کد خبر: ۶۲۷۸۴
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۰۳ تير ۱۳۹۱
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، با اشاره به وجود آموزش‌های آشکار و پنهان در برنامه‌های تلویزیونی، از سیاست انبوه‌سازی در صدا و سیما انتقاد کرد.

به گزارش خانه ملت، نصرالله پژمان‌فر مهمترین اشکال رسانه ملی را وجود تناقضات در سیاست‌گذاری آن توصیف کرد و گفت: فارغ از محدودیت‌هایی که در صدا و سیما وجود دارد، مهمترین مشکل در فضای تلویزیون، تناقضاتی است که در سیاست‌گذاری آن دیده می‌شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آموزش‌های مستقیم و پنهان برنامه‌های صدا و سیما، افزود: تلویزیون در کنار آموزش‌های مستقیم، آموزش‌های پنهان فراوانی مخصوصا در بخش فیلم‌ها و اجرای برنامه‌های نمایشی دارد که با مبانی اعتقادی و حکومتی ما کاملا ناسازگاری دارد.

وی با تاکید بر توجه به مسائلی از این دست، بیان کرد: باید یک مجموعه‌ای به عنوان ارزیاب  و بررسی کننده   محتوا در این امور و برنامه‌سازی‌ها وجود داشته باشد تا پیش از آنکه اثری بر صفحه و در مقابل دیدگان مردم قرار گیرد،  مسائل آنرا تحلیل کند.

پژمان‌فر با اشاره به فراگیری رسانه صدا و سیما و نفوذ آن در خانواده‌های ایرانی، اضافه کرد: باید انتظاراتی که در نظام جمهوری اسلامی از صدا و سیما در عرصه‌های مختلف خانواده، جوانان، اجتماع ، نشاط آفرینی و سایر عرصه‌ها وجود دارد، مشخص شود تا به وسیله خط کش و میزان معین ، نقطه‌ای را که صدا و سیمای ما باید در آنجا باشد، ارزیابی و مدل مربوط به آن را ارائه کنیم.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس با بیان اینکه اشکال سیما تنها مشکل محتوایی نیست تصریح کرد: بخشی از مشکلات صدا و سیما، مدیریتی است که به هیچ عنوان قابل دفاع نیست و مدیران ارشد این رسانه، باید به اصلاح آن اقدام کنند و البته در این مسیر باید برخی محدودیت‌ها و دفاعیات آنها را نیز مدنظر قرار داد.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: انبوه‌سازی سیاست غلطی است که اکنون در کار سیمای ما مورد توجه قرار گرفته است؛ در حالی‌که اگر نگاه کیفی‌گرایی در کنار تولید بیشتر قرار بگیرد، ارزشمند خواهد بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه صدا و سیمای ما با آن نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد، ادامه داد: نباید گفت صدا و سیما چه کرده، بلکه باید بررسی کرد صدا و سیما چه باید بکند و به کجا باید برسد و اگر به آن نقطه نگاه کنیم، این رسانه هنوز در اوایل راه است که رسیدن به آن نقطه، همت و برنامه جدی را می‌طلبد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها