کد خبر: ۶۲۴۰۰
زمان انتشار: ۱۱:۱۲     ۰۱ تير ۱۳۹۱
ايران با 11 درصد ذخاير نفتي و 17 درصد ذخاير گازي جهان در مجموع رتبه نخست ذخاير انرژي را در دنيا دارد.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، مديرعامل شركت توزيع گاز ايران در آيين افتتاحيه 3 نمايشگاه بين المللي و تخصصي در محل تالار همايش هاي نمايشگاه بين المللي مشهد اظهار داشت: صنعت نفت يكي از كليدي ترين و مهم ترين صنايع كشور به حساب مي آيد و نقش موثري در اقتصاد كشور دارد.
«مجتبي شيخ بهايي» با بيان اينكه دشمن نيز همين بخش را نشانه گرفته است و كاري كه چندي پيش در مورد تحريم بنزين كرد نيز از همين موضوع نشأت مي گرفت: افزود: با اين حال با همت موجود در مجموعه پتروشيمي وزارت نفت، وابستگي كشور به بنزين وارداتي رفع شد.
وي با اشاره به وجود بيش از 10 هزار جايگاه سوخت سي ان جي در سراسر ايران ابراز داشت: اين جايگاه ها با ظرفيت بيش از 20 ميليون متر مكعب گاز در روز برابر با 20 ميليون ليتر بنزين اقدام به سوخت رساني مي كنند.
شيخ بهايي با اعلام اينكه صنعت نفت بيش از 60 درصد نيازهاي كشور را تامين مي كند، ميزان بهره مندي خانوارهاي شهري و روستايي را از نعمت گاز طبيعي به ترتيب 96 درصد و 59 درصد عنوان كرد و اظهار كرد: همچنين بيش از 67 درصد نيروگاه هاي برق در سراسر كشور نيز از گاز براي توليد برق استفاده مي كنند.
مديرعامل شركت توزيع گاز ايران ادامه داد: تا به حال 920 شهر و 12 هزار و 800 روستا را در كشور گازرساني كرده ايم.
وي تعداد خانوارهاي زيرپوشش گاز را بالغ بر 18 ميليون و 850 هزار ذكر كرد و بيان داشت: طول شبكه توزيع و انتقال گاز كشور نيز به ترتيب 220 و 32 هزار كيلومتر است.
شيخ بهايي تعداد مشتركان صنعتي گاز در كشور را بالغ بر 9 هزار مشترك عنوان كرد و گفت: كشور ايران با دارا بودن 11 درصد ذخاير نفتي و 17 درصد ذخاير گازي جهان در مجموع رتبه نخست ذخاير انرژي را در دنيا دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها