کد خبر: ۶۲۹۸۲
زمان انتشار: ۰۹:۵۹     ۰۴ تير ۱۳۹۱
يك نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي گفت: يك نماينده مجلس نمي‌تواند بگويد من نمي‌خواهم، مطلع نيستم، بي‌خبرم يا بي‌طرفم.
جت‌الاسلام والمسلمين حسن نوروزي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اينكه طبق فرمايش امام(ره)، يك نماينده، عصاره فضايل ملت است، اظهار كرد: با توجه به اينكه نماينده مجلس طبق قانون اساسي از مقامات محسوب مي‌شود و طبق اصل 84 قانون اساسي، در اظهارنظرهايش در حوزه قانون مصون است، بايد با مطالعات خود نقش آگاهي‌بخشي به جامعه را ايفا كند.

وي افزود: يك نماينده مجلس بايد آگاه به مسائل اصلي مملكت باشد و براي آگاهي‌بخشي به مردم، دفاع از انقلاب و نظام بايد بفهمد و مطالعه، اظهارنظر، خط دهي و مسير را روشن كند.

نوروزي با اشاره به تاكيدات اخير مقام معظم رهبري مبني بر اينكه نماينده بايد در مسائل اساسي مملكت نقش و حضور داشته باشد، گفت: يك نماينده نمي‌تواند بگويد من نمي‌فهمم، مطلع نيستيم، بي‌خبرم يا بي‌طرفم و بايد در مسائل اساسي مثل انتخابات يا مسائل بين‌المللي مثل موضوع مصر يا 1+5 و ... نظر دهد و فكر كند.

اين نماينده پيشين مجلس با بيان اينكه "از يك نماينده به عنوان عصاره فضايل ملت انتظار مي‌رود كه ضمن حفظ حضور در متن جامعه و سياست و فعاليت در امور كلان سياسي و اجتماعي كشور، داراي ضعف نباشد"، افزود: ممكن است از ميان نمايندگان افرادي پيدا شوند كه ضعف داشته باشند و با توجه به مصون بودن نمايندگان در اظهارنظرها، وزارت اطلاعات و نهادهاي نظارتي نيز نتوانند بر نماينده نظارت كنند؛ بنابراين بر اساس طرحي كه سال قبل با توجه به بيانات مقام معظم رهبري به مجلس تسليم شد، كميسيون نظارت در مجلس شكل گرفت تا رفتار و كردار نمايندگان را در نظر داشته باشند و اگر نماينده‌اي اشتباه و خطايي داشت، مردم بتوانند به اين كميسيون شكايت كنند و بررسي‌هاي لازم انجام نشود و اگر خطايي رخ داده بود، مجلس مي‌تواند راي اعتماد خود را پس بگيرد و نماينده از مجلس اخراج شود.

وي با بيان اينكه "حفظ آبروي مسلمان واجب است"، اظهار كرد: گاهي افرادي در جامعه سعي مي‌كنند دائما به كسي انگ بزنند كه اين مساله در اسلام قابل قبول نيست اما اين‌كه در نظام اسلامي افرادي بتوانند سه هزار ميليارد اختلاس و مال نامشروع كسب كنند، بدون ارتباط با افرادي از مقامات امكان‌پذير نيست و اين افراد بايد شناسايي شوند و قوه قضاييه به طور جدي برخورد كند و در صورت اثبات، بايد افشاگري و چهره خطاكار آشكار شود.

نوروزي در پايان با اشاره به اينكه "در كشورهاي غربي هر وقت مسئولي مرتكب خطا شود بلافاصله اقرار به اشتباه مي‌كند و استعفا مي‌دهد"، گفت: متاسفانه در مملكت ما خطاكاران تا آخر مي‌ايستند و گاهي خطاي خود را توجيه مي‌كنند و اين مساله در كشور ما جا افتاده است. مملكت بزرگي مثل ايران اقتضا مي‌كند كه افرادي مصمم، با قدرت و هوشيار در ميدان باشند و جلوي خطاها را بگيرند و در راستاي حفظ مملكت و نظام افشاگري كنند، اما در مسائل فردي بايد مراقب آبروي مسلمانان بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها