کد خبر: ۶۱۴۹۸
زمان انتشار: ۱۲:۱۵     ۲۸ خرداد ۱۳۹۱
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری ها، علیرضا زاكانی دوشنبه شب درگفت وگو با خبرنگاران در بوشهر اظهارداشت: فضای كشور در مقطع كنونی خاص و حساس است.

وی بیان كرد: جمهوری اسلامی هم اینك با پشت سر گذاشتن سه گام انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی در گام چهارم خود كه تشكیل جامعه اسلامی است قرار دارد تا زمینه تشكیل تمدن اسلامی به عنوان آخرین گام را فراهم سازد.

مجلس و دولت باید با تعامل،‌ نوكری این ملت را بكنند

زاكانی درباره همكاری دولت و مجلس گفت: مجلس و دولت باید دست به دست هم دهند و نوكری این ملت را بكنند و اختلاف ها فقط سبب خواهد شد كه وقت كمتری برای مردم گذاشته شود.

وی افزود: معتقد به همكاری با احمدی نژاد هستیم اما با حفظ استقلال مجلس و مبنا قراردادن قانون می توان با این دولت تعامل كرد و درصورت اختلاف رهبرمعظم انقلاب مشكل گشا خواهد بود.

سوریه جولانگاه زورآزمایی جدی بین شش كشور

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد تحولات كشور سوریه اظهارداشت: این كشور جولانگاهی برای زورآزمایی جدی بین شش كشورعربستان، قطر، تركیه، امریكا، فرانسه و انگلیس و ر‍ژیم صهیونیستی شده است كه با دخالت های بی مورد فضای امنیتی اقتصادی سنگینی بر مردم سوریه تحمیل می كنند.

زاكانی اضافه كرد: ایران مخالف این مداخله و معتقد است كه این كشورها به دنبال جنگ مذهبی دراین كشور هستند.

وی ادامه داد: سران كشور عربستان سعودی با فرقه گرایی و تحمیل خود بر جهان اسلام هزینه
” برای پیشرفت اسلامی نمی‌توانیم از الگو و مدل‌های غربی استفاده کنیم و ایجاد الگویی اسلامی در این زمینه بر عهده اساتید بسیجی است. "
های هنگفتی به كشورها ی مسلمان تحمیل می كنند كه این خودكامگی به درون جامعه عربستان نیز رسوخ كرده است.

دبیر جبهه رهپویان انقلاب اسلامی در باره اختلاف نظر بین طیف های اصول گرایی در كشور بیان كرد: این كه گفته شود بین طیف های اصول گرایی در كشور اختلاف نظر وجود ندارد صحیح نیست اما مهم آن است كه دچار تشتت و دو گانگی نشویم .

زاكانی افزود: اصول گرایان از یك خانواده هستند كه همین اختلاف نظرها سبب رشد آنها شده است.

وی با تحلیل انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: دشمن با تحریم انتخابات به دنبال كم رنگ كردن حضور مردم، مشروعیت زدایی نظام و ایجاد یك مجلس غیر اصول گرا با ایجاد فشارهایی از بیرون بود كه به هیچ یك از خواسته هایش نرسید.

دشمن به خواسته های انتخاباتی اش نرسید

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درزمینه موفقیت جبهه متحد اصول گرایی در انتخابات مجلس نهم گفت: تلاش ما درانتخابات بر مبنای زمینه سازی برای حضور حداكثری بود كه توانستیم دركنار دیگر اصول گرایان به این مهم با شركت بیش از 64 درصد حایزین شركت درانتخابات برسیم كه این را یك موفقیت برای خود می دانیم .

وی افزود : درانتخاب و گزینش كاندیداهایی كه از طریق این جبهه مستقیم حمایت شدند نیز موفق عمل كردیم به گونه ای كه بین 50 تا 60 درصد راه یافتگان به مجلس از كاندیداهای مورد حمایت این جبهه هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم در خصوص اولویت های مجلس نهم نیز گفت: فرهنگ و اقتصاد دو مقوله ای است كه در دستور كار مجلس نهم است اما این موضوع كه كمیسیون فرهنگی مجلس نسبت به حد و نصاب از اقبال كمتری برای ورود نمایندگان به آن برخوردار است مایه تعجب ما شده است.

پیشرفت اسلامی با مدل غربی امکان‌پذیر نیست

زاکانی همچنین صبح امروز در همایش تجلیل از اساتید بسیجی استان بوشهر  با بیان اینکه افق نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار روشن است و ما دانشگاهیان و حوزویان باید امتحان خودمان را در این عرصه خوب پس دهیم، اظهار داشت: اساتید بسیجی با فعال شدن در این عرصه می‌توانند بنیان باورهای غرب را بشکنند و با روحیه‌ای نظیر روحیه شهید چمران در این حوزه وارد شوند.

زاکانی گفت: برای پیشرفت اسلامی نمی‌توانیم از الگو و مدل‌های غربی استفاده کنیم و ایجاد الگویی اسلامی در این زمینه بر عهده اساتید بسیجی است.

بیداری اسلامی با محوریت ایران اسلامی در حال توسعه است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروز در عرصه جهانی انحطاط فکری و اخلاقی غرب و شکستن ابهت پوشالی و درهم خرد شدن استخوان فقرات اقتصادی، آنها را در مسیر سقوط قرار داده و بیداری اسلامی با محوریت ایران اسلامی در حال توسعه است.

وی اضافه کرد: هم اکنون صحنه‌های انقلاب را پشت سر می‌گذاریم و در حالی به سخت‌ترین شرایط می‌رسیم که انقلاب، در مرحله چهارم خود قرار دارد و این در حالی است که جدال سهمگینی با نظام استکباری و در پس آن سلطه در منطقه آغاز شده است.

زاکانی ادامه داد: امروز کشورهای منطقه که با الهام از انقلاب اسلامی ایران شاهد بیداری اسلامی خود هستند به الگویی مجدد نیاز دارند و ما به‌عنوان قطب بیداری اسلامی باید الگویی منطبق با جامعه اسلامی مطلوب برای پس از روی دادن بیداری اسلامی و انقلاب در این کشورها داشته باشیم و به آنها ارائه کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید چمران گفت: انسان‌های زمان چمران اسوه‌هایی بودند که باید بکوشیم چون آنان در صحنه‌های انقلاب و در شرایط دشوار امروز استوار قدم برداریم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۵ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۱
۱
۰
حیفه که بین امثال دکتر زاکانی و فدایی با امثال دکتر لنکرانی و دکتر زارعی اختلاف جدی باشه.جبهه پایداری و طیف تحولخواهان سعی کنند از حالا به بعد برای رضای خدا و شادی دل آقا با هم وحدت گفتمانی و جدی داشته باشند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها