۱۳۸۹
طنزهای خیلی خیلی جدی
طنزهای خیلی خیلی جدی!

محمد کوره پز در وبلاگ گرای صفر نوشت :

بسمه تعالی

شخصیت رسول منتجب نیا همیشه برایم جالب بوده است. جالب که می گویم منظورم مدح او نیست. من ارزش گذاری نمی کنم، ولی مواجهه با امثال منتجب نیا به عنوان نمونه ای از افراطی ترین مخالفان احمدی نژاد که از شدت غضب قادر به کنترل زبان خود نیستند برایم حکم زنگ تفریحی در بازی های سیاسی این دور و زمانه را داشته است.

وقت هایی هست که می توانی بنشینی و نظاره کنی که چطور یک آدم خیلی خیلی جدی، که یکی از فعالان سیاسی مملکت هم هست با اعتماد به نفسی بالا، حرفهای بی سر و ته و مضحک می زند؛ اینجور مواقع دستگیرت می شود که وقتی این خزعبلات را اینقدر جدی می شود بیان کرد تکلیف سخنان سه پهلوی سایر شخصیتها چیست!

این مطلب را می گذارم تا قدری فکر کنیم. نه اینکه منتجب نیا آدم مهمی باشد. نه ... این بابا که چیزی بارش نیست. قضیه انتقادات امام زمانی اش به احمدی نژاد که به خاطر دارید؟ یادم هست بعد از آن ماجرا، جناب منتجب نیا نه تنها عذر خواهی نکرد بلکه یک سری سوال مرتبط با موضوع در سایتش قرار داد که همه یک طرفه و اصطلاحا «جواب سر خود» بود و خودش هم جواب داده بود! انگار نه انگار ...

گفتم قصدم این است که کمی فکر کنیم. فکر کنیم به اینکه در این مملکت و در بین خواص سابقه دار انقلاب گاهی با چه اسطوره هایی از جهل و تعصب و تکبر رو به رو هستیم و روشن تر شود که احمدی نژاد با همه ایرادات کوچک و بزرگش، باز در قیاس با این موجودات - که به شدت هم به دنبال در اختیار گرفتن مملکت هستند - بی برو برگرد یک فرشته است!

قبل از مطالعه ی مطلبی که از سایت ایشان نقل می کنم -و از زور خنده هیچ توضیحی هم بابتش نمی دهم!- یادتان باشد ایشان قائم مقام حزب اعتماد ملی است و عنوان مطلب در سایت ایشان هم «گفتگویی بی­ پرده با قائم­ مقام حزب اعتماد ملی» در تاریخ یکم شهریور 89 می باشد. به این صورت که سوالاتی از طرف کاربران برایشان ارسال شده و ایشان جواب داده اند. در ابتدای مطلب در سایت هم آمده است:

« ... لازم به توضیح است که حجت ­الاسلام والمسلمین رسول منتجب­ نیا، پیش از آغاز این مصاحبه با سایت شخصی­ شان، این موضوع را برای پرسش­ کنندگان تبیین نمودند که چنانچه پرسشی خارج از چارچوب نظام مطرح شود، ایشان از پاسخگویی به آن امتناع خواهند نمود. و نیز چنانچه پرسشی طرح شود که حاشیه­ دار باشد، ایشان تنها در چارچوب­ های تعریف­ شده نظام و قانون اساسی بدان پاسخ خواهند گفت...»

در آخر هم دقت کنید که تاریخ آخرین پرسش مطرح شده و پاسخ به آن، 20 شهریور یعنی کمی بعد از بیانات رهبر در هفته دولت و دیدار با خبرگان است. از سایت فقط یک سوال و جواب را ذکر می کنم. بقیه اش را می توانید در سایت منتجب نیا بخوانید، فقط مواظب آپاندیستان باشید که از خنده نترکد!:

« ... سوال: بسیاری از فعالین و نیز مردم عادی، حمایت­ های همه­ جانبه و گاه بی ­منطق حکومت از روش­ های دولت مستقر و به ویژه رییس آن را، باعث به خطر افتادن استقلال و تمامیت ارضی کشور می­ دانند. حال با در نظر گرفتن این موضوع که هم­ اینک آزادی­ های مصرح مردم در قانون اساسی نیز نادیده گرفته شده؛ در یک کلام تقریبا همگان برین باورند که با این شیوه، هم استقلال و تمامیت ارضی کشور و هم آزادی­ های قانونی مردم، هر دو به طور هم­زمان در معرض تهدید قرار گرفته و به خطر افتاده است. نظرتان در این­ باره چیست؟

جواب:

بسمه تعالی

در این مسأله تردیدی نیست که دولت مستقّر فعلی ضعیف­ترین، غیرمردمی­ ترین، ناکارآمدترین، غیراخلاقی­ ترین دولت­ های حداقل پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، در دولت نهم و دهم همه اصول، قواعد، مبانی، اصول قانون اساسی، و قوانین عادّی مورد تعّرض و تجاوز قرار گرفت، همه حریم­ ها و حرمت­ های انسان­ها، مقّدسات دینی، مراجع تقلید، اندیشمندان، نویسندگان، عالمان دینی شکسته شد، و تقریباً حریم و حرمتی برای کسی و چیزی باقی نمانده است. در داخل حقوق و آزادی های اجتماعی به شدّت خدشه­ دار شده، اقتصاد کشور به صورت فلج و فشل درآمده است، فاصله طبقاتی به شدّت افزایش یافته، بیشتر منافع مادی کشور به جیب هواداران دولت و سران بعضی نهادها ریخته می­ شود، در خارج از کشور و در سطح بین­ الملل، افتخارات ملّی و اسلامی و اقتدار کشور و ملّت به ضعف و بی­ اعتباری تبدیل شده است.

برای ماندن، موفقّیت و تقویت چنین دولتی، به اقتضای عقل، منطق و شرع، پرداخت هرگونه هزینه­ ای، بیهوده، گزاف و نابجا می­ باشد و متأسفانه حیثیت، اعتبار، آبروی بسیاری از مقامات، شخصیت­ ها، حتّی مقّدسات دینی و مذهبی در این راه قربانی شده است، و این خسارت، قطعاً از خسارت­ های ناشی از دولت به مراتب زیان­ بارتر خواهد بود...»

چه بگویم؟ اصلا توضیحی به نظر شما می رسد؟

یاحق

محمد کوره پز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها