کد خبر: ۶۴۵۷۳
زمان انتشار: ۲۱:۱۵     ۱۱ تير ۱۳۹۱
پايگاه خبري آسيا تايمز در مقاله اي به قلم برايان داونينگ، به تلاشهاي كور منطقه اي عربستان و رژيم صهيونيستي در مقابل ايران پرداخته و اين سياستها را شكست خورده مي داند.
باشگاه خبرنگاران؛ بنا به ادعاي برخی از تحلیلگران داخل و خارج از اسرائیل، ايران به دنبال ساخت سلاح های هسته ای مي باشد؛ اين در حالي ست كه خود اسرائيل يكي از بزرگترين زرادخانه هاي جهان را در اختيار دارد.  
 
ایالات متحده و اتحادیه اروپا و بسیاری از کارشناسان صهيونيست در مورد نيات و اهداف فعاليت هاي هسته اي ايران شبهه افكني مي كنند.  
 
در اين بين تنها عربستان سعودی و برخی دیگر از كشورهاي شوراي خلیج فارس(GCC)از فرافكني هاي منطقه اي رژيم اسرائیل در مورد حمله نظامي به ايران حمایت مي كنند.  
 
در اين راستا عربستان سعودی حق عبور هواپیماي جنگي اسرائیل را از حريم خود تضمين كرده است. در امور بين الملل و منطقه خاورميانه، عربستان و اسرائيل هم پيمان و متحدان ديرينه شناخته مي شوند.  
 
اما اين همكاري تا كجا ادامه خواهد يافت؟  
 
آيا اين دو كشور طرح ها و تدايبير پاياني مختلفي را در ذهن دارند؟  
 
با نگاهی به سیاست خارجی رژيم اسرائیل در قبال ایران در طول 50 سال گذشته مي توان چنين استنباط كرد كه اسرائيل اهداف طولانی مدت را دنبال مي كند.  
 
اما عربستان سعودی قاطعانه خواستار تضعيف كامل ايران است و اين كشور را قدرتي منطقه در برابر خود مي بيند.
 
در زمان شاه معدوم روابط خوبي بين ايران و اسرائيل حاكم بود.  
 
شاه نفت ايران را به رژيم اسرائیل مي فروخت و در قبال آن، تجهیزات نظامی و اطلاعاتی را دریافت مي کرد.  
 
با سقوط شاه در سال 1979 تغييرات زيادي در منطقه ايجاد شد.
 
پس از آن كه ارتش عراق در اولين جنگ خليج فارس به شدت شكست خورد، تيرگي روابط بين ايران و اسرائيل نيز در سال 1990 بر اساس مسائل استراتژيك منطقه اي آن زمان آغاز گرديد.  
 
ایران در اين سال ها به كشوري مقتدر و تاثير گذار در منطقه تبديل شده است و همين امر رژيم صهيونيستي را به هراس انداخته است.
 
از طرفي عربستان سعودی همچنين در پي گسترش ناامني در درون ايران است و در اين راستا از تحريك كرد ها اعراب و بلوچ هاي ايراني با اهداف تجزيه ايران، نيز حمايت مي كند.  
 
تحقق آرزوي عربستان، امري دست نيافتني است.
 
واقعيت امر اين است كه جنگ و حوادث آن پیش بینی نشده است و اينكه جهان عرب در حال ورود به يك دوره جدید، غیر قابل پیش بینی است كه اسرائيل را در آينده بيشتر به خود مشغول خواهد كرد.  
 
افزایش قدرت عربستان سعودی در منطقه می تواند یک روز به اتحاد کشورهای سنی تحت رهبری سیاسی و مالی ریاض منجر گردد.
 
عربستان سعودی و دیگر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از نظر نظامی متكي به غير مي باشند، اما می توانند با دارایی های مالی خود حمایت و پشتیبانی كشورهاي منطقه، به ویژه مصر، سوریه، و بخش های سنی نشین غرب عراق را بدست آورند.  
 
این کشورها همگي دارای ساختارهای نظامی خاص خود هستند،همه آنها نیاز به کمک های خارجی دارند و از طرفي همه آنها روابط چندان مناسبي با اسرائيل ندارند._(مصر سوريه و ....)  
 
آسيا تايمز در پايان ادعا مي كند: بنابراين، بهترين سياست ممكنه براي اسرائيل در قبال ايران،تمرکز بر روی توقف فعاليتهسته ای ایران و حتی توقف مناسبات و تعاملات ایران و سوریه مي باشد، اما نه به آن شدتي كه به تضعیف و متلاشی شدن ايران منجر گردد.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها