کد خبر: ۶۴۲۸۰
زمان انتشار: ۱۴:۲۵     ۱۰ تير ۱۳۹۱
با وجود افزايش قيمت طلا در بازارهاي جهاني، قيمت آن در ايران نسبت به روزهاي اخير رو به كاهش گذاشته است.

رييس اتحاديه كشوري طلا و جواهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اينكه امروز قيمت‌ سكه و دلار واقعي شده است، ابراز داشت: در حالي كه قيمت جهاني طلا افزايش 26 دلاري نسبت به روز پنج‌شنبه داشته، ولي شاهد كاهش 30 هزار توماني قيمت سكه در بازار كشورمان هستيم.

محمد كشتي‌آراي اظهار داشت: روز پنج‌شنبه هفته گذشته به يكباره و بر اساس شايعاتي كه بعضا عنوان مي‌شود، به صورت حبابي قيمت دلار افزايش يافت و هجوم زياد مردم براي خريد دلار باعث بالا رفتن قيمت آن و به دنبال آن افزايش قيمت سكه و طلا شد كه قيمت دلار به بالاي 2000 تومان رسيد و سكه نيز به 780 هزار تومان افزايش يافت.

وي گفت: ولي اين روند تداوم نداشت و امروز قيمت سكه با كاهش 30 هزار توماني نسبت به روز پنج‌شنبه به 750 هزار تومان، نيم سكه 380 و ربع سكه به 190 هزار تومان رسيده است. هر گرم طلاي 18عيار نيز با 2500 تومان كاهش به قيمت 74 هزار تومان به فروش مي رسد.

كشتي‌آراي گفت: هر دلار آمريكا نيز كه بالاي 2000 تومان بود به 1965 تومان رسيده است.

وي گفت: هر انس طلا در بازارهاي جهاني در روز پنج‌شنبه 1571 دلار بود كه با دلگرمي سرمايه گذاران نسبت به نشانه‌هاي پيشرفت در مهار بحران بانكي اروپا، با رشد 3.5 درصدي به 1598 دلار افزايش يافته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها