کد خبر: ۶۲۶۷
زمان انتشار: ۱۰:۴۲     ۰۸ آبان ۱۳۸۹
"بصیرت " یکی از مسائلی است که در طول بیش از یک سال گذشته به صورت پررنگ در فرمایشات رهبر معظم انقلاب شاهد هستیم به نحوی که ایشان در اجتماعات مختلف در قم، به این موضوع اشاره داشته و این مسئله را یکی از محوری‌ترین بحث‌های خویش قرار دادند.
جانشین ولی‌فقیه در سپاه گفت: "بصیرت " یکی از مسائلی است که در طول بیش از یک سال گذشته به صورت پررنگ در فرمایشات رهبر معظم انقلاب شاهد هستیم به نحوی که ایشان در اجتماعات مختلف در قم، به این موضوع اشاره داشته و این مسئله را یکی از محوری‌ترین بحث‌های خویش قرار دادند.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه عبادی و سیاسی امروز تهران، گفت: شور و حماسه مردم قم به عنوان نمونه‌ای برجسته‌ از امت اسلامی که در استقبال بی‌نظیر از رهبر معظم انقلاب به نمایش گذاشته شد و حضور معنا‌دار مردم قم بار دیگر میزان تعهد، پایبندی و تبعیت از ولایت‌فقیه را به دنیای استکبار نشان دادند، قابل تشکر و قدردانی است.
وی افزود: مردم قم در سفر رهبر معظم انقلاب پیمان دوباره‌ای با ایشان بستند، رهبر انقلاب نیز با محبت و بیانات محبت‌آمیز خویش از این شور و شعور و نقش برجسته مردم قم در ادوار مختلف و حساس انقلاب تشکر فرمودند از این رو محبت بین مردم و رهبر انقلاب یک سویه نیست.
جانشین ولی‌فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: بصیرت یکی از مسائلی است که در طول بیش از یک سال گذشته به صورت پر رنگ در فرمایشات رهبر معظم انقلاب شاهد هستیم به نحوی که ایشان در اجتماعات مختلف در قم، به این موضوع اشاره داشته و این مسئله را یکی از محوری‌ترین بحث‌های خویش قرار دادند.
ذوالنور ادامه داد: بصیرت متناسب با هر عرصه‌ای مطرح است؛ بصیرت در دوران مقدس به نوعی بود و امروز هم در جریان جنگ نرم و فشارهای دشمن به شکل دیگری است.
وی خاطر نشان کرد: در دوران فتنه برخی خواص و بزرگان که تجربه‌ای طولانی و سوابقی درخشان دارند و به منابع اطلاعاتی و سری هم دسترسی دارند، البته پشت‌پرده برخی از مسائل را هم می‌دانند، ممکن است در دره فتنه سقوط کنند اما یک روستایی که لفظ اینترنت را هم نمی‌تواند درست تلفظ کند، هدفش دقیقا همان هدفی است که ولی‌فقیه ترسیم می‌کند.
جانشین ولی‌فقیه در سپاه پاسداران نزدیکترین لفظ به بصیرت را بصر خواند و گفت: در دوران دفاع مقدس که تمام استکبار در مقابل امام (ره) و مردم صف کشید، تشخیص جبهه دشمن راحت بود، اگر چه عده‌ای بصیرت لازم را در آن دوران هم نداشتند و می‌گفتند امام باید جواب این خون‌هایی را که به زمین ریخته و تلف شده است را بدهد، آنها حتی لفظ شهید را هم برای رزمندگان اسلام به زبان نمی‌آورند.
ذوالنور با یادآوری این نکته که 70 دختر مسلمان خرمشهری در جریان جنگ تحمیلی پس از آزار و اذیت جسمی و روحی به صورت زنده به وسیله بولدوزر دفن شده بودند، اظهار داشت: در شرایطی که دشمن به کشورمان هجوم آورده بود، برخی حرکت‌های دفاعی ملت و امام امت را زیر سؤال می‌بردند.
وی ادامه داد: زمانی که غبار غلیظ فتنه آسمان کشور را می‌پوشاند برای عده‌ای سخت است که بتوانند با بصرت حرکت کنند، بصیرت نیاز به ملاک و معیار دارد.
جانشین ولی‌فقیه در سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: اگر کسانی که در زمین فتنه لغزیده و به دره سقوط کردند، معیارهای مد نظر امام (ره) را مورد توجه قرار می‌دادند دچار لغزش نمی‌شدند؛ امام راحل می‌فرمودند که اگر روزی دشمن از شما حمایت کرد، آن روز، روز عزای شماست.
ذوالنور در ادامه تاکید کرد: آنها باید نگاهی به صف آرایی دشمن می‌کردند، از چپ‌های کمونیست تا لیبرال‌های غرب‌گرا، منافقین، بهایی‌ها، سلطنت‌طلبان و گروهک‌ها همه وصل به این جریان بودند، حتی مجلس عوام انگلیس با صدور بیانیه‌ای از نقش‌ آفرینی‌ها بی بی سی در جریان فتنه سال گذشته تقدیر کرد.
وی با اشاره به نقش ایالات متحده آمریکا در جریان فتنه سال گذشته، اظهار داشت: اوباما رئیس جمهور آمریکا هم از فتنه گران حمایت کرده است، زمانی که میلیون‌ها چشم منتظر شنیدن نطق رئیس‌جمهور آمریکا در زمان تحویل جایزه نوبل بودند، اوباما اعلام کرد که ما پشت سر فتنه‌گران هستیم؛ اگر کسانی علم خط امام راحل را به دست گرفته‌اند، آیا لازم نیست که بر این ملاک امام رجوع کنند که چرا دشمن از آنها حمایت می‌کند.
جانشین ولی‌فقیه در سپاه با طرح این سؤال که عصبانیت دشمن از چه موضوعی بود و چرا دشمنان همه امکانات خود را وارد این صحنه کردند، گفت: در دوران فتنه، ممکن است که بصیرت با ریشه‌ای که در آموزه‌های دینی دارد، بر اثر عواملی آسیب بییند، لذا لازم است که تعلقات و عواملی که مانع بصیرت می‌شوند از بین بروند.
ذوالنور ادامه داد: چرا کسانی که می‌دانند دست دشمن فعال است، ولی نمی‌توانند خط خود را همانند قاطبه مردم که ممکن بود بر اثر القائات باطل دچار تردید شده باشند، ولی به محض اینکه گره زلف سران فتنه با سران استکبار جهانی و دشمنان اسلام را دیدند از آنها فاصله گرفتند و مسیر خود را جدا کردند، جدا کنند.
وی در پایان تصریح کرد: این عده باید تعلقات مادی، نفسانی، خانوادگی، حزبی و سیاسی را که مانع بصیرت است و اجازه نمی‌دهد که آنها مسیر را درست ببیند، کنار بزنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها