کد خبر: ۶۴۷۷۶
زمان انتشار: ۱۸:۴۸     ۱۲ تير ۱۳۹۱
اصلی ترین سندی که از هر شهید پیش روی مخاطبان قرار دارد ، سنگ مزار شهدا است که خانه ابدی بدن های پاک آنان را نمایان می سازد و مورد زیارت همگان قرار می گیرد و بایستی از دقت و حساسیت لازم در ثبت مندرجات برخوردار باشد .اصولا با توجه به آموزه های دینی و تاکیدات بزرگان دین مبین اسلام و به ویژه فرمایش گرانسنگ مولا علی (ع) که فرموده ؛ « شما را به خداترسی و نظم در امورتان سفارش می کنم » ، بی توجهی ، سهل انگاری در اموری که مربوط به شهدا و مستندات آن به خون خفتگان خدایی است نه صواب است و نه ثواب !
به گزارش پایگاه 598، یکی از فعالان عرصه ایثار و مقاومت در تماسی با پایگاه 598 گلایه هایی را در خصوص بی توجهی مسئولین مربوطه نسبت به برخی از اشتباهات در اسناد زندگی شهدا بیان نمود و به همین منظور متنی را در این خصوص برای ما ارسال نموده است که در ادامه می آید.

سیاوش امیری - بی تردید مستندات مربوط به شهدای والامقام و به خون خفته انقلاب اسلامی نبایستی از خدشه ای جدی برخوردار باشد ، چه اینکه خدشه در این مستندات ؛ اساسا فلسفه فرهنگ ایثار و شهادت را مخدوش می سازد و پرسش هایی را فراروی مخاطب قرار می دهد که خواه ناخواه ، موجب درگیر شدن ذهن او می گردد که - چه بخواهیم و چه نخواهیم - پاسخگویی و مسوولیت آن با ما خواهد بود .

سهل انگاری و بی تفاوتی در برابر پرسش های به حق نسل حاضر و نسل های آتی که بی گمان از دقت نظر و حساسیت بالایی برخوردارند ، نه شایسته است و نه بایسته و نه توجیه گر عدم دقت و حساسیت ما در خصوص مستندات سنگ مزار شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی !



اصلی ترین سندی که از هر شهید پیش روی مخاطبان قرار دارد ، سنگ مزار مطهر شهدا است که خانه ابدی بدن های پاک و در خون خفته آنان را نمایان می سازد و مورد بازدید و زیارت همگان قرار می گیرد و بایستی از دقت و حساسیت لازم در ثبت مندرجات برخوردار باشد .

اصولا با توجه به آموزه های دینی و تاکیدات بزرگان دین مبین اسلام و به ویژه فرمایش گرانسنگ مولا علی (ع) که فرموده ؛ « شما را به خداترسی و نظم در امورتان سفارش می کنم » ، بی توجهی ، سهل انگاری و بی مبالاتی در اموری که مربوط به شهدا و مستندات آن به خون خفتگان خدایی است نه صواب است و نه ثواب !

بر این اساس ، به دو نمونه بارز و آشکار و غیر قابل انکار خدشه در مستندات سنگ مزار دو شهید والامقام انقلاب اسلامی در قطعه 24 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) اشاره می شود و امید است مسئولان و دست اندرکاران مرتبط با موضوع ، پنبه گوش شان را درآورند و این اشاره روشن را بشنوند .

اولین مورد مربوط به سنگ مزار شهید « عباس ابراهیمیان » است که در محل یادمان شهدای هفتم تیر سال 1360 ( بقعه شهید بهشتن و یاران شهید اش) خاکسپاری شده و در كميته امداد روابط عمومي حزب جمهوری اسلامی مشغول به خدمت بوده است .جالب است که پس از گذشت 31 سال از شهادت این شهید عزیز و مراسم بزرگداشت همه ساله ایشان و شهدای فاجعه انفجار حزب ، هنوز هیچ مسوولی با دقت سنگ مزار مطهر او را ملاحظه ننموده تا دریابد که سنگ مزار این شهید والامقام فاقد شناسه « تاریخ تولد » است !!!

دومین مورد نیز به سنگ مزار مطهر شهید « قربانعلی رخشانی مهماندوست » فرزند گرامی مادر مرحومه شهدای آرمیده در گلزار بهشت زهرا (س) مربوط می شود . تاریخ شهادت مندرج در سنگ مزار فرزند شهید « ننه علی » ، اصولا و اساسا نادرست بوده و بیش از 33 سال است که نسبت به آن بی توجهی شده است !!

طبق مستندات موجود ، شهید « قربانعلی رخشانی مهماندوست » در ابتدای تابستان سال 57 و هنگام پخش اعلامیه های امام راحل (رض) توسط ساواک شهر اهواز دستگیر و تحت شکنجه قرار می گیرد و چند ماه پس از دستگیری به خاطر شدت شکنجه های ساواک ، به شهادت می رسد و در همانجا در گورستانی متروک به خاک سپرده می شود .

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پیگیری های فداکارانه « ننه علی » در این خصوص و دستور امام راحل (رض) برای انتقال جسد شهید به تهران و خاکسپاری در قطعه 24 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) ، متاسفانه و در اثر یک غفلت و سهل انگاری ساده ، تاریخ خاکسپاری شهید در قطعه 24 گلزار شهدا ، به جای « تاریخ شهادت » او در سنگ مزار مطهرش درج می شود که مورخ 10/ 4/ 58 است یعنی نزدیک به هفت ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی !!!

تردید روا نیست که اکنون و پس از گذشت 33 سال ، بایستی این اشتباه فاحش و آشکار در سنگ مزار فرزند شهید « ننه علی » درست شود و این جعل ناخواسته اصلاح گردد .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۳ - ۲۱ تير ۱۳۹۱
۰
۰
باسلام لطفا به شهر ما نجف آبادبیایید و متاسفانه با تغییر در سنگ قبر شهدا در طرح جدید از این اشتباه ها بسیار وجود دارد و هیچ کس دلش نمی سوزد و اهمیت نمی دهد مخصوصا بنیاد شهید که خود را متولی این کار می داند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها