کد خبر: ۶۲۱۸۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۱     ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
يک حزب سياسي ترکيه مي‌گويد سرويس اطلاعات مرکزي امريکا (سيا) و موساد در زمینه قتل‌عام‌هاي سوريه مسئول هستند.
پرس تي‌وي، يک روزنامه ترکيه اي به نقل از تمل کاراملا اوغلو، نايب رئيس حزب سعادت ترکيه گزارش داد:"نه تنها بحران سوريه حل نخواهد شد بلکه به جنگ داخلي نيز کشيده مي‌شود."

وي افزود کشورهاي غربي از يک سو ادعا مي‌کنند از درگيري‌هاي مسلحانه در سوريه حمايت نمي‌کنند اما از سوي ديگر امريکا آشکارا در راستاي مسلح کردن شورشيان سوري که در حال مبارزه با دولت دمشق هستند تلاش مي‌کند.

کاراملا اوغلو تصريح کرد:"امريکا، اسرائيل و اتحاديه اروپا به علت داشتن منافع مشترک در سوريه براي توقف خونريزي در اين کشور هيچ تلاشي نمي‌کنند."

وي افزود با اين وجود، روسيه و چين مداخله نظامي در سوريه را رد کرده اند چرا که آن‌ها شاهد نتيجه جنگ غرب در ليبي بوده اند.

کاراملا اوغلو خاطرنشان کرد در پي مداخله خارجي در ليبي که به کشته شدن معمر قذافي، ديکتاتور سابق اين کشور انجاميد هزاران نفر از مردم بي‌گناه نيز در اثر بمباران‌هاي هوايي ائتلاف نظامي غرب (ناتو) جان خود را از دست دادند.

سوريه از مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامي‌هايي است که در جريان آن صدها نفر از مردم و از جمله تعداد زيادي از نيروهاي امنيتي جان خود را از دست داده اند.

غرب و مخالفان، دمشق را به کشتار معترضان متهم مي‌کنند اما دولت سوريه خراب‌کاران و گروه‌هاي تروريستي مسلح را عامل اصلي ناآرامي مي‌داند و تاکيد دارد اين ناآرامي‌ از خارج از اين کشور هدايت مي‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها